سوالتو بپرس
X

درد و خون آبه بعد از نزدیکی جنسی

با سلام و خسته نباشید
چند وقت پیش بانامزدم رابطه داشتم ، ولی رابطه ما دخول نداره و کلا در حد مالش و حدی که همدیگه رو ارضا کنیم هست ، مالیدن آلتم روی واژن و مقدار خیلی کمی هم وارد کردن آلت به واژن شاید در حد نیم سانت ، در مجموع میخوام بگم که شاید کمی با فشار واژن رو مالیده باشم ، حالا نامزدم از فردای رابطه مقدار کمی خون آبه از واژنش خارج میشه و بعضی موقع ها دردی زیر شکمش احساس میکنه که گاهی شدید هم میشه ، میخواستم بدونم این علتش چیه ؟
پیشاپیش خیلی سپاس گزارم از راهنماییتون

alibayern1369:

نمایش نظرها (114)

  • ، معمولا اگر درد عضلانی باشد مربوط به نوع حرکات نزدیکی میباشد اما گاها پرسشهای از طریق کاربران سامانه در این خصوص مطرح میشود که نوع درد عضلانی نبوده...

    علت درد زیر شکم بعد از نزدیکی در خانم ها
    اگر درد به صورت لحظه ای بود و همیشگی نبود نیاز به نگرانی نیست اما اگر درد بعد از هر دفعه نزدیکی به سراغتان می آید ، در صورت بروز درد در ناحیه لگن حین نز دیکی و یا پس از آن ، شرح حال کامل ،معاینه دقیق و انجام سونوگرافی و آزمایش خون در صورت لزوم ، ضروری است .
    از دلائل احتمالی آن می توان به عفونت های واژن و دهانه رحم ، بزر گی رحم به علت فیبروم ویا کسیت تخمدان یا اندومتریوز اشاره نمود ، اما در مواردی نیز تنها علت آن خشکی واژن حین نز دیکی و یا انقباض های طبیعی رحم حین نز دیکی و پس از آن اتفاق می افتد .
    اگر دچار خشکی واژن باشید برای خودتان قابل تشخیص است و میتوانید از ژلهای روان کننده های water base استفاده کنید اما دسته ای از خانم ها در حین نزدیکی عضلات خود ار منقبض میکنند که البته میتواند بعلت استرس حین رابطه باشد در این مورد لازم است بدن خود را موقع نزدیکی ریلکس کنید
    علت درد زیر شکم بعد از نزدیکی در آقایان
    اگر درد زودگذر و مختصر است نیاز به اقدام خاصی ندارد اما اگر این درد همیشگی و با شدت همراه است در اینصورت لازم است جهت سونوگرافی اقدام شود
    همچنین از مواردی که میتواند باعث درد در ناحیه بیضه و زیر شکم شود انزال ناقص است یا جلوگیری فرد از انزال و مانع دفع مایع منی شدن ، توصیه جدی میشود به هیچ وجه به صورت ارادی مانع خروج منی نشوید

  • سلام ببخشید من دوماهه که ازدواج کردم و تقریبا بیشتر از دو هفته که بکارتم برداشته شده اما هنوز موقع نزدیکی درد بسیار شدیدی دارم که غیر قابل تحمله ونميذاره که لذت ببرم بااین که معاشقه طولانی داریم ومن و همسرم از این موضوع خیلی ناراحتیم لطفا راهنمایی کنید ممنون.

    • علل اولیه درد واژن حین رابطه‌ جنسی

      یکی از مهمترین علت‌های اولیه درد واژن طی رابطه‌جنسی خشک بودن واژن است. معمولاً، وقتی زنی از نظر جنسی تحریک می‌شود، مایعاتی از واژن ترشح می‌شوند که آن را خیس نگه می‌دارد. اما اگر زن تحریک جنسی نشود، نزدیکی برای او می‌تواند بسیار دردناک شود و به پوشش واژن صدمه بزند. و در بعضی موارد، ممکن است پوشش واژن پاره شده و موجب خونریزی بعد از رابطه‌جنسی شود.

      برای جلوگیری از خشک بودن واژن طی رابطه‌جنسی دو راه پیشنهاد می‌شود. اول اینکه تا زمانیکه از نظر جنسی تحریک نشده‌اید، اقدام به برقراری رابطه‌جنسی نکنید. راه دوم استفاده از روان‌سازها و روغن‌هاست.

      ازآنجا که ترشحات واژن معمولاً نشانه تحریک جنسی زن است، معمولاً توصیه می‌شود که رابطه تا زمانیکه زن تحریک شود و روان‌سازی طبیعی ایجاد شود متوقف شود. بهتر است زوج‌ها از انجام رابطه‌جنسی که برای زن بدون تحریک است خودداری کنند. اما اگر ترشحات طبیعی نشانه قابل‌اعتمادی از تحریک جنسی نبود، استفاده از روان‌سازهای مصنوعی توصیه می‌شود.

      اگر مطمئن نیستید که علت دردناک بودن رابطه‌جنسی خشک بودن واژنتان است، یکبار از یک روان‌ساز مصنوعی استفاده کنید. اگر در آن شرایط دردی احساس نکردید، متوجه خواهید شد که علت ناراحتیتان این بوده است.

      یکی دیگر از علل متداول ناراحتی واژن حین رابطه‌جنسی عفونت باکتریایی است. این مشکل معمولاً در زنان اتفاق می‌افتد و آنتی‌‌بیوتیک مشکل را طی یک هفته برطرف می‌کند. یک مشکل مربوط به این، عفونت ادرار است. بااینکه مشکل در مثانه یا مجرای خروجی مثانه است نه واژن، معمولاً حین رابطه‌جنسی ناراحتی ایجاد می‌کند.

      عفونت‌های باکتریایی با مراجعه به پزشک به راحتی تشخیص داده شده و درمان می‌شود تا متوقف شدن رابطه‌جنسی بین شما و همسرتان تا حد ممکن کم باشد. اما حتماً به محض اینکه حین رابطه‌جنسی احساس درد کردید به پزشک مراجعه کنید. درغیراینصورت ممکن است منجر به علل ثانویه درد واژن شود که بعداً توضیح داده می‌شوند.

      مشکلات و بیماری‌های دیگری نیز می‌تواند موجب درد و ناراحتی حین نزدیکی شود. اندومتریوز واژن یکی از آنهاست. وقتی دکتر برای تشخص عفونت‌های باکتریایی شما را معاینه می‌کند، حتماً درمورد اندومتریوز از او سوال کنید زیرا معمولاً حین معاینه نادیده گرفته می‌شود. همچنین پزشک می‌تواند تومرهای واژن یا بیماری‌های مقاربتی را که ممکن است موجب ایجاد درد حین رابطه‌جنسی شود بررسی کند. درمان این مشکلات بیشتر از عفونت‌های باکتریایی طول می‌کشد اما مشکل هر چه که باشد، تازمانیکه برطرف نشده است نباید رابطه‌جنسی برقرار کنید.

      اگر بعد از رابطه‌جنسی خون مشاهده کردید، دکتر می‌تواند منبع خونریزی را مشخص کرده و آنرا درمان نماید. گاهی‌اوقات، زخم یا جراحت در پوشش داخلی واژن که از چیزی جز رابطه‌جنسی ایجاد شده است می‌تواند علت مشکل باشد.

      خیلی مهم است که معاینات منظم لگن را انجام دهید. درغیراینصورت، مشکلات ممکن است آنقدر پیشرفت کنند که موحب صدمات دائمی گردند. اگر از مراجعه به پزشک مرد واهمه دارید، پزشک متخصص زنان زن پیدا کنید. اما هر چه که شد اجازه ندهید ترس‌هایتان جلوی داشتن رابطه‌جنسی بدون درد را بگیرد.

      اگر پزشک موفق شد منبع ناراحتی و درد واژن را تشخیص دهد، تازمانیکه مشکل درمان نشده رابطه‌جنسی برقرار نکنید. برخی از مشکات طی یک تا دو هفته برطرف می‌شوند اما درمان مشکلاتی مثل اندومتریوز ممکن است ماه‌ها طول بکشد.

      اگر طی درمان بیماری‌های واژن قادر به انجام رابطه‌جنسی نیستید، به این معنی نیست که شوهرتان را مجبور می‌کنید با فرد دیگری نزدیکی داشته باشد! توصیه ما این است که پزشکتان مشکل شما را برای همسرتان توضیح دهد. مشکل عمده‌ای که ممکن است با آن روبه‌رو شوید ناتوانی همسرتان برای مشاهده میل جنسی شما است: درد واژنی که علت آن مشکلی جسمی است. اگر وقتی برای همسرتان توضیح می‌دهید که بخاطر درد است که شور جنسی ندارید، حرفتان را باور نکرد، نادانی او رابطه‌جنسی و ازدواجتان را وارد خطر می‌کند. اما وقتی مشکل را درک کرد و دانست که علت آن خیانت شما و نداشتن احساس نسبت به او نیست، با قرار دادن جایگزین‌هایی دیگر برای رابطه، با شادی منتظر بهبودی شما خواهد ماند.

