سوالتو بپرس
X

اعتیاد

سلام
میخواستم بدونم چه کاری باید در مورد کسی که اعتیاد داره و دروغ گویی هم میکنه و با پنهان کاری سعی در مخفی نگه داشتن این اعتیاد دارد کرد تا بتوان این فرد را از اعتیاد نجات داد. در ضمن فرد مورد نظر حرف شنوی خاصی هم ندارد.

Payam28:

نمایش نظرها (1)

  • با سلام خدمت شما
    درباره مسئله تان خیلی مبهم صحبت کرده اید شاید اگر اطلاعات بیشتری را مطرح می کردید بهتر می توانستید راهنمایی دریافت کنید.
    مانند اینکه ایشان چند سالشان است و چه نسبتی با شما دارد و چه مدت است درگیر این مسئله است.
    اما در کل شما نمیتوانید هیچ فردی را تغییر دهید تا زمانی که خودش احساس نیاز به تغییر پیا نکند و نخواهد که در این مسیر گام بردارد.
    ناجی گری و نجات دادن هم اساسا تفکر راهگشایی نخواهد بود.
    چرا که وقتی شما در جایگاه ناجی هستید طرف مقابلتان را در موضع قربانی در نظر گرفته اید یعنی کسی که ضعیف است، درست را از غلط تشخیص نمی دهد و خودش نمی تواند برای خودش اقدام موثری انجام دهد و اصلا صلاحخودش را تشخیص نمی دهد اما شما در جایگاه نجات دهنده قرار دارید و از او بالاتر هستید و می توانید او را به جایی که صلاحشان هست و شما هم این تشخیص را داده اید، برسانید.
    اشتباه ایم معادله دقیقا اییی است که آن فرد همچنان در موضع و جایگاه و نقش قربانی باقی خواهد ماند و هرگز به این سطح از تعهد و مسئولیت پذیری نخواهد رسید که بتواند خودش نیازها و خواسته های خودش را تشخیص دهد و مسیرش را پیدا کند و بتواند در این مسیر حرکت کند و حتما نیازمند فردی است که او را نجات دهد و هرگز به خودباوری و خودشکوفایی توانمندی لازم نحواهد رسید و همواره محتاج و وابسته به دیگران یا اصطلاحا یک نجات دهنده خواهد ماند.
    فرد نجات دهنده هم به جای اینکه به نیازها و خواسته های خودش بپردازد او را در اولویت قرار می دهد و به این ترتیب از خودش ممکن است باز ماند.
    در حالی که هر کسی در مرحله اول باید نسبت به نیازها و خواسته ها و اهداف خودش در زندگی پاسخگو باشد و در برابر خودش مسئول است نه دیگران.
    با توجه به تمام این موارد و از آنجا که اینگونه افراد فقط می توانند از طریق رابطه سازی و جلب اعتماد و صمیمیت تحت تاثیر قرار بگیرند، می توانید اگر قصد کمک به ایشان را دارید از همین طریق و از مسیر تقویت رابطه و نزدیک شدن به او سعی کنید او به کمک کنید.
    از راه دوستی برقراری رابطه خوب می توانید به ایشان دوستانه پیشنهاد دهید تا با دریافت کمک حرفه ای و تخصصی در این زمینه در ابتدا آگاه شده و بعد بتواند مسیر درمان و بهبود را با حمایت دوستان و همراهانی منند شما طی کند و شما هم فقط بهتر است در کنار ایشان باشید و از او حمایت و پشتیبانی کنید.