با سلام و خسته نباشید
من حدود یک سالو نیم پیش با دختری آشنا شدم.هدف از این آشنایی دوستی ساده و گذران وقت بود.و در مورد این موضوع باهم حرف زده بودیم و به توافق رسیده بودیم.
در شش ماه اول دوستی رابطه ما هرروز بیشتر میشد و ما تقریبا هرروز باهم وقت میگذروندیم و بیرون میرفتیم.تا اینکه متوجه شدم داره تو رابطه وابستگی ایجاد میشه.در مورد این موضوع با اون دختر صحبت کردم و فهمیدم که اون دختر مایله این دوستی به ازدواج منتهی بشه.اما من مخالفت کردم چون از اول هدف این نبود و همچنین اون دختر یکی دوتا از ملاکهای منو برای ازدواج نداشت.
از اون روز به بعد رابطمون تقریبا کمتر شد و گاهی اوقات تموم میکردیم اما دوباره دوستیو شروع میکردیم.این تموم شدن رابطه اکثرا از جانب من بود به این دلیل که وقتی قصد ازدواج نیست وابستگی بیشتر نشه.
من به این دختر تو این مدت مثل یک گزینه ازدواج نگاه کردم و به این نتیجه رسیدم که خانواده هامون شبیه هم هستند و از نظر فرهنگی و دینی و اقتصادی و سطح درآمد شبیه هم هستیم .دختر خانواده بسیار خوبی داره و همچنین خود دختر اخلاق بسیار خوبی داره.
در واقع این دختر اکثر ملاک های من واسه ازدواج داره به غیر از” قد و جثه و چهره ”
خانوادم برای انتخاب همسر منو آزاد گذاشتن و منو مجبور به انجام کاری نمیکنن اما مطمعنم از قد و جثه و چهره دختر ایراد میگیرند.اما در درجه اول خودمو نمیتونم قانع کنم چون قد و چهره واسم مهمه .
قد من صدوهفتادو شش سانتی متره و به گفته دیگران ظاهر نسبتا خوبی دارم.اما قد این دختر صدوپنجاه و سه سانتی متره و وقتی در کنار من راه میره تا شونه من میاد.از طرفی کسایی که منو این دخترو باهم دیدند میگن که ما از نظر چهره به هم نمیخوریم و من بهتر هستم که این نظر خودمم هست.البته من دنبال چهره خیلی زیبا نیستم من فقط میخوام دو طرف از نظر قد و چهره باهم متناسب باشند.
همچنین از همون روزهای اول دوستی قد وچهره این خانم واسم مسئله بود اما خوبی های اخلاقیش باعث میشد من از این موضوع صرفنظر کنم.
من این خانمو دوست دارم همچنین اخلاقشو.اونم منو دوست داره.اما نمیتونم خودمو واسه از دواج قانع بکنم.
اما میترسم که ازدواج کنم و در آینده به خاطر قد و چهره دچار مشکل بشم نسبت بهش دلسرد بشم و بخاطر خجالت با دوستان و اقوام قطع رابطه کنم.
از طرفی میترسم که ازدواج نکنم و بعد دچار عذاب وجدان بشم و همچنین دیگه دختری که دوسش دارم و خانواده خوبی داره پیدا نکنم…
درضمن این اولین تجربه من در دوستی میباشد.
از شما خواهش میکنم که منو راهنمایی کنید که کار درست انجام بدم.
با تشکر