      در برخی موارد، بی‌فکری شوهر ممکن است کار دست خانم‌ها بدهد. اگر همسرتان مجبورتان کرد که علیرغم درد، رابطه‌جنسی را ادامه دهید و تهدیدتان کرد، برای آینده روابط جنسیتان، خاطرات بی‌احساسی او به مانعی بسیار بزرگتر از مشکل جسمیتان تبدیل خواهد شد. اجازه ندهید این موانع را برای آینده زندگی زناشوییتان ایجاد کند. پافشاری کنید که تا زماینکه احساس درد دارید، نمی‌توانید از رابطه‌جنسی با او لذت ببرید. این فقط به نفع شما نیست، به نفع او نیز هست. اگر سعی کنید ادامه دهید، در آینده برای برقراری نزدیکی مشکلات بزرگتری خواهید داشت.

      علل ثانویه درد واژن حین رابطه‌جنسی

      اگر مشکلات اولیه برطرف شد اما هنوز حین رابطه احساس درد داشتید، چه باید بکنید؟ اگر پزشک هیچ علت جسمی برای درد شما پیدا نکرد چه؟ این می‌تواند برای بیشتر خانم‌ها واقعاً ناامیدکننده باشد که بفهمند مشکلشان فکری است. اگر مشکل علت جسمی نداشته باشد، احتمالاً علت آن روحی است، درست است؟

      لزوماً نه. درواقع، اکثر موارد درد و ناراحتی مداوم واژن بخاطر علل اولیه نیست بلکه بخاطر واکنشی است که واژنیسموس یا انقباض ماهیچه‌های اطراف واژن نامیده می‌شود. این مشکل روحی یا احساسی نیست، بسیار هم فیزیکی است. واژنیسموس یک واکنش دردناک است که همراه با یک علت اولیه ایجاد می‌شود. به‌عبارت دیگر، اگر به یکی از علل اولیه، دچار درد واژن شدید، ممکن است متعاقب آن واژنیسموس ایجاد شود. مدتی طولانی پس از اتمام و بهبودی علت اولیه، ممکن است واژنیسموس همچنان ادامه داشته باشد.

      این واکنش به تحریک دریچه‌ واژن پاسخ می‌دهد. اگر دچار این مشکل باشید، اگر بخواهید چیزی را وارد واژنتان کنید، کاملاً متوجه آن می‌شوید. دریچه واژن به طور غیرارادی منقبض شده و درد فوراً احساس می‌شود. در موارد حادتر، انقباض آنقدر زیاد می‌شود که هیچ چیز نمی‌تواند وارد واژن شود.

      صرفنظر ازاینکه چقدر از نظر جنسی تحریک شده‌اید، یا تا چه اندازه واژنتان مرطوب شده است، به محض اینکه آلت همسرتان بخواهد وارد واژن شما شود، دردی شدید احساس خواهید کرد. وارد کردن آلت او به واژن شما بسیار سخت خواهد بود زیرا دریچه واژن بسته می‌شود. در برخی موارد، وارد شدن آلت غیرممکن خواهد بود.

      غلبه بر این مشکل یک راه عملی دارد. اگر این راه را دنبال کنید، موفقیت شما را تضمین میکنیم. توصیه ما این است که تمریناتی که پیشنهاد می‌دهیم را به تنهایی در وان حمام یا وقتی در خانه تنها هستید انجام دهید. همسرتان نباید در این جلسات تمرینی حضور داشته باشد، مگر در جلسات پایانی.

      اول تعیین کنید که این واکنش چقدر قوی است و چه چیزی آن را تحریک می‌کند. برای تعیین قدرت آن انگشتتان را وارد دریچه واژن کرده تا ببینید چه اتفاقی می‌افتد. اگر نسبت به انگشتتان هیچ واکنشی ایجاد نشد، چیزی کلفت‌تر وارد آن کنید تا بتوانید آن واکنش را تحریک کنید. وقتی می‌خواهید آن شیء را وارد واژن کنید، به طور غیرارادی واژن شما دچار انقباض خواهد شد.

      قبل از اینکه واکنش تحریک شود، باید ببینید که آن شیء چه کلفتی باید داشته باشد و دریچه واژنتان نیز تا چه اندازه تنگ می‌شود. هرچه نیاز به شیء باریک‌تری باشد و دریچه واژن تنگ‌تر شود، از بین بردن این واکنش سخت‌تر خواهد شد. اگر نتوانستید بدون درد شدید انگشتتان را وارد واژنتان کنید، احتمالاً دچار یک مورد حاد
      واژنیسموس هستید. اما صرفنظر از شدت آن، این مشکل قابل بهبودی است.

      راه از بین بردن این واکنش این است که روزی چند دقیقه وقت صرف کنید، ترجیحاً چند مرتبه در روز، تا چیزی را بدون تحریک دریچه‌ واژنتان وارد آن کنید. اگر قادر به انجام این کار شدید، این واکنش از بین خواهد رفت. اما به خاطر داشته باشید، حتی یک تحریک گاه‌به‌گاه می‌تواند آن را قدرت دهد.

      هر جلسه را با روغنی کردن کامل انگشتتان شروع کنید. سپس خیلی آرام دریچه واژن را هم با انگشتتتان روغنی کرده و بعد انگشت را به آرامی حدود دو سانت وارد واژن کنید. حتی در بدترین انواع واژنیسموس هم می‌توان انگشت را آنقدر آرام وارد واژن کرد که واکنش تحریک نشود. در یک حرکت دورانی آرام، خیلی نرم دهانه واژن را با انگشتتان با دایره‌هایی بزرگتر بمالید. یادتان باشد نرم‌نرم پیش بروید تا واکنش تحریک نشود و دچار درد نشوید. بعد از اینکه حدود یک دقیقه بدون درد و ناراحتی دهانه واژن را مالش دادید، خیلی آرام انگشتتان را تا جایی که می‌شود وارد واژن کنید. بعد انگشت را بیرون آورده و دوباره حرکت را تکرار کنید. اینکار را پنج مرتبه انجام دهید و آن جلسه تمام می‌شود.

      متوجه خواهید شد که بعد اولین مرتبه وارد شدن انگشتتان به واژن، دهانه کمتر حساس خواهد شد و می‌توانید بدون تحریک واکنش، انگشتتان را سریعتر وارد واژن کنید. انگشتتان را آنقدر آرام حرکت دهید که هیچ ناراحتی برایتان ایجاد نشود. اما بعد از مدتی، متوجه می‌شوید که می‌توانید آن را آزادانه حرکت دهید.

      ممکن از آخر جلسه اول تصور کنید که مشکلتان برطرف شده است اما ابتدای جلسه دوم می‌فهمید که مشکل هنوز وجود دارد. جلسه دوم را هم خیلی نرم و آرام شروع کنید و همان کارهایی که در جلسه اول انجام دادید را تکرار کنید. وقتی احساس آمادگی کردید، شیئی کلفت‌تر از انگشتتان بردارید. و قطر شیء را تا جایی ادامه دهید تا تقریباً برابر با قطر آلت همسرتان باشد. دقت کنید که قبل از وارد کردن هر شیء به واژن آن را خوب روغنی کنید و وارد کردن را به آرامی انجام دهید که واکنش تحریک نشود.

      تعداد جلساتی که برای از بین بردن کامل این مشکل لازم است، به شدت مشکلتان بستگی دارد. اما زمانیکه این مشکل برطرف شد، باید قادر باشید که شیئی با سایز آلت همسرتان را، البته روغنی شده، با سرعت و بدون احساس درد وارد واژنتان کنید.

      بعضی از خانم‌ها دوست ندارند به خودشان دست بزنند و ترجیح می‌دهند که این تمرینات را همسرشان برایشان انجام دهد. بااینکه ممکن است موثر باشد اما مشکلی که دارد این است که هیچکس مثل خودتان دقیقاً نمی‌داند که به چه میزان فشاری نیاز هست و تعداد دفعاتی که واکنش تحریک می‌شود بیشتر از زمانی خواهد بود که خودتان تمرینات را انجام می‌دهید. این یعنی زمان بیشتری طول خواهد کشید که مشکلتان رفع شود.

      نوبت او زمانی می‌رسد که تصور کنید واکنشتان از بین رفته است. آشکار است که تا این نقطه، باید از انجام رابطه‌جنسی خودداری کنید چون ممکن است موجب برگشت واکنش شود. اما زمانیکه احساس کردید که بر مشکل غلبه کرده‌اید، وقت شروع رابطه‌جنسی است. متاسفانه، متوجه خواهید شد که در مرتبه اول وارد شدن آلت
      همسرتان به واژن شما، واکنش دوباره ایجاد می‌شود.

      برای آماده شدن برای این اتفاق، اولین باری که می‌خواهید رابطه‌جنسی داشته باشید، باید خودتان آلت او را وارد واژنتان کنید. به اندازه کافی روغن روان‌ساز روی آلت او مالیده، روی او بخوابید تا بتوانید کنترل آلت او را در دست داشته باشید. او باید بی‌حرکت بخوابد تا وارد شدن آلت فقط دست شما باشد و بتوانید هر زمان که کوچکترین ناراحتی احساس کردید، آن را خارج کنید. نهایتاً قادر خواهید شد که بدون احساس درد آلت همسرتان را وارد واژنتان کنید و مشکل واژنیسموستان برطرف می‌شود.

      اگر این مشکل دوباره برگشت، مطمئناً بسیار خفیف‌تر خواهد بود و می‌توانید طی یک تا دو روز با وارد کردن آلت همسرتان به دست خود و کنترل وارد و خارج شدن آن مشکل را برطرف کنید.

