سوالتو بپرس
X

خانواده

سلام من 18 سالمه چن وقته احساس میکنم رابطه مامان و بابام داغون شده مامانم هم همش مشکوک میزنه و سرش همش تو گوشیه اصن وضع خانواده خیلی سرد شده نمیدونم چیکار کنم

amir663:

نمایش نظرها (4)

  • با سلام خدمت شما دوست عزیز
    نگرانی شما قابل درک می باشد اما بهتر است از کنجکاوی در روابط آنها پرهیز کنید و همچنین اینکه شما بخاطر اینکه مادرتان به هزاران دلیل ممکن است بیشتر از زمان های قبل از تلفن استفاده کنند بهتر است با مشکوکیت به آن نگاه نکنید . و رفع مشکلات آنها را به عهده خودشان بگذارید تا هم ذهن شما درگیر این موضوعات نشود و هم اینکه کنجکاوی شما کمکی به آنها نخواهد کرد و ممکن است مشکلات بیشتری را نیز به هرماه داشته باشد البته بهتر است اگر رابطه خوبی با مادر و یا پدرتان دارید از نگرانیاتان با آنها صحبت کنید البته بدون قضاوت و یا تصمیم گیری برای آنها تا آنها از شرایط روحی و نگرانی شما آگاه شوند.
    درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
    021-88419832
    شاد باشید

  • باسلام وعرض ادب من حدود20سال ازدواج کردم و یک فرزند16سال پسردارم ایشان ازلحاظ درسی درجایګاه خوبی هست ودرمدرسه مذهبی درس میخوانندوازبچه ګی چیزهای که تقریبا خواسته رابرایش تهیه کردیم ازدوچرخه ودوربین عکاسی وپی اس فورو....اخیراخیلی درګیر بازی پی اس فوروبازیهای ګوشی موبایل شده ولی درکیفیت ودرسش تاثیری نګذاشته است اخیرا خواستارسیستم کامپیوترمجهزبرای ګمینګ میخواهد باتوجه به اینکه تقریبا نزدیک کنکوروامسال واردسال یازدهم میشودواینکه چندوقته هستش تندخویی وعصبانی وپرخاشګری بامن ومادرش میکنندواحساس میکنمدرجایګاهی شده که احساس میکنی باج میګیردواګرخواسته اش راعملی نکنی عصبی وپرخاشګرمیشود آیابه نظرشمامن به خواسته ایشان عمل کنم یاخیر ویاچکاربایدبکنیم باتشکرازشما

    • با سلام خدمت شما دوست عزیز
      احساس شما قابل درک می باشد اما بهتر است دقت کنید که برطرف کردن خواسته های کودک و نوجوان نباید به گونه ای باشد که فرد دیگر برای رسیدن به خواسته هایش تلاشی انجام ندهد . بهتر است با توجه به اینکه او در دوران نوجوانی قرار دارد و حساسیت های بیشتر دارد و احساس بزرگ شدن و استقلال طلبی بیشتری دارد سعی کنید در آرامش با او برخورد کنید و با توجه به اینکه او تاثیر منفی در عملکرد درسی او به وجود نیامده است بهتر است برای خریدن این سیستم با او صحبت کنید و شرایط را برای ایشان توضیح بدهید و برای اینکه صبر کردن را آموزش ببیند به ایشان بیان کنید که در زمان مناسب که از نظر خودتان مورد پذیرش است صحبت کنید مثلا یک ماه دیگر یتا او بداند که برای رسیدن به خواسته هایش نیاز است برخورد درست تری داشته باشد و همچنین اینکه تحمل داشته باشد.
      رابطه دوستانه خودتان را با او حفظ کنید تا بتوانید با یکدیگر گفت و گو کنید و به نتیجه برسید اما از باج دادن بپرهیزید و اجازه بدهید که او رفتار مناسب و برخورد مناسب را در یاد بگیرد. خودتان به عنوان یک الگو از بلند حرف زدن ، تنبیه و.. خوداری کنید و سعی کنید با گفت و گو به نتیجه برسید.
      نشان بدهید که نیازها و احساسات او را درک می کنید تا بتوانید نتیجه بهتری بدست اورید.
      درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      021-22247100
      شاد باشید