سوالتو بپرس
X

حاملگی

دوستی داشتم که در دوران نامزدی حامله شد شرایط اونقدر براش سخت شد که مجبور به سقط جنین کرد و بعد از اون نتونست بچه دار بشه … واقعا” ارزشش رو برای حرف مردم داره ؟

نسیم:

نمایش نظرها (11)

  • سلام به نظر من خودشون گناه كردن نبايد قبل ازدواج رابطه كامل برقرار ميكردن كه منجر به حاملگي بشه اون بچه هم گناه داره

  • بیتا خانوم خوبه شما آخوند نشدی!ماشالله خوب فتوا میدی.
    کی گفته رابطه در دوران نامزدی گناهه؟؟کی گفته تا ازدواج کامل نباید رابطه داشت؟اینا که دوست دختر/دوست پسر نیستن که رابطه جنسی براشون حرام و گناه باشه.نامزدن!یعنی عقد رسمی و دایمی! و محض اطلاعتون الان اغلب کسانی که ازدواج میکنن با هم طی دوران نامزدی رابطه جنسی دارن.

  • سلام
    راجع به رابطشون که حلاله و نوش جونشون،ولی بهتر بود با احتیاط این کار صورت میگرفت که به حاملگی منجر نشه حالا که بنابر هر دلیلی حامله شده وظیفه مراقبت از جنین بوده که متاسفانه بخاطر فرهنگ غلط و حرف مردم این وظیفه صورت نگرفته و الان وظیفشون اولا پرداخت دیه جنین سقط شده هستش (راجع به مقدار و کیفیت پرداخت دیه از دفتر مراجع سوال شود)ثانیا استغفار از عملی که انجام داده اند.

  • یعنی دو نفر با یه دنیا عشق محرم نمیشن اونوقت با دو خط عربی محرم میشن؟
    ولی در کل رابطه جنسی تو دوران نامزدی رو تایید نمیکنم دوران نامزدی برای آشنایی با خلق و خو همدیگه اس حالا اون وسطا یه بوسه ای هم رد و بدل شد جایزه :heh:

  • ميخواستم بدونم هيچ راهى هست كه زوجين قبل از ازدواج از بچه دار شدن يا نشدنشون اطمينان حاصل كنن كه بعد به مشكل برنخورن؟! من نامزد دارم ميخوام مطمئن بشم كه بعدا خدايى نكرده سرم هوو نياد 😱

    • وقتی زن و شوهری بعد از یك سال مقاربت منظم و تمایل به بچه‌دار شدن به این هدف نرسند، می‌گوییم نازایی اتفاق افتاده است. تا قبل از اینكه چنین حالتی پیش نیاید نمی‌توان با قطعیت گفت كه خانمی نابارور است. البته نشانه‌هایی وجود دارند كه می‌توانند زنگ خطری برای ناباروی باشند:

      – قاعدگی نامنظم: هنگامی كه سیكل‌های ماهانه با تاخیر‌های زیاد (بیش از 35 روز) همراه باشد یا زودتر از موعد (دو هفته یك‌بار) اتفاق بیفتند این موضوع می‌تواند نشان‌دهنده این باشد كه تخمك گذاری خوب انجام نمی‌شود و ممكن است چنین فردی با نازایی روبه‌رو شود.

      – افزایش موهای زاید: جزو علائم تنبلی تخمدان است. هنگامی که موهای زاید در مناطقی كه انتظار نداریم (مانند سینه، شكم، زیر چانه و…) دیده شوند نشانه افزایش هورمون‌های مردانه است كه از تنبلی تخمدان‌ها حكایت می‌كند.

      اگر چنین مشكلی در افراد چاق با سیكل‌های نامظم دیده شود احتمال اینكه تنبلی تخمدان‌ها ایجاد شده باشد بیشتر می‌شود.

      البته یك یا دو سیكل نامنظم در سال مشكلی ایجاد نمی‌كند چون ممكن است به‌دلیل تغییرات فصلی یا مصرف داروها بعضی از سیكل‌ها نامنظم شوند اما اگر خانمی در طول سال بیشتر از سه سیكل نامنظم داشت توصیه می‌شود كه این مشكل را جدی بگیرد و برای درمان اقدام كند.

      چطور از نازایی پیشگیری كنیم؟
      – بهداشت فردی را رعایت كنید تا احتمال بروز عفونت‌های لگنی و بسته شدن لوله‌ها به حداقل برسد.
      – روزانه میوه و سبزیجات تازه مصرف كنید.
      – مصرف چربی و شیرینی را به كمترین میزان ممكن برسانید.
      – هر روز نیم تا یك ساعت پیاده‌روی داشته باشید.
      – اگر اضافه‌وزن دارید از همین امروز برای رسیدن به وزن ایده‌آل تلاش كنید.