    • باعرض سلام و خسته نباشید ببخشید سوالم اینکه من دیشب با نامزدم نزدیکی داشتم وهنوز تایم قاعدگیمم نرسیده ولی متوجه شد که خون ریزی داشتم وسریع قطع شد والانم پاهام و زیر دلم به شدت درد میکنه حالمم بهم میخوره میخواستم راهنماییم کنید ممنون میشم باسپاس فراوان...

      • بهترین راه حل انجام تست بتای خون برای حاملگیه ...
        چون اگر دخول انجام شده باشه ممکنه منجر به بارداری در شما شود

  • با سلام من یک ماهه که ازدواج کردم ولی هنوز به علت درد شدید و خونریزی شدید بعد از هر نزدیکی نتونستم با همسرم رابطه داشته باشم لطفا راهنماییم کنین

  • سلام دوستان من تازه ازدواج کردم همسرم بعد اولین نزدیکی روز بعد عضلات زیر شکمش درد میکرد ولی بعد از دو روز رفع شد میتونم دلیلشو بپرسم

    • این گرفتگی به خاطر تحریک در زمان رابطه جنسیه ولی باید به علایم بیشتر دقت کنید و حتما" با متخصص مربوطه مشورت کنید
      در زیر تمام دردهای این ناحیه رو به تفصیل اوردیم تا اطلاعات شما در این مورد بیشتر بشه

      درد زیر شکم خانم ها:

      1- آپاندیسیت

      ورم و التهاب آپاندیس را آپاندیسیت می گویند.

      آپاندیس، زائده ای کرم مانند است که به ابتدای روده بزرگ متصل می باشد.

      علائم آپاندیسیت عبارت است از: درد شدید در قسمت پایین و راست شکم، تهوع و تب.

      آپاندیس عفونی و ملتهب باید فورا تحت عمل جراحی قرار گیرد و برداشته شود، زیرا ناگهان می ترکد و عفونت را در سراسر شکم پخش می کند و این تهدیدی برای زندگی فرد می باشد.

      2- سندرم روده تحریک پذیر (IBS)

      سندرم روده تحریک پذیر، یک اختلال گوارشی مزمن می باشد که موجب درد شکمی تکرارشونده، گرفتگی عضلانی، نفخ، اسهال و یا یبوست می شود.

      پزشکان هنوز علت مشخص این سندرم را نیافته اند، اما راه حل هایی برای توقف و کنترل علائم یافته‌اند.

      این راه حل ها شامل: تغییر رژیم غذایی، کنترل استرس و داروهایی برای درمان اسهال و یا یبوست می باشد.

      3- تخمک گذاری دردناک

      اگر شما در بین خونریزی های عادت ماهیانه، دچار درد شدیدی در زیر شکم می شوید، ممکن است بدن در حال تخمک گذاری باشد.

      در طی تخمک گذاری، تخمدان تخم را به همراه مایعات و خون آزاد می کند که این آزاد کردن باعث درد شکم می شود.

      این درد ممکن است ماه به ماه تغییر جهت دهد.

      این درد مضر نیست و در طی چندین ساعت از بین نمی رود.

      4- درد قاعدگی

      هر ماه، پوشش بافتی به نام آندومتر در دیواره داخلی رحم ساخته می شود.

      در صورت باردار شدن، جنین در آندومتر کاشته می شود و رشد می کند. ولی اگر باردار نشوید، این پوشش شکسته شده و در طی خون ریزی عادت ماهیانه از بدن دفع می شود.

      زمانی که رحم به بیرون راندن خون کمک می کند، دردهای قاعدگی رخ می دهد.

      معمولا این درد در قسمت پایین شکم و یا کمر احساس می شود و 1 تا 3 روز ادامه دارد.

      گرم نگه داشتن شکم و مصرف مسکن های ضددرد می تواند به کاهش درد کمک کند.

      5- سندرم پیش از قاعدگی (PMS)

      PMS از تغییرات خلق و خو و میل شدید به غذا شناخته می شود.

      این سندرم باعث گرفتگی شدید عضلات شکم، کمردرد، سردرد، حساس شدن سینه ها و بروز جوش می گردد.

      تغییرات هورمونی باعث این مشکل می شود. تصویر کناری، تغییرات هورمونی بدن یک خانم را در طی یک دوره قاعدگی طبیعی نشان می دهد (برای مشاهده تصویر بزرگ روی آن کلیک کنید).

      داشتن استرس، ورزش نکردن و کمبود برخی ویتامین ها باعث بدتر شدن این علائم می گردد.

      اگر این مشکل با فعالیت های روزانه شما تداخل داشته باشد، به پزشک مراجعه کنید.

      تغییر روش زندگی و مصرف داروها اغلب کمک کننده است.

      6- حاملگی خارج رحمی

      این نوع حاملگی، نیاز فوری به درمان دارد.

      هنگامی که جنین در جایی بیرون از رحم رشد می کند، بارداری خارج رحمی رخ می دهد.

      معمولا بارداری خارج رحمی در لوله های فالوپ رخ می دهد.

      علائم این مشکل عبارت است از: درد شدید و یا گرفتگی لگن (به خصوص در یک طرف بدن)، خونریزی واژن، تهوع و سرگیجه.

      درد زیر شکم خانم ها

      7- بیماری التهاب لگن (PID)

      یکی از جدی ترین عوارض بیماری های مقاربتی، بیماری التهابی لگن می باشد.

      این التهاب باعث آسیب دائمی رحم، تخمدان و لوله های فالوپ می گردد.

      در شکل مشاهده می کنید که لوله های فالوپ، قرمز و متورم می شوند. در حقیقت، این التهاب باعث ناباروری در زنان می گردد و این ناباروری قابل پیشگیری می باشد.

      علائم این مشکل شامل: درد شکم، تب، ترشحات غیرطبیعی واژن و درد در حین مقاربت جنسی و یا ادرار کردن می باشد.

      التهاب لگن توسط آنتی بیوتیک و در موارد جدی تر با کمک عمل جراحی درمان می شود.

      8- کیست تخمدان

      در طی دوره قاعدگی، فولیکول باز می شود و تخم را رها می کند.

      گاهی اوقات، فولیکول برای رهاسازی تخم باز نمی شود و یا بعد از آزاد کردن تخم دوباره بسته می شود و توسط مایعات ورم می کند و کیست های تخمدانی را بوجود می آورد.

      معمولا، این کیست ها بی ضرر هستند و به خودی خود از بین می روند.

      اما کیست های بزرگ ممکن است باعث درد پایین شکم، افزایش وزن و تکرر ادرار گردند.

      کیست های تخمدانی با معاینه لگن و یا سونوگرافی مشخص می شوند.

      9- فیبروئید رحمی

      فیبروئید (فیبروم) در دیواره رحم رشد می کند و گاهی اوقات به نام تومور فیبروئید خوانده می شود، اما سرطانی نیست.

      معمولا فیبروئیدها بدون هیچ علتی بوجود می آیند.

      علائم فیبروئید شامل فشار در شکم، درد کمر، خون ریزی های بسیار شدید، رابطه جنسی دردناک و یا مشکل در باردار شدن است.

      برای درمان و یا از بین بردن فیبروم به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید.

      10- اندومتریوز

      گاهی اوقات بافت آندومتر در خارج از رحم رشد می کند، مثلا در تخمدان، لوله های فالوپ، مثانه، روده و دیگر قسمت های بدن.

      هنگامی که عادت ماهیانه شوید، این توده ها می شکنند، اما هیچ راهی برای ترک بدن ندارند.

      اندومتریوز به ندرت خطرناک است، ولی دردناک می باشد و همچنین بارداری را سخت می کند

      11- سنگ کلیه

      سنگ کلیه شامل املاح معدنی می باشد که در ادرار ته نشین می شود.

      این سنگ ها می توانند ریز و یا درشت باشند.

      هنگامی که سنگ از کلیه به طرف مثانه حرکت می کند، درد ناگهانی و شدیدی در شکم احساس می شود.

      رنگ ادرار ممکن است صورتی و یا قرمز ناشی از خون باشد.

      بیشتر این سنگ ها، به خودی خود از بین می روند، اما برخی دیگر نیاز به درمان دارند.

      درد زیر شکم خانم ها

      12- عفونت مجاری ادراری

      هنگامی که میکروب ها وارد مجاری ادراری می شوند، عفونت ادراری بوجود می آید.

      این عفونت می تواند در هر نقطه از مجاری ادرار باعث مشکلاتی گردد.

      علائم این عفونت شامل درد در قسمت پایین شکم، ادرار کردن همراه با سوزش و تکرر ادرار می باشد.

      اگر این عفونت به خوبی درمان شود، خطری ندارد. اما وقتی که عفونت در کلیه ها پخش شود، باعث آسیب دائمی می شود.

      علائم عفونت کلیه شامل: تب، تهوع، استفراغ و درد کمر می باشد.
      هنگامی که عضوی مثل مثانه و یا رحم از جایگاه خود پایین تر بیاید، افتادگی لگن رخ می دهد

      13- بیماری های مقاربتی

      درد لگن یکی از علائم هشدار دهنده برای بیماری های مقاربتی می باشد.

      2 نوع شایع این بیماری ها عبارتند از: کلامیدیا و سوزاک.

