سوالتو بپرس
X

خیانت پدر

با سلام
من دختری 20 ساله هستم که مدتی هست متوجه رتباط پدرم با خانمی هستم که در زمان مجردی عاشق پدرم بوده و الان خودش دو پسر بزرگ دارد و در همان زمان به خانواده پدرم گفته که بالاخره زهر خود را خواهم ریخت.
مادر من بسیار ساده و زود باور است و پدرم هم بسیار پرخاشگر
من از پدرم حتی مدرک هم دارم.
این موضوع چند روزیست که مرا بسیار ازار میدهد
میخواستم از شما بپرسم که بهترین کاری که الان باید بکنم چیست؟
لطفا لطفا لطفا زود پاسخم را بدهید
ممنون از شما

negeen:

نمایش نظرها (1)

  • با سلام خدمت شما دوست عزیز
    احساس تنش و ناراحتی شما در مورد موضوعی که مطرح کردید کاملا قابل درک است و باید خیلی ناراحت کننده باشد که از ماجرایی خبر دارید که مادر شما اطلاعی نداشته و احساس می کنید در حق او ظلم شده است.
    اجازه بدهید کمی از دور به این ماجرا نگاه کنیم تا ببینیم این مسئله واقعا مربوط به چه کسی هست و چه کسی مسئول حل و فصل آن است.
    پدر شما به عنوان همسر مادرتان، در نقش همسری خودشان مرتکب اشتباه یا خطایی شده اند و شما از آن مطلع شده اید و حالا فکر می کنید که باید اقدامی انجام دهید.
    اگرچه قرار گرفتن در چنین شرایطی می تواند بسیار آزاردهنده و ناراحت کننده باشد اما به نظر می رسد این مسئله در واقع مربوط به شما نیست، چرا که ایشان پدر شما هستند و تعهدات پدر و فرزندی شان ارتباطی به روابط ایشان با مادرتان ندارد.
    به بیان دیگر ایشان باید به مادرتان پاسخگو باشند و این مسئله هم بین خودشان به عنوان زن و شوهر مطرح است.
    از خودتان بپرسید شما واقعا چه کمکی به این مشکل می توانید بکنید؟
    تازه اگر مطمئن باشید و جمع آوری مدارک و تجسس در این زمینه هم نه تنها باعث تنش و آزار بیشتر شما شده و خواهد شد، دردی را دوا نخواهد کرد.
    هر کسی مسئول رسیدگی به نیازها و خواسته های خودش است.
    شما هم که در سن بیست سالگی و یک فرد عاقل و بالغ هستید و دیگر کودک آسیب پذیری نیستید که بخواهید از اینگونه مسائل ضربه خاصی متوجه تان باشد.
    در اختلافات بین فردی و اینگونه موضوعات بین همسران هم حتما هر یک از طرفین سهم نقشی داشته اند و شما به عنوان یک نفر سومی که بیرون از رابطه والدینتان قرار دارید، نمی توانید به راحتی قضاوت کنید و اصلا دلیلی هم ندارد بخواهید مقصر را پیدا کنید و قاضی هم نیستید که بخواهید پس از یافتن حق آن را به حق دار برسانید.
    شما فقط فرزند پدر و مادرتان هستید و نقش شما فقط در حد یک فرزند است.
    بنابراین بهترین کاری که از دست شما بر می آید این است که در نقش یک فرزند ببینید با وجود شرایط موجود چگونه دختری می خواهید برای پدر و مادرتان باشید و به آنها هم اجازه بدید خودشان مسئولیت رفتارها و حل اختلاف یا مسائلشان را به عهده بگیرند.
    برای اینکه بهتر مسیر خودتان را مشخص کنید بهتر است از خودتان بپرسید واقعا خواسته شما چیست؟
    آیا خواسته ای که دارید در دایره اراده و اختیارات شما قرار دارد؟
    آیا مسئله ای که وجود دارد اصلا مسئله شما است یا اینکه مسئله کسان دیگری است؟
    شما واقعا چه اقدام موثری در این زمینه می توانید انجام دهید؟
    آیا هرگونه اقدام شما وضعیت موجود را بهتر خواهد کرد یا بدتر؟
    همچنین می توانید تصور کنید که صمیمی ترین دوست شما در چنین شرایطی مشابه شرایط کنونی ما قرار گرفت است و از شما می خواهد او را راهنماییی کنید که چه کند، آنوقت به او چه خواهید گفت و چه نصیحتی خواهید کرد؟
    برای اینک بر هیجانات و احساسات خودتان مسلط شوید و اقدامی را انجام دهید که در جهت ارزشها و خواسته هایتان باشد، می توانید مشاوره فردی از یک فرد متخصص در این زمینه دریافت نمایید.