کوله بار مسیر سبز حیات – مخصوص آقايان

شناخت درست و فهمیدن خانم ها

به گفته ي روان شناسان،اکثر مردها شناخت اشتباهی در مورد زنان دارند که اغلب شکایات گوناگون آنان را به همراه خواهد داشت. اين باورهاي اشتباه ناشي از عدم شناخت درست و عدم فهمیدن روحيه ي ظریف  زن هاست و آن ها را براي شناخت بيش تر مردها از همسرانشان مطرح مي کنيم:

 

هفت باورغلط مردها درباره ي زن ها

1 – زن ها اشباع نمی شوند.

2 –  حفظ و نگهداري آن ها سخت است

3 –  زن ها مي خواهند بر مردها تسلط داشته باشند.

4 –  زن ها موجودات حسودی هستند.

5 –  زن ها بیش از اندازه احساساتي هستند

6 – زن هايي که قدرتمند  هستند، نيازي به حمایت ندارند

7 –  زن ها آزادي مرد را می گیرند.

 

باور غلط: زنها اشباع نمی شوند.

مردها،میل و گرايش دائمی زن مبني بر بهبود و اصلاح کارها را با توقع بی جا  و سيري ناشدنی مزمن او اشتباه گرفته اند. اين ذات زن است که به فکر بهبود، اصلاح و پیشرفت همه چيز است.

زنها- اقلا  اکثر آنها- بسياربدون توقع اند و مي توان به راحتي با کوچک ترين چيزها شعف را در صورتشان مشاهده کرد. با يک لبخند، اظهار علاقه و دلتنگ بودن ، بغل کردن و … خواهيد ديد چگونه از شادي پر خواهند شد.

تصورات اشتباه آقایان در مورد خاتم ها

باور اشتباه : حفظ و نگهداري زن ها سخت است

اين است که حفظ و نگهداري روابط صميمي مشکل است. زن ها مي خواهند رابطه شان سالم و صميمي باشد و بدين جهت ازمردها توقع دارند براي اين منظور وقت بگذارند و بر روي صميميت رابطه تلاش کنند.

زنها استانداردهاي بالايي براي روابط صميمي خود دارند، نه از آن رو که ايرادگير و پرتوقع هستند، بلکه از آن جهت که عميقاً متعهد و پايبند بوده و مي خواهند که موفق باشند.

 

باور اشتباه : زن ها مي خواهند به شدت از کار مردها سر در بیارورند.

مردها تلاش زن را براي نظم دهی، برنامه ريزي و حل مشکلات مشاهده می کند و سپس آن را به غلط به عنوان تلاشي از طرف  زن براي کنترل مرد و سو استفاده  از آن معنی مي کنند.

اصل اين است که زنها مي خواهند کمک کنند، وظیفه انجام دهند، بهبود بخشند، پیشرفت کنند و به حساب آورده شوند.

يکي از بارزترین شکايت هاي زن ها از همسرشان آن است که اغلب مردها، در فرآيند تصميم گيري خود، زن ها را دخیل نمي کنند. از آن جا که زن ها از اين حالت متنفرند، پس کوشش مي کنند تا خود را به نحوي در امورات زندگي همسرشان وارد کنند. بدين معنا که پرسش می کنند و راه حل ارايه مي دهند. مرد، علاقه و کمک همسرش را به معناي کوشش براي دخالت و تسلط معنا مي کند.

اولويت اول يک زن در زندگي مهربانی و دوستی کردن با همسرش است. اگر همسرش را آشفته حال  ببيند، دوست دارد به او کمک کند. اگر او را در روبرو شدن با مشکلي ببيند، مي خواهد راه حلي بدهد، تمام اين ها به خاطر اين است که  به همسرش علاقه فراوان داشته و دوست دارد که از صمیم قلب به محبت کند.

 

عقیده اشتباه: زن ها حسود هستند

واقعيت اين است که زن ها محافظ و نگهبان روابط صميمي و نزديک خود هستند و مي خواهند از رابطه ي خود با مردي که دوستش دارند محافظت کنند. نه از آن جهت که به همسر خود اعتماد ندارند، بلکه از آن رو که او را دوست دارند. به طور غريزي و فطري، زنان از هر چه برايشان ارزشمند باشد، مراقبت مي کنند.