      علائم این بیماری ها شامل: درد پایین شکم، ادرار کردن همراه با درد، خونریزی در بین دوره عادت ماهیانه و ترشحات غیرطبیعی واژن می باشد.

      این بسیار مهم است که برای جلوگیری از بروز عوارض شدید و آلوده کردن همسرتان حتما پیگیر درمان باشید.

      14- سیستیت بینابینی

      سیستیت بینابینی به التهاب مزمن مثانه می گویند. علت این بیماری مشخص نیست.

      نشانه های این بیماری شامل: تکرر ادرار، فشار در بالای منطقه لگن، درد در هنگام ادرار کردن و مقاربت جنسی می باشد.

      این بیماری در زنان در سنین 30 تا 40 ساله شایع است.

      هیچ درمانی برای این بیماری وجود ندارد، اما راه هایی برای فروکش کردن علائم وجود دارد.

      15- افتادگی لگن

      در بسیاری از زنان همراه با افزایش سن، انواعی از افتادگی لگن دیده می شود.

      هنگامی که عضوی مثل مثانه و یا رحم از جایگاه خود پایین تر بیاید، افتادگی لگن رخ می دهد.

      غالبا این مشکل، مشکل جدی نمی باشد، اما ناراحت کننده می باشد.

      شایعترین علامت این بیماری عبارتند از: فشار دیواره واژن، احساس پر بودن در پایین شکم، احساس ناراحتی در کشاله ران و یا کمر و رابطه جنسی دردناک.

      روش های درمانی متفاوت است و عبارت است از: انجام ورزش های مخصوص و عمل جراحی.

      16- سندرم گرفتگی لگن

      ورم سیاهرگ در پاها که واریس نام دارد، برخی مواقع در قسمت لگن گسترش می یابد.

      لذا خون در وریدهای لگن برمی گردد و باعث متورم و دردناک شدن آنها می گردد، به همین خاطر به نام سندرم گرفتگی لگن خوانده می شود.

      در این بیماری، هنگامی که می خواهید بنشینید و یا بایستید، درد بدتر می شود.

      دراز کشیدن ممکن است به کاهش درد کمک کند.

      روش هایی برای درمان این سندرم وجود دارد و بهتر است به پزشک متخصص مراجعه کنید.

      17- بافت های زخمی

      اگر شما عمل جراحی در قسمت لگن یا پایین شکم انجام داده باشید، از قبیل آپاندکتومی (برداشتن آپاندیس)، درد مداومی در بافت جراحی شده خواهید داشت.

      گاهی چسبندگی داخلی، در بین اندام ها و یا ساختارهایی که متصل نیستند، تشکیل می شود.

      چسبندگی شکمی می تواند باعث درد و دیگر مشکلات گردد و بستگی به منطقه مورد حمله دارد.

      در برخی مواقع، چسبندگی باید با عمل جراحی برداشته شود.

      18- ولوودینی Vulvodynia

      یک درد مزمن در زنان می باشد که علامت مخصوصی ندارد.

      درد در منطقه دهانه واژن رخ می دهد.

      این درد می تواند ممتد و یا عودکننده باشد.

      اغلب این درد را به احساس سوزش و یا تیر کشیدن توصیف می کنند.

      دوچرخه سواری و یا داشتن رابطه جنسی این درد را بدتر می کند.

      این درد به علت عفونت نمی باشد.

      روش های درمانی از دارو درمانی تا فیزیوتراپی متفاوت است.

  • سلام،من قبلا هم رابطه داشتم ولي اين بار بعد ٢ روز چيزي بين خونريزي و لكه بيني دارم،احساس سوزش و چيزي شبيه حس ادرار هم دارم،نزديك تاريخ پريودم نيست،ممنون ميشم كه راهنمايي كنيد

    • مکنه ناشی از عفونت در مجرای ادرار شما باشه که لازمه مصرف مایعات رو افزایش بدید و خونریزی میتونه ناشی از تحریک زیاد باشه که به این صورت خودشو نشون میده
      در مورد بارداری حتما" لازمه تست خون بتای بارداری رو بدید تا خیالتون هم از مورد راحت باشه
      و بعد مراجعه به پزشک متخصص برای درمان عفونت احتمالی

  • با سلام.من9ماهه ک نامزدم و در اخرین نزدیکم درد درناحیه پایین سمت راست شکمم دارم.الان بمدت 2روز است و قرص دوفاستون استفاده میکنم.قبلا این طور نمیشدم لطفا راهنمایی کنید

    • میتونه به خاطر تحریکات جنسی باشه چون تحریک به ارضاء شدن ختم نمیشه و باعث اسپاسم و گرفتگی میشه

      درد لگن به دردهای زیر شکم و ناف گفته میشود که میتواند با دامنه بسیار وسیعی همراه باشد. این درد ممکن است یکی از علائم بارداری و یا اختلالات گوارشی همانند سندرم روده تحریک پذیر باشد.در زیر به مواردی که ممکن است منجر به این نوع درد شود اشاره میکنیم :
      1. یکی از این موارد میتواند درد آپاندیس باشد که در سمت راست اتفاق می افتد و بسیار شدید است .با پاره شدن آن و گسترش عفونت د ر داخل شکم میتواند حیات فرد را تحت تاثیر قرار دهد .
      2. سندرم روده تحریک پذیر که اختلال مزمن دستگاه گوارش است , باعث بروز مکرر درد شکم گرفتگی نفخ و اسهال و یبوست میشود .پزشکان دلیل اصلی بروز این مشکل را هنوز درنیافته اند اما برای کنترل آن پیشنهادهایی نظیر تغییرات در رژیم غذایی مدیریت استرس و درمان برای اسهال و ییبوست داده اند.
      3. ممکن است در دوره تخمک گذای خود قرار گرفته باشید که گاهی به دلیل تحریک دیواره شکم در اواسط چرخه این درد بوجود آید که البته مضر نیست و طی چند ساعت از بین میرود.
      4. گاهی سندرم قبل از قاعدگی میتواند باعث انقباض در عضلات شکم ,کمر درد و سر درد ،حساسیت در پستان ها و اکنه در پوست و تغییرات هورمونی شود عدم ورزش و کمبود ویتامین این علائم را بدتر میکند .در صورت بروز دردهای شدید با مشورت یک پزشک دارو مصرف کنید.
      5. هر ماه رحم یک پوشش اندومتر میسازد جایی که جنین بتواند رشد کند .در دوره قاعدگی این بافت منجر به بروز دردهایی در پائین شکم و پشت میشود .
      6. یک مورد اورژانسی که بسیار سریع باید درمان شود بارداری خارج از رحم است که با علائمی نظیر درد شدید لگن , خونریزی واژینال , تهوع , سرگیجه و گرفتگی عضلات همراه است.
      7. یکی دیگر از دلایل جدی بیماری التهاب لگن است که میتواند صدمه جدی به رحم تخمدان بزند و علائم شایع آن تب درد شکم و ترشحات غیر طبیعی واژن و درد در هنگام رابطه جنسی است و البته با مشورت پزشک و مصرف انتی بیوتیک درمان مشود.
      8. کیست تخمدان از دیگر عوامل بروز درد در ناحیه پائین ناف و لگن میشود .کیست های بزرگ ممکن است درد لگن را افزایش دهند و شما را به تکرر ادرار مبتلا کنند .
      9. فیبروئید هایی که در دیواره رحم رشد میکنند و گاهی با نام تومورلیفی نامیده میشوند هم باعث بروز اینگونه دردها هستند که البته سرطانی نیستند .برخی از زنان ممکن است فشار در شکم خود احساس کنند یا درد در کمر و رابطه های جنسی دردناک را تجربه کنند
      10. در برخی از زنان بافت آندومتر در خارج از رحم رشد میکند و زمانیکه به حداکثر رسید به دلیل اینکه راه خروج نمی یابد باعث درد میشود.
      11. عفونت ادرار مشکل شایعی است که در بسیاری از زنان رخ داده است و الته تا جاییکه به کلیه ها گسترش نیافته است مورد خطرناکی نیست .نشانه های عفونت کلیه ها تب ، تهوع استفراغ و درد در قسمت پائینی کمر است.
      12. سنگ کلیه از دانه های نمک و مواد معدنی موجود در ادرار تولید میشود . میتواند به اندازه یک دانه شنی و یا بزرگتر باشد و باعث بروز درد در شکم خونی شدن ادرار میشود.
      13. یکی دیگر از دردهای مزمن مربوط به التهاب مثانه است که منجر به فشار بالا در ناحیه تناسلی ، دفع دردناک ادرار و درد در هنگام رابطه جنسی میشود.
      14. درد لگن نشانه هشدار دهنده ای برای بیماری های مقاربتی است که موجب خونریزی میان دوره ای , دفع دردناک ادرار و درد در لگن میشود.
      15. اگر قبلا جراحی نظیر برداشتن آپاندیس و یا سزارین داشته اید احتمال بروز این درد در شما افزایش میابد.

  • سلام، وقتتون بخیر.
    بنده 25 سالمه و چندین ساله که ازدواج کردم. الان حدود 6 ماهه که اقدام به بارداری میکنم.
    امروز روز 26 پریودم هست و امروز و همینطور 3 روز پیش، هر دو بار، وقتی نزدیکی داشتم، چند دقیقه بعد از اتمامش، درد و تیر کشیدن شدیدی توی قسمت ورودی واژن و همینطور لگن حس میکنم. دردش خیییلی زیاده.
    آیا ممکنه باردار باشم؟ یا مشکل دیگه ای هست؟
    درد شکمی ندارم، فقط داخل واژن و لگن هست.

