سوالتو بپرس
X

خود درگیری

سلام خسته نباشین من یه دختر ۲۵ ساله هستم که چند سال پیش از دانشگاه به دلیل نداشتن علاقه به رشته ی تحصیلیم انصراف دادمو یه شغل خانگیو شروع کردم که درآمدش برای من کافیه خیلی زیاد نیس ولی شغلمو دوسش دارمو برای من در آمدش خوبه و به خاطر خانگی بودن شغلم کلی وقت اضافه میارم که معمولا فیلم و سریال میبینم یا کتاب میخونمو ورزش میکنم و تایم زیادیو برای تفریح دارم میخواستم بپرسم اینکه من تایم خیلی زیادیو فیلم و سریال میبینم خیلی بده یا آسیب رسانه یا تا چه حدی تفریح در طول روز مشکلی نداره ؟؟ چون بقیه مدام بهم میگن یه روز پشیمون میشی و هی حس منفی بهم میدن و به دلیل میگرن شدیدی که دارم نمیتونم هیچ شغل بیرون از منزلیو داشته باشم چون به شدت تشدید میشه و خیلیا سرزنشم میکنن که درآمدت کمه یا از بس وقتتو تلف میکنی پیشرفت نمیکنی و پشیمون میشی در آینده ولی من این مدل لایف استایلو دوس دارمو ممنون میشم راهنماییم کنین که بقیه درست میگن یا شیوه ی زندگی منم میتونه درست باشه ؟؟

memahsa:

نمایش نظرها (2)

  • سلام به شما دوست عزیز
    اهداف و دیدگاهای انسان ها نسبت به زندگی و موفقیت متفاوت می باشد به همین دلیل ممکن است که شما از سمت افراد زیادی با دیدگاها و عقاید زیادی روبرو شوید که با شما همخوانی ندارد و شما به نظرتان این صحبت ها و دیدگاها حداقل در مورد شما درست نمی باشد.
    بهتر است در این مورد سعی کنید بر مبنای علایق و استعدادهای خودتان تصمیم گیری کنید در زمان فعلی با توجه به صحبت های شما رضایت از زندگی برایتان وجود دارد اما نیاز است که این به معنای ثبات و امن بودن یک نقطه از زندگی نباشد و یا ترس از روبرو شدن با مسیرهای دیگر و شما این رضایت از زندگی را اگر با یک سری آموزش ها در زمینه ای که استعداد دارید و یا به آن علاقه دارید اضافه کنید می توانید هم پیشرفت بیشتری داشته باشید و هم اینکه به علایق و نیازهای خودتان پاسخ بدهید .
    اما دقت کنید که شما نمی توانید مانند دیگران زندگی کنید و شما فردی با علایق و دیدگاه و استعادهای متفاوت می باشید می توانید از صحبت های دیگران و تجربیاتشان تنها به عنوان یک مشورت برای انتخاب مسیرتان استفاده کنید تا بتوانید تصمیم گیری بهتری داشته باشید .
    میگرن یک بیماری قابل کنترل و درمان می باشد و بهتر است در این مورد با پزشک خود صحبت کنید اگر نگران این موضوع برای حضور در اجتماع می باشید تا بتوانید اگر تصمیم به پیشرفت دادن کار خود دارید و یا به عنوان مثال می خواهید کارهای دیگری انجام بدهید که نیاز به مسیر و یا حضور در اجتماع بیشتر دارد بتوانید در این مورد تصمیم گیری کنید .
    در هرصورت احساس رضایت شما از زندگی از اهمیت زیادی برخودار می باشد در کنار اینکه نیاز است میزانی آینده نگری و برنامه ریزی برای آینده نیز داشته باشید تا در کنار تفریح و کار بتوانید پیشرفت را نیز تجربه کنید .

  • با سلام خدمت شما دوست عزیز
    احساس تردید شما در این زمینه کاملا قابل درک است.
    اساسا افراد در سطح نیازهای اساسی و خواسته ها و اهدافی که در زندگی دارند با یکدیگر متفاوت هستند.
    بر همین اساس ممکن است سبک زندگی یک نفر برای فرد دیگر کسل کننده به نظر برسد اما برای خود آن فرد جذاب باشد ولی هرگز به این معنا نیست که یکی خوب و دیگری بد هست بلکه هر کسی باید با توجه به خواسته ها و معیارها و ملاک هایی که خودش برای خودش و زندگی اش دارد دست به انتخاب بزند و بر همان اساس پیش برود و یک سبک از زندگی یا شغلی که برای یکی مناسب است ممکن است برای فرددیگر مناسب نباشد.
    بنابراین با توجه به این موارد اگر از مسیری که در پیش گرفته اید خودتان احساس رضایت درونی دارید، هیچ اهمیتی ندرد که بقیه چه قضاوتی دارند چرا که آن ها دارند با توجه به ملاک ها و معیارهایی که خودشان دارند قضاوت می کنند و ادراک افراد در این زمینه در موارد مشابه هم می تواند بسیار متفاوت باشد و خوب و بد یا درست و غلط مشخصی در این زمینه وجود ندارد بلکه بیشتر بحث تفاوت ها مطرح است.
    اما اگر خودتان گاهی دچار تردید می شوید و فکر می کنید نیاز به تغییر در بخشی از زمینه های مختلف زندگی تان دارید می توانید به طور مشخص با شناسایی دقیق خواسته تان در مسیر رسیدن به آن هدف گذاری و برنامه ریزی انجام داده و برای آن اقدامات لازم را انجام دهید.
    یکی از پرسش هایی که می تواند برای شما تعیین کننده باشد این است که تصور کنید ده سال از امروز گزشته است و شما در سن سی و پنج سالگی قرار دارید، ببینید در ا» زمان با همین روال زندگی تان در کجا قرار دارید و آیا آن موقعیت و شرایط زندگی همانی هست که می خواهید و آیا در آن زمان وقتی به گذشته نگاه می کنید (یعنی همین روزها)  این سبک زندگی را باز هم انتخاب می کنید و مطابق میلتان است؟ در این صورت شما در مسیر درستی هستید.
    اگر هم فکر می کنید به طور کلی نیاز به یک بازنگری و خود ارزیابی در این زمینه دارید و خیلی برای خودتان هم مشخص نیست از زندگی تان دقیقا چه می خواهید و زدگی چگونه برای شما معنا پیدا می کند می توانید با کمک یک روانشناس و یا مشاور و از طریق دریافت جلسات مشاوره فردی به صورت حضوری و یا غیر حضوری در این زمینه خودآگاهی بیشتری به دست آورید و مسیر خودتان را تعیین کنید و همچنین تکلیف خودتان را هم با قضا.ت های دیگران درباره خودتان و نوع یا سبک زندگی که در پیش می گیرید و یا انتخاب ها و تصمیمات خودتان مشخص کنید تا کم تر در این مواقع دچار سردرگمی با تردید بشوید.