 

عقیده  اشتباه : زن ها بیش از اندازه احساساتي هستند

*يکي از قشنگ ترین  خصوصیات زنها اين است که قابليت اين را دارند که حس کنند و احساس داشته باشند و اين احساسات را بروز دهند و اين موهبتي بسیار گرانبها است. اما باور اشتباه اين است که نشان دادن احساسات ،مطلوبیت  ضعيف تر و ناخواستني تر از مخفی کردن احساسات مي باشد. اين همان پیغامی است که اغلب مردها در کودکي وهنگامي که دوران بچگی خود را طی کرده اند ،دريافت کرده اند. اين که گريه نکردن، بهتر از گريه کردن است. زمخت و محکم بودن، بهتر از ترسو بودن است. مستقل بودن بهتر از نيازمند بودن است.

بنابراين مردها، اغلب احساسات طبيعي زن ها را به اشتباه ،ضعف نفس به حساب می آورند و قدرت آنها را در حس کردن و احساس داشتن را به افراط  احساسي تعبير مي کنند.

مردها معمولاً زن را گناهکار می دانند که زياده از حد احساساتي هستند. به اين دليل که مسئوليت سخن يا برخورد نامهربانانه و احتمالا خشونت آميز خود را قبول نکنند.

بيشتر خانم ها بیش از حداحساساتي نيستند، بلکه فقط احساساتي هستند! مردها هم به همچنین. اما برایشان سخت است که احساسات خود را نشان دهند يا ابراز کنند. در واقع مردها به همين دليل به زن ها علاقه دارند ، همين حساس بودن، احساساتي بودن و توانايي حس کردن زن،علت  آن است، زيرا همين احساساتي بودن زنهاست که به آنها موقعیت مي دهد به مردها عشق بورزند و چنين احساسات دوست داشتنی را در آنها توليد کنند.

 

باور اشتباه: زن هاي توانا نيازي به توجه و حمایت ندارند

اشتباهي که مردان دچار مي شوند اين است که قدرت و توانايي را با مستقل بودن اشتباه مي گيرند. فقط اين که زني توانا و با اعتماد به نفس است به اين معنا نيست که اصلا لازم نیست و اصلاً به اين مفهوم نيست که به شخص قوی و نيرومند ديگري نياز ندارد و اين گونه نيست که هرگز خسته، ترسيده، وحشت زده و بي جان نمي شوند.

در حقیقت اگر زني به تنهايي هم قادر به انجام تمام کارها باشد، باز دوست دارد قدرت، توان، حمايت و حمایت شوهرش را احساس کند. هر قدر هم زني قدرتمند و مستقل باشد، همچنان لازم دارد که حس کند به روش های مختلف از او مواظبت مي شود.

زن هايي بيش تر نياز به توجه، حمايت و مواظبت دارند که از ديگران زیادتر حمايت و مواظبت مي کنند.

 

عقیده اشتباه: زن ها آزادي مرد را دچار مشکل می کند.

مردها اغلب به غلط ، درخواست هاي روز مره  و منطقي زن ها را مبني بر شرکت در رابطه، با کوشش زن براي گرفتن آزادي مرد اشتباه مي گيرند. زن ها علاقه  دارند روابطي متعهدانه و دوستانه ايجاد کنند.

هر کسي به محض اين که به رابطه اي وارد مي شود، میزانی از آزادي هاي شخصي خود را از دست مي دهد. چرا که از حالا به بعد شخصي که با او رابطه برقرار کرده ايد، به آنچه مي گوييد يا رفتار مي کنيد، عکس العمل نشان خواهد داد.

آزادي واقعي به اين معنا نيست که چه کارهايي مي توانيد انجام دهید  و چه کارهايي نمي توانيد انجام دهید. بلکه به معناي آزادي در عشق  ورزيدن آن هم بدون واهمه و دريافت کردن بدون ایستادگی و دادن و بخشيدن بي تامل مي باشد.

زن ها هرگز تلاش نمی کنند چيزي را از مرد دریغ کنند. اتفاقا آنها مي خواهند صمیمیت، فداکاري، از خودگذشتگي، تعهد، پايبندي و عشق خودشان را به مرد هديه کنند. تمام کوشش هاي يک زن براي ايجاد رابطه با همسرش و نزدیک شدن و حل مشکلات است نه براي گرفتن آزادي از مرد.

در مقاله ي بعدبه بررسي10عادت ارتباطي مردهاکه زن هارا عصبي مي کند مي پردازيم.

 

پا نوشت:

دي آنجليس، باربارا، رازهايي درباره ي زنان، چکيده اي از بخش 2