    • اگر این درد فقط در یک قسمت از رابطه جنسی برایتان اتفاق بیفتد، می توانید به راحتی آن را نادیده بگیرید. اما اگر این درد پیوسته ادامه یابد دیگر نمی توانید اعتنا نکنید. برای بهتر کردن اوضاع باید کاری کنید.
      اما چطور؟ اگر می دانید که پزشک خانوادگیتان در این زمینه مهارت کافی دارد میتوانید مشکل را با او در میان بگذارید اما واقعیت این است که بیشتر پزشک های داخلی به اندازه کافی برای مقابله با اینگونه دردها آموزش ندیده و مهارت ندارند.
      متاسفانه، کلینیک های تنظیم خانواده مملو از بیمار است و متخصصین آن وقت کافی برای رسیدگی به مشکلات خانم هایی که در ارتباط جنسی دارای مشکل هستند، ندارند.
      یک راه دیگر این است که به یک متخصص زنان مراجعه کنید و از او بخواهید که به شما برای حل مشکلتان کمک کند.
      عامل احساسی
      بد نیست نگاهی به این مشکل بیندازیم و ببینیم علت دردناک بودن رابطه جنسی چه می تواند باشد. اما خوب است به خاطر داشته باشید که همیشه کمی از عناصر احساسی نیز در این قبیل مشکلات دیده می شود.
      اگر شما هم هنگام برقراری ارتباط جنسی دچار درد می شوید، مطمئناً این مسئله باعث نگرانی و ناراحتی شما شده است. این نگرانی و ناراحتی به کلی شهوت جنسی شما را خاموش می کند و همین مسئله باعث می شود دفعه بعد درد بیشتری را تجربه کنید.
      متاسفانه، مقاربت دردناک در اکثر موارد می تواند تاثیرات احساسی بسیار مخربی بر یک رابطه داشته باشد. گاهی اوقات حتی پیش می آید که زوج هایی به خاطر این مشکل از هم جدا می شوند. با در نظر گرفتن این مسائل دیگر واضح است که باید سریعاً به دنبال راه چاره ای برای مشکل خود باشید.
      علت آن چیست؟
      عوامل مختلفی می توانند در بروز مقاربت دردناک تاثیرگذار باشند که خیلی از آنها چندان جدی نیستند. اما برخی از این عوامل کاملاً جدی هستند.
      درواقع، این ارزیابی باید توسط پزشک شما صورت گیرد که متخصص در آزمایش دستگاه تناسلی است. یکی از اولین چیزهایی که باید مشخص شود این است که آیا این درد عمقی است یا نزدیک به خارج است؟
      پاسخ به این سوال شاید چندان ساده هم نباشد. گاهی اوقات این درد هم سطحی و هم عمقی است. اما تشخیص اینکه درد از کدام ناحیه است می تواند به تشخیص مشکل کمک کند.
      – گرفتگی عضلات واژن
      گرفتگی عضلات واژن می تواند هم درد سطحی و هم عمقی ایجاد کند و یکی از متداولترین عوامل بروز درد حین رابطه جنسی است. این اسپاسم و گرفتگی عضلات آن ناحیه از بدن است که معمولاً به خاطر ترس از آسیب دیدن اتفاق می افتد.
      این گرفتگی معمولاً آنقدر دردناک است که ادامه ارتباط غیرممکن می شود—گاهی اوقات حتی برای سال ها.
      برخی از خانم ها که دچار گرفتگی عضلات واژن می شوند، دیگر هیچوقت نتوانسته اند یک رابطه جنسی کامل داشته باشند یا حتی از نواربهداشتی استفاده کنند. این دسته از خانمها حتی نسبت به آزمایش های واژن نیز ترس دارند به همین علت هیچوقت برای معاینه نزد پزشک و متخصص نمی روند.
      گرفتگی عضلات واژن درد بسیار زیادی ایجاد می کند و خانم هایی که دچار آن می شوند معمولاً تا حد زیادی از دست همسرشان، پزشکشان و حتی خودشان، عصبانی می شوند. اما این وضعیت تقصیر هیچ کس نیست.
      دلایل متداول این مشکل عبارتند از:
      تربیت و پرورش محدود و سخت گیرانه که زن طوری بار آمده باشد که به رابطه جنسی به عنوان کاری زشت و ناپسند نگاه کند.
      تربیتی که در آن به زن این باور غلط داده شده که مهبل خیلی تنگ است به همین دلیل رابطه جنسی خیلی دردناک می شود.
      در گذشته به فرد تجاوز شده باشد یا مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته باشد. تجربیاتی مثل این ممکن است باعث شود فرد از رابطه جنسی ترس داشته باشد.
      عفونت های دردناک مهبل
      عدم راحتی با والدین—در سطح ناخودآگاه.
      این باور غلط وجود دارد که خانم هایی که دچار گرفتگی عضلات مهبل هستند به طور کل از رابطه جنسی و برقراری رابطه جنسی بدشان می آید. درواقع، خیلی از خانم هایی که دچار این وضعیت هستند بسیار علاقه مند به نزدیکی با همسرشان هستند.
      خیلی از آنها از عشق بازی و ناز و نوازش های همسر لذت می برند و حتی برخی از آنها می توانند به همین ترتیب به ارگاسم برسند. اما به محض اینکه همسرشان به برقرار ارتباط مبادرت ورزد، این لذت از بین می رود.
      عوامل دیگر درد عمقی حین رابطه جنسی
      مشکل گردنه رحم: آلت تناسلی مرد، با شدت به گردنه رحم برخورد می کند. درنتیجه عفونت های گردنه رحم و نواحی حساس روی آن می تواند موقع ارتباط جنسی ایجاد درد کند.
      مشکل رحم: اختلالات مختلف رحم می تواند درد عمقی حین رابطه جنسی ایجاد کند.
      تورم درونی رحم: این اختلال که بسیار هم متداول است معمولاً رحم و بافت های اطراف آن را تحت تاثیر قرار می دهد. این مشکل باعث می شود این نواحی بسیار حساس شوند مخصوصاً وقتی نزدیک به عادت ماهیانه فرد می شود. فشار آلت جنسی مرد روی ناحیه ای که دچار این مشکل است، دردی شدید و عمقی ایجاد می کند.
      مشکل تخمدان: کیست های تخمدان هم ممکن است درد ایجاد کنند. این درد همچنین اگر نوک آلت جنسی مرد به تخمدانی که در جای عادی خود قرار ندارد برخورد کند، ایجاد می شود.
      بیماری التهابی لگن: این مشکل با عفونت ایجاد می شود و اخیراً به خاطر ویروسی به نام کلامیدیا متداولتر شده است. اگر این ویروس درمان نشود، تا حد زیادی احتمال بروز این بیماری وجود دارد. در این مشکل، بافت های عمقی درونی به طرز بدی ملتهب می شوند و درنتیجه فشار رابطه جنسی منجر به ایجاد درد می شود.
      بارداری خارج از رحم: ایجاد فشار روی آن می تواند دردناک باشد.
      عوامل دیگر درد سطحی حین رابطه جنسی
      نبود مایع روان ساز: این مسئله می تواند به خاطر استرس، وقفه افتادن در رابطه جنسی، راحت نبودن بدن پدید آید. بی مهارت مرد در مقدمه رابطه جنسی هم می تواند یکی از متداول ترین دلایل بروز این مسئله باشد.
      بزرگ بودن آلت جنسی مرد: بعضی از خانم ها شکایت دارند که آلت تناسلی همسرشان بیش از اندازه بزرگ است. درواقع، وقتی زن تحریک می شود و راحت هم باشد، واژن تا چند سانتیمتر باز می شود بنابراین هر زنی باید بتواند هر نوع آلت تناسلی را تحمل کند.
      اما اگر فرد به آلت تناسلی بزرگ عادت نداشته باشد یا مشکلات قبلی عفونت های ادراری یا تورم درونی رحم داشته باشد می تواند حین رابطه جنسی برای او استرس و اضطراب ایجاد کند.
      یک اختراع جدید می تواند در این مورد به درد بخور باشد. این اختراع مثل یک حلقه بالشتکی است که مرد ته آلت تناسلی خود می اندازد. این باعث می شود طول آلت تناسلی که وارد وازن می شود کوتاهتر شود.
      خشکی یائسگی یا پس از یائسگی: این مسئله معمولاً به خاطر افت هورمون های جنسی در خانم هاست. درمان با قرص های مخصوص یا کرم هورمونی معمولاً مشکل را برطرف می کند. روان سازهای معمولی مخصوص رابطه جنسی هم می تواند کمک کند.
      عفونت واژن: این عفونت ها بسیار متداول است. یک نوع عفونت که تعداد زیادی از خانم ها را گرفتار می کند، برفک است. تاول یا تبخال روی وازن هم می تواند دردناک باشد.
      آسیبدیدگی: آسیبدیدگی فرج یا واژن ممکن است در تجاوز های جنسی اتفاق بیفتد و بعدها مشکلاتی را برای فرد ایجاد کند. انواع متداولتر آسیب ها با پارگی های موقع وضع حمل اتفاق می افتد.
      زگیل روی دستگاه تناسلی: این مشکلات در افرادی که از نظر جنسی بی بند و بار هستند به وفور دیده می شود. معمولاً این زکیل ها می تواند درد ایجاد کند، به خصوص اگر عفونی شوند.
      تورم فرج یا مادگی: فرج یا مادگی به دهانه وازن اطلاق می شود. این مشکل می تواند به خاطر عوامل مختلفی باشد از جمله مواد شیمیایی موجود در ماده های شوینده بدن و صابون ها.
      ورم خونی چوچوله: این مشکل کبودی یا خون مردگی است که روی چوچوله ایجاد می شود که به خاطر سایش بیش از حد می تواند باشد. این مشکل معمولاً طی چند هفته بهبود می یابد.
      اجسام خارجی در واژن: متداولترین این اجسام، تکه پنبه ای از نوار بهداشتی است که جا مانده است. این مسئله معمولاً ایجاد درد می کند به خصوص اگر آن پنبه منجر به عفونت شده باشد.
      حساسیت اندام های جنسی خارجی: این مشکلی بسیار ماندگار و دردناک است که در آن ناحیه خارجی اندام های جنسی بسیار حساس میشود و فقط لمس کردن آن درد شگرفی ایجاد می کند. دلیل این مشکل هنوز شناخته شده نیست اما معمولاً می توان آن را با موفقیت درمان کرد.
      سرطان: سرطان معمولاً به ندرت منجر به درد در رابطه جنسی می شود اما برای خانمی که تا قبل از ۴۰ سالگی با چنین مشکلی مواجه نبوده است می تواند یک علامت اخطار باشد.
      آیا مردها هم ممکن است حین رابطه جنسی دچار درد شوند؟
      گاهی اوقات مردها نیز حین ارتباط جنسی دچار درد می شوند. دلایل متداول این مشکل می تواند شامل اختلالات پوستی روی آلت جنسی مثل اگزما یا پسوریازیس باشد. همچنین ممکن است به این علت باشد که وازن زن برای آلت تناسلی مرد خیلی کوچک است. یک روان ساز خوب مخصوص رابطه جنسی می تواند در این زمینه کمک کند.
      عوامل معمول درد مردها حین رابطه جنسی عبارتند از:
      برفک که در این مورد زن هم مبتلا به این مشکل خواهد بود.
      بخیه ای که پس از وضع حمل در واژن زن جا مانده باشد.
      نخ آئودی یا آئودی که به خوبی در واژن جاسازی نشده باشد.
      بیماری پیرونی (Peyronie’s disease)—اختلالی مردانه که موجب خم شدن آلت تناسلی می شود.
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

