سوالتو بپرس
X
    دسته بندی: خودکشی

خودکشی و پایان راه

چرا باید فردی برای فرار از مشکلات خودش رو بکشه و همه چی رو به حساب خودش تموم کنه ؟

المیرا:

نمایش نظرها (9)

  • در فرهنگ های مختلف، خودکشی به صورت های متفاوتی تعبیر و تفسیر می شود. در بیشتر جوامع غربی از خودکشی جلوگیری می کنند و از انجام گرفتن آن در صورت امکان ممانعت می ورزند. در بعضی فرهنگ ها، خودکشی به عنوان عمل افتخار آمیز تلقی می شود ولی فقط اقدامی قابل قبول برای یک شخص ناامید است.

    به گزارش نیک صالحی به نقل از مجله آرامش برتر ؛ به طور معمول کسانی که اقدام به خودکشی می کنند در اکثر موارد دوران کودکی بی ثباتی را گذرانده اند یا اینکه تاریخچه ای از حوادث فشارزای روانی در گذشته و حال داشته اند یا فاقد حمایت کنندگان اجتماعی بوده و دوستی نداشته اند که به او اطمینان کنند.

    تحقیقات نشان می دهد افرادیکه خودکشی آنها منجر به مرگ شده است، در اغلب موارد ازدواج نکرده اند یا اینکه همسرانشان مرده یا جدا شده اند یا سنشان بالاتر از 45 بوده یا تنها زندگی می کرده اند یا اینکه تاریخچه ای از اختلال جدی بدنی و هیجانی داشته یا احتمالا معتاد بوده اند.

    چرا خودکشی؟!

    اظهارات کلامی: عباراتی همچون «کاش هرگز به دنیا میده بودم» و «وقتی مردم متاسف خواهید شد» را باید به اندازه عبارت مستقیم «خودم را می کشم» جدی تلقی کرد.

    تغییرات رفتار: این تغییرات دامنه وسیعی مثل بخشیدن مایملک، به استقبال خطرات تهدید کننده زندگی رفتن و حادثه پذیری مکرر را شامل می شود. دیگر علائم آن ممکن است شکایت از تنهایی شدید یا بی حوصلگی، افزایش قابل توجه بیقراری یا تحریک پذیری و درگیر شدن در مدرسه یا با پلیس باشد. نشانه های رایج تری از افسردگی نیز ممکن است وجود داشته باشد مانند تغییر در اشتها و عادات خواب، افت تحصیلی یکباره، شکایت از ناتوانی در تمرکز ودوری گزینی از دوستان و فعالیت های مطلوب.

    عواملی موقعیتی: ناتوانی در ارتباط با والدین، مشکلات تازه در مدرسه، پایان یافتن رابطه عاشقانه، اقدام به مصرف مواد مخدر و ... همگی خطر موقعیتی را افزایش می دهد.

    والدین و دوستان باید در این موقع با پرسیدن سوالاتی مانند «خیلی گرفته ای»، «نقشه ای برای پایان دادن به زندگی ات داری» و «فکر می کنی واقعا نمی خواهی زنده باشی» وارد عمل شوند.پرسیدن سوالات مستقیم درمورد خودکشی فکر خودکشی را به سر کسی نمی اندازد، در مقابل ممکن است جدی تلقی کردن پاسخ ها، سنجشی حیات بخش باشد.

    هم والدین و هم دوستان معتقدند چنین عباراتی ممکن نیست عملی شوند یا ممکن است بسیار ترس آورتر از آن باشند که انجام گیرند.هر چند گاهی اوقات دوستان قسم یاد می کنند که در مورد افکار خودکشی رازدار باشند اما چنانچه به افکار خودکشی مظنون هستند باید فورا با یکی از والدین یا افراد بزرگسال مسئول تماس حاصل کنند و در پی کمک حرفه ای برآیند.

    اگر تهدید خودکشی قریب الوقوع به نظر می رسد باید به نزدیکترین مرکز پیشگیری از خودکشی مراجعه کنند. همچنین می توانند با یک مشاور یا روانپزشک تماس بگیرند. از نظر روانشناسان علل خودکشی را می توان به دو دسته تقسیم کرد:

    1- آنهایی که جامعه را علت می بینند.

