سوالتو بپرس
X

اظطراب و استرس

سلام و خسته نباشید . من دختری هستم 19 ساله 3 ساله با پسری حرف میزنم تو این مدت خیلی وابستش شدم ب طوری ک هر وق دعوا میکنیم من میرم سمتش موضوع اصلی این است ک من خیلی روش حساس شدم نمیزارم با دوستاش بگرده پیش کسی بره فقط کار و خونه وقتاییم ک ب حرفم گوش نمیکنه جنگ و دعوا میندازم فرق نمیکنه کجا باشم میزنم گریه اصلا نمیتونم خودمو کنترل کنم . لطفا راهنمایین کنین وضعم خرابه دیگ ن غروری مونده واسم ن ارزشی

niki1380:

نمایش نظرها (1)

  • با سلام خدمت شما
    دوست عزیز احساس ناراحتی و اضطراب شما کاملا قابل درک است.
    درباره اینکه ایشان چند سال دارند توضیحی نداده اید اما اگر هم سن و سال باشید یعنی هر دو رابطه خودتان را با توجه به اطلاعاتی که دادید، در سن نوجوانی آغاز کرده اید.
    در این سنین معمولا هیجانات و احساسات بسیار شدید در روابط حاکم است.
    هنوز افراد هویت واقعی و سبک زندگی و آنچه می خواهند در آینده باشند را به طور دقیق نمی دانند و روابطی هم که در این سنین شکل می گیرند از ثبات خاصی برخوردار نخواهند بود.
    از سوی دیگر روابط بین دختر و پسر و یا نوع نظام مند و هدفمند آن یعنی ازدواج، تحت تاثیر سبک دلبستگی افراد است.
    سبک دلبستگی گاهی احساس امنیت افراد را تحت الشعاع قرار می دهد.
    احساس امنیت و اعتماد یکی از ارکان اصلی رابطه سالم است.
    گاهی برخی از افراد بر اساس سبک دلبستگی ناایمنی که از کودکی دارند، هرچقدر هم که طرف مقابلشان رفتار درست، اصولی و قابل پیش بینی داشه باشد، ممکن است باز هم نتوانند خیلی به او اعتماد کنند و یا به هنگام احساس اضطراب و عدم امنیت در روابطشان رفتارهایی از خودشان بروز دهند که کاملا شدید است.
    البته درباره اینکه آیا ایشان قبلا سابقه ای در روابط موازی با شما داشته اند یا خیر نداده اید.
    و عنوان کردید که شما بیهوده روی ایشان حساس هستید.
    و ظاهرا رابطه شما هم از نوع مجازی هست و دیدار زیادی با یکدیگر ندارید که این مسئله هم خودش جای بررسی دارد.
    به نظر می رسد در روابط خود بسیار کنترلگر هستید که این هم می تواند به خاطر زمینه اضطرابی و احساس عدم امنیتتان در رابطه باشد.
    نمی دانیم رابطه شما با چه هدفی قرار است ادامه پیدا کند اما اگر قصد ازدواج با ایشان را دارید حتما پیش از آن مشاوره قبل از ازدواج دریافت نمایید.
    چرا که در این جلسات هر دو طرف از نظر ویژگی های مهم شخصیتی موثر در آینده ازدواج و روابط مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفته و اطلاعات مهمی در اختیارتان قرار می گیرد که می تواند در برخی اوقات تعیین کننده باشد در تصمیم نهایی که اتخاذ می کنید.
    اگر هم جز آن دسته از افرادی هستید که کلا در روابطتان بسیار به افراد چسبندگی دارید و آنها را کلافه می کنید و خودتان هم ناراضی هستید و نمی توانید تنهایی را تحمل کنید، باز هم حتما برای ارزیابی و بررسی بیشتر و دقیقتر برای دریافت مشاوره فردی و انجام مداخلات احتمالی لازم اقدام نمایید.