      021-22689558

  • نزدیکی ای داشتیم درحد ۴ یا ۵ سانت و بعد از احساس درد زیاد و خارج کردن التم
    مقداری خون روی لباسم و نامزدم مشاهده کردم و تا ۲ ساعت کماکان مقدار کمی خون خارج می شد ! الان باید مطمين بود که پرده بکارت از بین رفته یا ممکنه فقط اسیب دیده باشه؟

  • سلام
    من دو ماه ازدواج کردم و دو هفته که بکارت برداشته شده که البته با خونریزی خیلی زیاد همراه بود. بعد از دو هفته هر بار با همسرم نزدیکی میکنم خونریزی دارم که بصورت خون لخته می باشد. به نظر شما دلیل خونریزی بعد از هر رابطه چیست ؟

    • بعد از پایان یافتن ارتباط جنسی همچنان در رویای شیرین خود غوطه ور هستید که به حمام می روید و ناگهان متوجه می شوید که در حال خونریزی هستید. هیچ چیز نمی تواند زودتر از خونریزی واژینال شما را به واقعیت های زندگی باز گرداند. خونریزی بعد از نزدیکی به دلایل متعددی در خانم ها ایجاد می شود و نباید به راحتی از آن گذشت. در این مقاله شما را با ۱۰ نمونه از مهمترین علل ایجاد خونریزی پس از نزدیکی آشنا می کنیم:

      ۱- دیسپلازی سرویکس

      دیسپلازی سرویکس تغییرات وابسته به مرحله ی قبل از سرطان در سلول های مخاطی رحم می باشد که طی آن بافت ها رشد نابهنجار پیدا می کنند. ریسک ابتلا به این اختلال معمولا به طرق زیر افزایش پیدا می کند: داشتن شرکای جنسی متعدد، تجربه سکس پیش از سن ۱۸ سالگی، زایمان قبل از ۱۶ سالگی، ابتلای قبلی به یکی از بیماری های مقاربتی. برای درمان اصولاً جراحی به منظور برداشتن توده ی مورد نظر پیشنهاد داده می شود.

      ۲- کلامیدیا

      نوعی عفونت باکتریایی است که عموماً از طریق فعالیت جنسی، برخورد منی آلوده با جریانهای روان کننده ی واژینال و یا خون انتقال پیدا می کند.

      ۳- سوزاک

      یک بیماری با درصد ابتلای بالا است که معمولاً از طریق تماس جنسی انتقال پیدا کرده و دلیل ایجاد آن نوع معینی از باکتریها می باشد. برای درمان آن داروهای متنوعی وجود دارند.

      ۴- تورم رحم

      التهاب و تورم به همراه عفونت رحم یا واژن. درمان بر حسب دلیل ایجاد بیماری صورت می پذیرد.

      ۵- پلیپ سرویکس

      به رشد بیش از حد مخاط رحم نسبت داده می شود که دارای حالتی نرم، و رنگی متمایل به قرمز یا بنفش می باشند. این نوع زائده های گوشتی در خارج از غشای مخاطی رحم و کانال رحم رشد پیدا می کنند. پلیپ های رحمی بسیار حساس بوده، همانطور که اشاره شد در خارج از رحم رشد می کنند و خیلی راحت و بدون درد برداشته می شوند.

      ۶- تارچه زدگی(تریکومونا)

      این نوع بیماری عبارت است از آلودگی به انگل هاى تک تارچه که به طور اخص سبب آماس مهبل در زنان می شوند. اختلال فوق از طریق برقراری ارتباط جنسی انتقال پیدا می کند و عامل ایجاد آن نوعی از سلول های تک یاخته ای (پروتوزوان) می باشند. باید توجه داشت که امکان انتقال بیماری در هنگام زایمان طبیعی از طریق مادر آلوده به نوزاد نیز وجود دارد. در موارد نادر هم دیده شده که بیماری از طریق آب داخل وان حمام، ادرار، توالت فرنگی، و استخرها نیز منتشر می شود.

      ۷- عفونت قارچی واژینال

      رشد بیش از حد قارچ های طبیعی که در منطقه ی واژن وجود دارند منجر به ایجاد عفونت قارچی می شود. از جمله سایر علائم می توان به خارش، سوزش، و ترشحات بی بو، سفید رنگ و پنیری شکل اشاره کرد.

      ۸- اندومتریوز و ادنومی

      اندومتری در لغت نامه ی پزشکی “درلند” چاپ ۲۷ به این ترتیب تعریف شده است: تورم غشای داخلی رحم ( داخلی ترین پرده ی درونی زهدان) که در برخی موارد با فرورفتن لایه ی اندومتر به میومتر (بافت عضلانی رحم) همراه می شود. ادنومی هم به جایگزینی اندومتر رحم در جایی غیر از حفره ی رحمی اطلاق می شود. به این ترتیب که غشای اندومتروز به رحم یا سایر اندام ها مثل تخمدان چسبیده و سبب به وجود آمدن نابجاى بافت هاى درون زهدانی شود.

      ۹- پلیپ رحمی

      پلیپ های رحمی زمانی ایجاد می شوند که غشای داخلی رحم رشد نابهنجار پیدا می کند و سبب ایجاد برآمدگی در رحم می شوند. کمتر اتفاق می افتد که رشد این نوع پلیپ ها به مرحله خوش خیم و یا بد خیم برسد. همچنین خانم هایی که به این اختلال گرفتار می شوند به ندرت خونریزی غیر طبیعی رحم بین دو سیکل قاعدگی را تجربه می کنند. سایر علائم عبارتند از: خونریزی پس از سکس، لک دیدن، خونریزی بیش از حد در زمان قاعدگی، خونریزی پس از یائسگی، و خونریزی در حین هورمون درمانی. بهترین شیوه ی مداوا درمان هیستروسکوپیک است. با این شیوه کل حفره رحمی از طریق هیستروسکوپ قابل رویت می باشد و نسبت به شیوه درمانی دی – سی (کورتاژ تشخیصی درمانی) مزیت بیشتری دارد چراکه روش دوم با تراشیدن بافت رحم همراه است و این امکان وجود دارد که بسیاری از پلیپ ها جا گذاشته شوند.