    2- آنهایی که روی فرد نظر دارند.

    اولی بر این حقیقت تاکید می کند که بیشتر افراد متمایل به خودکشی، فاقد آن فعالیت های اجتماعی هستند که زندگی را قابل تحمل و با ارزش می سازند، در حالی که دیدگاه دوم بر نقش فرد در تصمیم گیری به منظور دست زدن به خودکشی تاکید دارد.

    افرادی که دست به خودکشی می زنندممکن است خصومت یا تکانه های پرخاشگرانه را به خودشان برگردانند یا ممکن است تجاربی را داشته باشند که فکر خودکشی را تقویت کند یا ممکن است از خودکشی به عنوان طریقی برای حل مشکل ومسئله خود استفاده کنند.

  • منم یک بار خودکشی کردم واقعا بعضی وقتها از زندگی بریده میشیم دیگه نمیشه ادامه داد عصبانیت باعث این کار میشه

  • من سالهاست که میخواهم خودکشی کنم چون پدر فاسد حسود بخیلی دارم که نمیگذارد درس بخوانم و به جایی برسم. او خودش را "دشمن" من میداند و میخواهد من را "نابود" کند. با همه همینطوری رفتار دارد. بهر حال چون نمازخوان هستم قبل از خودکشی نماز وحشتی میخوانم و خودکشی به تعویق میافتد ... .
    اگر کسی خودکشی بکند، به احتمال فراوان او سالهاست که نماز نخوانده است و گرفتار گناهان متعدد شده است. ولی نماز سبب کاهش پیچیدگی زندگی میشود. زیرا تعداد خطاها را کاهش میدهد. من نماز را فارسی میخوانم و همین سبب رشد فکری و اخلاقی من بوده که توانستم با این پدر فاسد زندگی بکنم. البته اگر دوام آورم شاید به درد جامعه بخورم! وگرنه که استعداد سوخته ای بیشتر نیستم ... .

  • کسی که خودکشی میکنه ادم ضعیفی نیست من خودم تنهایی خیلی واسه رندویم رحمت کشیدم ولی دیگه موندم کسی که خودکشی میکنه به خط رسیده دیگه نه کسی رو داره نه حمایتی نه امیدی ونه انگیزه ای وروحش خیلی وقته که مرده منم تو فکرشم خیلی وقته

  • سلام...منم میخوام خودکشی کنم چون دیگه کم اوردم همه درها به روم بسته شد شکست بدی تو زندگیم خوردم و همه چیمو از دست دادم

    • دوست عزیز اگر قرار به شکست و خودکشی بود خداوند شمارو خلق نمیکرد ...بهتره در مورد شکستتون صحبت کنید تا بتونیم در این مورد به شما کمک کنیم

      در این مورد میتونید با این شماره مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      021-22354282

      021-88422495

      021-88472864

  • باسلام من یه مشکل خیلی جدی دارم به مدت دوسالی بود که فک میکردم زندگیم بی هدفه الان دوازده سالمه فک میکردم هیچ کس منو دوس نداره تو خونه مادرم بامن خیلی بد رفتار میکرد و من اونو پشت خودم احساس نمیکردم برا همین متاسفانه دست به عمل خودکشی زدم ولی باز نجات پیدا کردم حالا مادرم سر هر بحثی همین موضوع رو جلو میکشه رفتار های بدی داره جوری که حالم ازش بد میشه حالا اینا به کنار هی فک میکنم همه فهمیدن من این کارو کردم همه فک میکنن من دیونم تورو خدا کمکم کنید من مشکلمو نمیتونم به هیچکی بگم حتی تو درس خوندن هم مشکل پیدا کردم

    • دوست عزیز اشتباه خودتون رو قبول کنید و روی تکرار حرف های مادرتون حساس نباشید ... سعی کنید رفتارتون رو تغییر بدید تا اعتماد از دست رفته رو پیدا کنید .... مادر شما حق داره اتفاقی که برای شما افتاده شوک برانگیز بوده ... بهتره هر دوی شما مراجعه ای حضوری به مشاوری مجرب داشته باشید
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      021-22354282
      021-88422495
      021-22689558