سوالتو بپرس
X

بیکاری همسرم

با سلام لطفا راهنمایی کنید با همسرم که حدود 5 سال هست بیکاره و اصلا به روی خودش نمیاره که بره سرکار و تمام مسئولیت زندگی رو هزینه های بچه هارو و خلاصه همه چیز رو انداخته روی دوش من و هرچی هم میگم با زبون خوش با دعوا با تهدید اصلا اهمیت نمی ده . نمی دونم چی کار کنم دو تا بچه دارم یکی 16 ساله و یکی 5 ساله هر دوشون پسرن و پسر بزرگم خیلی به پدرش وابسته است و میشه گفت میپرسته پدرشو .

FARImo548293:

نمایش نظرها (2)

  • با سلام خدمت شما دوست عزیز
    نگرانی و احساسات شما قابل درک می باشد اما در اول بهتر است دقت کنید که در جلوی فرزندانتان در مورد بی مسئولیتی پدرشان صحبت نکنید و همچنین از بحث و دعوا و توهین در جلوی آنها خوداری کنید چون می تواند برای آنها آسیب های زیادی به همراه داشته باشد.
    اما در مورد همسرتان بهتر است دلیل ایشان را متوجه شوید که چه چیزی باعث شده است که ایشان شرایط فعلی را به کار کردن ترجیح بدهند . بهتر است در آرامش و بدون توهین و منت گذاشتن بخاطر کارهای که در این مدت انجام داده اید در یک زمان مناسب که فرزندانتان در منزل حضور ندارند و یا در اتاق با همسرتان صحبت کنید و برنامه ایشان را در مورد آینده زندگیتان جویا شوید ، و همچنین به حرفها و ناراحتی های او گوش بدهید تا بتوانید با فهمیدن دلایل ایشان نتایج بهتری بدست اورید .
    سعی کنید در کارهای روزانه او را درگیر کنید تا بی مسئولیتی از ایشان کاسته شود ، در مورد کارهایی که قرار است انجام بدهید ، در مورد فرزندانتان سعی کنید با ایشان مشورت کنید و نظرشان را بخواهید هرچقد ایشان را بیشتر درگیر کارها و مشکلات و.. کنید مسئولیت پذیری در ایشان بیشتر می شود. سعی نکنید در همه کارها خودتان تصمیم گیری کنید .
    بهتر است با همسرتان به صورت حضوری به روانشناس مراجعه کنید تا از نظر سبک شخصیتی و دیدگاها همسرتان مورد بررسی دقیق تر قرار گیرند و در صورت نیاز یک سری آموزش ها نیز به ایشان داده شود.

    درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
    021-22354762
    شاد باشید