      ۱۰- غدد فیبروئید

      غدد فیبروئیدی رحم جزء تومورهای خوش خیم محسوب می شوند و معمولاً متشکل از تکه های جامد با بافت های الیافی هستند. کمتر دیده شده که غدد فیبروئید به شکل تومورهای بدخیم درآیند. علائم این اختلال در خانم متفاوت است و برخی از خانم ها به هیچ وجه هیچ نشانه ای از آن را احساس نمی کنند. اگر بتوانند تا زمان یائسگی صبر کنند، به مرور زمان فیبرون ها به دلیل توقف ترشح استروژن، کوچکتر شده و کم کم به طور کلی از بین می روند. خانم هایی که دارای فیبرون هستند باید دقت داشته باشند که هیچ گاه استروژن را در هیچ شکل و فرمی مصرف نکنند حتی به صورت قرص های ضد بارداری؛ چراکه استروژون سبب رشد نامتعارف غدد فیبروئید می شود. درمانهای متنوعی برای از بین بردن این غدد وجود دارد از میمکتومی (برداشتن عضله ی رحم) گرفته تا آمبولیزه کردن شریان های رحم (مسدود کردن شریان ها) و یا روش قدیمی هیسترکتومی که همراه با جراحی برای برداشتن همه یا بخشی از رحم می باشد.

  • سلام من وهمسرم دوبارنزدیکی داشتیم درحدی که فقط پرده بکارت پاره شدوخون اومدالان چندماهه که هیچ نزدیکی نداشتیم ولی ازاون موقع درد وسوزش اطراف ناف وسمت چپ وراست شکمم دارم وجواب آزمایش خون وسونو هم خوب بوده

    • اگر این دردی که می گویید در زیر شکم و در سمت چب احساسش می کنید مقطعی بود و همیشه برای شما عارض نمی شد جای نگرانی نداشت اما بروز این درد به صورت روزانه یا هر چند روز یکبار نوعی زنگ هشدار است. شما به معاینه دقیق، سونوگرافی و حتی آزمایش خون بسته به دستور پزشک معالجتان نیاز دارید. دلیل این بروز چنین دردهایی در خانم ها می تواند عفونت واژن و دهانه رحم باشد که نیاز به بررسی دقیق و درمان به موقع دارد. از طرفی ممکن است که فیبروم یا کیستی در رحم و تخمدان داشته باشید و التهاب رحمی برایتان ایجاد شده که باعث بروز چنین دردهای شکمی می شود. گاهی نیز خشکی رحم حین نزدیکی دلیل بروز این دردهاست. اگر مشکلی خشکی باشد که با ژل های مخصوص قابل حل است در غیر این صورت باید طبق نظر پزشک معالج خود رفتار کنید و اصلا بروز درد را سرسری نگیرید؛ چون اگر عارضه ای مانند عفونت یا کیست و... باعث بروز درد در شکم شما شده باشد، می تواند روی روند باروری تان تاثیر بگذارد و برای بچه دار شدن ملزم به درمان علت درد و رفع آن شوید.
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

      021-22689558

  • سلام من ١٧سالمه يكساله ازدواج كردم والان پنج ماهه كه با همسرم رابطه دارم و پرده بكارتم از بين رفته اما هر بار بعد از رابطه جنسي خونريزي دارم بعضي أوقات بعضي أوقات كم با درد زير شكم چرا؟

    • اگر این دردی که می گویید در زیر شکم و در سمت چب احساسش می کنید مقطعی بود و همیشه برای شما عارض نمی شد جای نگرانی نداشت اما بروز این درد به صورت روزانه یا هر چند روز یکبار نوعی زنگ هشدار است. شما به معاینه دقیق، سونوگرافی و حتی آزمایش خون بسته به دستور پزشک معالجتان نیاز دارید. دلیل این بروز چنین دردهایی در خانم ها می تواند عفونت واژن و دهانه رحم باشد که نیاز به بررسی دقیق و درمان به موقع دارد. از طرفی ممکن است که فیبروم یا کیستی در رحم و تخمدان داشته باشید و التهاب رحمی برایتان ایجاد شده که باعث بروز چنین دردهای شکمی می شود. گاهی نیز خشکی رحم حین نزدیکی دلیل بروز این دردهاست. اگر مشکلی خشکی باشد که با ژل های مخصوص قابل حل است در غیر این صورت باید طبق نظر پزشک معالج خود رفتار کنید و اصلا بروز درد را سرسری نگیرید؛ چون اگر عارضه ای مانند عفونت یا کیست و... باعث بروز درد در شکم شما شده باشد، می تواند روی روند باروری تان تاثیر بگذارد و برای بچه دار شدن ملزم به درمان علت درد و رفع آن شوید.
      پس با متخصص زنان مشورت کنید

  • سلام خسته نباشی.حدود۲هفته پیش عمل آپاندیس داشتم و بعد۲هفته باهمسرم برای اولین بار عمل دخول داشتیم که خیلی خونریزی داشتم.الان ۳روزگذشته همچنان خونریزی دارم.البته خونریزیم زیادنیس.بعد۳روزدردزیرشکم شدید دارم .میشه راهنماییم کنید.

    • بعد از پایان یافتن ارتباط جنسی همچنان در رویای شیرین خود غوطه ور هستید که به حمام می روید و ناگهان متوجه می شوید که در حال خونریزی هستید. هیچ چیز نمی تواند زودتر از خونریزی واژینال شما را به واقعیت های زندگی باز گرداند. خونریزی بعد از نزدیکی به دلایل متعددی در خانم ها ایجاد می شود و نباید به راحتی از آن گذشت. در این مقاله شما را با ۱۰ نمونه از مهمترین علل ایجاد خونریزی پس از نزدیکی آشنا می کنیم:

      ۱- دیسپلازی سرویکس

      دیسپلازی سرویکس تغییرات وابسته به مرحله ی قبل از سرطان در سلول های مخاطی رحم می باشد که طی آن بافت ها رشد نابهنجار پیدا می کنند. ریسک ابتلا به این اختلال معمولا به طرق زیر افزایش پیدا می کند: داشتن شرکای جنسی متعدد، تجربه سکس پیش از سن ۱۸ سالگی، زایمان قبل از ۱۶ سالگی، ابتلای قبلی به یکی از بیماری های مقاربتی. برای درمان اصولاً جراحی به منظور برداشتن توده ی مورد نظر پیشنهاد داده می شود.

      ۲- کلامیدیا

      نوعی عفونت باکتریایی است که عموماً از طریق فعالیت جنسی، برخورد منی آلوده با جریانهای روان کننده ی واژینال و یا خون انتقال پیدا می کند.

      ۳- سوزاک

      یک بیماری با درصد ابتلای بالا است که معمولاً از طریق تماس جنسی انتقال پیدا کرده و دلیل ایجاد آن نوع معینی از باکتریها می باشد. برای درمان آن داروهای متنوعی وجود دارند.

      ۴- تورم رحم

      التهاب و تورم به همراه عفونت رحم یا واژن. درمان بر حسب دلیل ایجاد بیماری صورت می پذیرد.

      ۵- پلیپ سرویکس

      به رشد بیش از حد مخاط رحم نسبت داده می شود که دارای حالتی نرم، و رنگی متمایل به قرمز یا بنفش می باشند. این نوع زائده های گوشتی در خارج از غشای مخاطی رحم و کانال رحم رشد پیدا می کنند. پلیپ های رحمی بسیار حساس بوده، همانطور که اشاره شد در خارج از رحم رشد می کنند و خیلی راحت و بدون درد برداشته می شوند.

      ۶- تارچه زدگی(تریکومونا)

      این نوع بیماری عبارت است از آلودگی به انگل هاى تک تارچه که به طور اخص سبب آماس مهبل در زنان می شوند. اختلال فوق از طریق برقراری ارتباط جنسی انتقال پیدا می کند و عامل ایجاد آن نوعی از سلول های تک یاخته ای (پروتوزوان) می باشند. باید توجه داشت که امکان انتقال بیماری در هنگام زایمان طبیعی از طریق مادر آلوده به نوزاد نیز وجود دارد. در موارد نادر هم دیده شده که بیماری از طریق آب داخل وان حمام، ادرار، توالت فرنگی، و استخرها نیز منتشر می شود.

      ۷- عفونت قارچی واژینال

      رشد بیش از حد قارچ های طبیعی که در منطقه ی واژن وجود دارند منجر به ایجاد عفونت قارچی می شود. از جمله سایر علائم می توان به خارش، سوزش، و ترشحات بی بو، سفید رنگ و پنیری شکل اشاره کرد.

      ۸- اندومتریوز و ادنومی

      اندومتری در لغت نامه ی پزشکی “درلند” چاپ ۲۷ به این ترتیب تعریف شده است: تورم غشای داخلی رحم ( داخلی ترین پرده ی درونی زهدان) که در برخی موارد با فرورفتن لایه ی اندومتر به میومتر (بافت عضلانی رحم) همراه می شود. ادنومی هم به جایگزینی اندومتر رحم در جایی غیر از حفره ی رحمی اطلاق می شود. به این ترتیب که غشای اندومتروز به رحم یا سایر اندام ها مثل تخمدان چسبیده و سبب به وجود آمدن نابجاى بافت هاى درون زهدانی شود.

      ۹- پلیپ رحمی

      پلیپ های رحمی زمانی ایجاد می شوند که غشای داخلی رحم رشد نابهنجار پیدا می کند و سبب ایجاد برآمدگی در رحم می شوند. کمتر اتفاق می افتد که رشد این نوع پلیپ ها به مرحله خوش خیم و یا بد خیم برسد. همچنین خانم هایی که به این اختلال گرفتار می شوند به ندرت خونریزی غیر طبیعی رحم بین دو سیکل قاعدگی را تجربه می کنند. سایر علائم عبارتند از: خونریزی پس از سکس، لک دیدن، خونریزی بیش از حد در زمان قاعدگی، خونریزی پس از یائسگی، و خونریزی در حین هورمون درمانی. بهترین شیوه ی مداوا درمان هیستروسکوپیک است. با این شیوه کل حفره رحمی از طریق هیستروسکوپ قابل رویت می باشد و نسبت به شیوه درمانی دی – سی (کورتاژ تشخیصی درمانی) مزیت بیشتری دارد چراکه روش دوم با تراشیدن بافت رحم همراه است و این امکان وجود دارد که بسیاری از پلیپ ها جا گذاشته شوند.

