سوالتو بپرس
X

ازدواج با فردي كه اهل نماز نيست

سلام دوستان
به نظر شما ازدواج با فردي كه از همه لحاظ خوبه ولي مذهبي نيست و اهل نماز و روزه نيست اشنباهه؟؟؟من خشكه مذهب نيستم ولي اهل نماز ميخونم و روزه ميگيرم .آيا اين تفاوت ميتونه مشكل ساز باشه؟؟؟

ava:

نمایش نظرها (9)

  • به نظر من ايمان خيلي مهمه كسي كه ايمان نداره هيچي نداره.حالا تصميم با خودته

  • بستگي به آدمش داره. اگر كلا مسائل مذهبي رو رد مي كه كافره و اين شخص به درد شما نمي خوره اما اگر قبول داره و از روي تنبلي اين كارو نمي كنه مي تونيد روش كار كنيد و جذبش كنيد. اين آدم اگر فقط مشكلش همين باشه قابل اعتماده

  • شکرگذاری بخشی از ایمان انسانه، برای این که بیشتر بشناسیدش ببینید نسبت به کمک های دیگران مثلا خانواده اش روحیه ی سپاس گذاری داره یا نه؟

  • به نظر شما ازدواج کردن با فردی که نماز خوان نیست چه مشکلی دارد؟

    مشکلات ازدواج با آدمیان بی نماز اینست:
    1- چنین کسی اخلاق ندارد و نمیتوانید از شر و بدی او در پناه بمانید. او به شما ضرر و آسیب خواهد رسانید.
    2- چنین کسی به اختلاس و کلاهبرداری روی میاورد. پس نمیتوانید با او معامله نمایید. ازدواج هم یک معامله اقتصادی هست.
    3- چنین کسی بخاطر خوشی و لذت روی به اعتباد به سیگار و قلیان یا مواد مخدر و غیره میاورد. آیا حاضرید شوهری معتاد داشته باشید که هنوز حقوق ماهانه را میگیرد خرج اعتبادش بکند.
    4- چنین کسی به خدا احترام نمیگذارد. شما که عددی نیستی که بخواهد به تو احترام بگذارد. آیا حاضری با کسی که احترام نمیگذارد ازدواج بکنید؟
    5- چنین کسی حسادت دارد. دشمنی میکند .بخیل است و خست دارد و خسیس است.یا شاید خسیس باشد. او متکبر است و حاضر نیست کسی از او بهتر بماند. آیا حاضرید با کسی که حسادت و بدخواهی دارد، ازدواج بکنید.
    6- چنین کسی اگر به طلاق برسد، بدون احترام، بدون رعایت حقوق شما، بدون ایجاد امنیت برای شما، با بدرفتاری و آسیب زدن به خانواده شما و شما، از شما طلاق میگیرد. آیا حاضرید باکسی که طلاق گرفتن از او با دهها خطر بزرگ همراه است، ازدواج بکنید؟
    7- چنین کسی والدین نابهنجار داشته یا پدر بی مسئولیتی داشته است که او را مذهبی بزرگ نکرده است. آیا حاضرید با چنین کسی ازدواج بکنید که پدر و مادر خوبی نداشته است؟
    8- چنین کسی انضباط ندارد و شلخته و نامرتب و بی برنامه زندگی میکند. آیا حاضری با فردی شلخته و بی برنامه زندگی بکنی؟
    9- چنین کسی دوستانی بد دارد. آیا حاضری با کسی که دوستانی بد دارد ازدواج بکنی؟
    10- چنین کسی سواد دانشگاهی ندارد. آیا حاضری با کسی که زیر دیپلم یا مقطع دیپلم است ازدواج بکنی؟
    11- چنین کسی شغل خوبی ندارد یا اینکه شغل خوب را از دست میدهد؟ آیا حاضری با کسی که شغل ندارد یا شغل خوب را از دست میدهد ازدواج بکنید؟
    12- چنین کسی تعهدی به داشتن فرزند یا تربیت عالی فرزندان ندارد؟ آیا حاضری با کسی که ارزشی برای فرزندانش قائل نمیشود ازدواج بکنید؟
    13- چنین کسی دنبال زن دوم و سوم و به طور کلی، دنبال زن بازی میافتد. آیا حاضری با کسی که دنبال زن بازی است ازدواج بکنید؟
    14- چنینن کسی شاید و شاید مریضی جسمی دارد مثلا سرطان و دیابت و فشار خون و آلرژی و سرماخوردگی دارد؟ آیا حاضری با یک مریض ازدواج بکنی؟
    15- چنین کسی به طور حتمی، مریضی روانی دارد. اگر ندارد در آینده خواهد داشت. مانند افسردگی و خودکشی یا عصبانیت و خودرای بودن و لجبازی و بد اندیشی. آیا حاضری با یک آدم افسرده یا خودرای ازدواج بکنی؟
    16- چنین کسی فحاشی میکند و حرفهای زشت میزند و بدگویی میکند و غیبت کرده و پشت سر دیگران حرف میزند و دروغ میگوید. آیا حاضری با دروغگو و بدگو و ناسزاگو ازدواج بکنی؟
    17- چنین کسی دنبال علم و تکنولوژی نیست. آیا حاضری با کسی که دنبال علم و تکنولوژی و رشد تحصیلی و دانشگاهی و شغلی و موفقیت تجاری نیست ازدواج بکنی؟
    18- چنین کسی هنوز بچه هست و با سختی های زندگی روبرو نشده است. شاید والدین او پولدار بودند که هنوز سختی های زندگی را نچشیده است. آیا جاضر با یک بچه ازدواج کنید؟
    19- چنین کسی فلان منفی و فلان منفی دیگر را دارد؟ آیا حاضری با کسی که این همه خطرات و منفی ها را دارد ازدواج بکنی؟

    دوست گرامی، همین کسانی که نماز میخوانند هزارگونه مشکل در زندگی دارند و بدون عیب و ایراد نیستند. وای به حال کسانی که نماز نمیخوانند و یا از نماز و دین متنفر هستند !!! به هر حال دوستی و رفاقت با کسانی که نماز خوان نیستند خطرات ویژه و منحصر به فردی دارد. اگر کسی از دینی دیگر یا مذهبی دیگر باشد ولی نماز و مسجد و کلیسا و معبد را جدی بداند و رعایت داشته باشد، دوستی و ازدواج با او کاری خطرناک نیست. به هر حال بدون دین نمیشود زندگی به پا کرد و بدون قانون هم نمیشود جامعه را تشکیل داد.
    خودتان را بررسی بکنید که آیا حاضرید خطرات چنین کاری و عواقب ناخوشایند چنین ازدواجی را تحمل بکنید.