      ۱۰- غدد فیبروئید

      غدد فیبروئیدی رحم جزء تومورهای خوش خیم محسوب می شوند و معمولاً متشکل از تکه های جامد با بافت های الیافی هستند. کمتر دیده شده که غدد فیبروئید به شکل تومورهای بدخیم درآیند. علائم این اختلال در خانم متفاوت است و برخی از خانم ها به هیچ وجه هیچ نشانه ای از آن را احساس نمی کنند. اگر بتوانند تا زمان یائسگی صبر کنند، به مرور زمان فیبرون ها به دلیل توقف ترشح استروژن، کوچکتر شده و کم کم به طور کلی از بین می روند. خانم هایی که دارای فیبرون هستند باید دقت داشته باشند که هیچ گاه استروژن را در هیچ شکل و فرمی مصرف نکنند حتی به صورت قرص های ضد بارداری؛ چراکه استروژون سبب رشد نامتعارف غدد فیبروئید می شود. درمانهای متنوعی برای از بین بردن این غدد وجود دارد از میمکتومی (برداشتن عضله ی رحم) گرفته تا آمبولیزه کردن شریان های رحم (مسدود کردن شریان ها) و یا روش قدیمی هیسترکتومی که همراه با جراحی برای برداشتن همه یا بخشی از رحم می باشد.

      تشخیص صحیح دلیل خونریزی پس از ارتباط جنسی نیاز به تخصص دارد. به همین دلیل هر زمان که متوجه بروز یک چنین مشکلی شدید، حتماً با پزشک متخصص تماس حاصل نمایید.

  • سلام من دو ماهه زایمان کردم سزارین شدم ولی قبلش تا لحظه آخر درد طبیعی رو کشیدم‌و بخیه هم خوردم حالا موقع نزدیکی درد دارم و خونریزی با این حال که بخاطر درد دخول هم کامل صورت نمیگیره میخاستم ببینم علتش چیه؟

    • پس از زایمان، اغلب اعضای دستگاه تناسلی طی ۴ تا ۶ هفته به حالت عادی برمی گردند. بخیه محل زایمان در زایمان طبیعی معمولا موجب نگرانی هایی در زن و همسر می شود.

      بهبود زخم معمولا ۲ تا ۴ هفته زمان می برد اما ممکن است زمان بیشتری طول بکشد تا نزدیکی راحت و بدون مشکل انجام پذیرد. اغلب به زنان توصیه می شود پیش از آغاز مجدد فعالیت های زناشویی، ۴ تا ۶ هفته صبر کنند و توصیه هایی در مورد به کارگیری روش موثر پیشگیری از بارداری، اغلب در همین هفته به زائو داده می شود.

      با وجود این بسیاری از زوج ها رابطه زناشویی خود را زودتر از این زمان و بین هفته های سوم و چهارم پس از زایمان، آغاز می کنند. آغاز زودهنگام فعالیت زناشویی در دوران پس از زایمان و پیش از توقف کامل خون ریزی می تواند منجر به بروز مشکلاتی برای مادر شود. بهترین توصیه برای زن و شوهر به تاخیرانداختن این عمل تا توقف جریان ترشحات پس از زایمان است.

      در این حالت، زن از نظر روانی نیز آمادگی بیشتری کسب می کند و رابطه زناشویی با مشکلات کمتری همراه خواهد بود. زمان اعلام آمادگی برای شروع این فعالیت میان افراد مختلف، متفاوت است.

      بسیاری از زنان در هفته های اول این آمادگی را کسب می کنند؛ حال آنکه بسیاری دیگر آن را ترسناک و غیرمعمول می دانند. بسیاری از زنان برای کسب این آمادگی به ۶ ماه وقت نیاز دارند. زوجین باید از زمان طولانی لازم برای سازگاری دوباره زن با فعالیت های زناشویی، آگاهی یابند.

      اگر چنین آگاهی ای به والدین داده نشود زن ممکن است احساس بی کفایتی و گناه کند و مرد نیز در پایان هفته ششم پس از زایمان احساس کند که کنار گذاشته شده یا فراموش شده است.

      بنابراین آمیزش جنسی طی ۳ ماهه سوم بارداری و پس از زایمان برای افراد مختلف، متفاوت است. اگرچه زن ممکن است در اوایل دوره پس از زایمان، از نظر فیزیولوژیک، توان لازم برای شروع آمیزش زناشویی را داشته باشد، ولی ممکن است آمادگی روانی لازم را نداشته باشد. این مساله باید توسط پزشک به صورت انفرادی مورد بررسی قرار گیرد.

      اغلب زنان از اینکه بلافاصله پس از آمادگی فیزیکی به رابطه آمیزشی برگردند، نگران هستند. در این مورد، باید آنها را تشویق کرد. بین زن ها افرادی وجود دارند که ترجیح می دهند پرهیز آمیزشی درازمدت داشته باشند که وضع این افراد و دلایل شخصی شان باید مورد بررسی قرار گیرد.

      علل کاهش فعالیت زناشویی پس از زایمان

      رایج ترین دلایل کاهش فعالیت جنسی پس از زایمان عبارتند از:

      درد هنگام رابطه زناشویی یا دیسپارونیا:

      درد موقع نزدیکی، ناشی از بخیه محل زایمان حتی در صورت التیام نیز می تواند موجب کاهش فعالیت جنسی زنان شود. در این مرحله یک معاینه واژینال برای بررسی ناراحتی های بدنی ضروری است و علل ترس و اضطراب زن را در مورد واژن مشخص می کند.

      شیردهی:

      شیردهی موجب ایجاد دلبستگی بین مادر و نوزاد می شود اما زن و شوهر ممکن است نتوانند با نقش دوگانه سینه ها کنار بیایند و بسیاری از زنان، این ترشح شیر را زشت و خجالت آور تلقی کنند.

      خستگی:

      بارداری و زایمان موجب خستگی فوق العاده زن می شود. کسب مسوولیت بیشتر و مراقبت کودک و شب بیداری ها نیز به این خستگی اضافه می کند. در این موارد معمولا خواب به رابطه زناشویی ترجیح داده می شود. اختصاص زمانی به این مسایل در اوایل روز و پیش از بروز خستگی ها می تواند در حل این مشکل مفید باشد.

      افسردگی پس از زایمان:

      ۱۰ درصد از مادران جوان دوره ای از افسردگی شدید را در اولین سال پس از زایمان تجربه می کنند. از دست دادن میل جنسی یکی از ویژگی های شاخص این بیماری است. این بیماران نیازمند حمایت و درمان کافی هستند. مشکلات جنسی در زنان افسرده شایع است و آنها تمایلی به شروع فعالیت جنسی در ۶ ماه اول پس از زایمان ندارند.

      مشکلات زنانگی:

      بسیاری از زنان که روابط زناشویی را تنها به عنوان بهانه ای برای بچه دارشدن فرض کرده اند، دوره جنسی را پس از زایمان دیرتر آغاز خواهند کرد. این زنان ممکن است مسایل جنسی را تنها برای بچه دار شدن تحمل کرده باشند اما پس از زایمان، آن را غیرضروری تشخیص دهند.

      ۵ نکته درباره شروع زناشویی بعد از زایمان

      ۱) فعالیت جنسی در هر ۲ شیوه زایمان طبیعی و سزارین پس از توقف خون ریزی می تواند از سر گرفته شود ولی بهترین زمان ۶ هفته بعد از زایمان است.

      ۲) از آنجا که تولید استروژن توسط شیردهی مهار می شود، خشکی واژن ممکن است اتفاق بیفتد و به همین دلیل، بهتر است از ژل های مرطوب کننده استفاده شود.

      ۳) باید حین رابطه زناشویی، فشار کمتری به سینه ها وارد شود و از وضعیت های مناسب استفاده شود.

      ۴) زوجی که تازه پدر و مادر شدن را تجربه می کنند، در صورت مواجه شدن با مشکل در زمینه روابط زناشویی باید به مراکز مشاوره جنسی در کلینیک ها مراجعه و راهنمایی های لازم را دریافت کنند.

      ۵) فقدان رابطه زناشویی در دوران پس از زایمان نباید زن و شوهر را سرد کند؛ بلکه آنها باید بیشتر به یکدیگر عشق بورزند و یک رابطه گرم و صمیمی به وجود آورند زیرا وقت و فرصت کافی برای مراحل فیزیکی ابراز علاقه و عشق به مرور پیش خواهد آمد. رابطه زناشویی بعد از زایمان ممکن است تا مدتی ناراحت کننده باشد ولی با حوصله و ملایمت همسر به تدریج به حالت طبیعی برمی گردد.
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      021-22354282

  • سلام،خسته نباشيد
    من بعد از عشق بازي بدون دخول با نامزدم دچار لكه بيني و خونريزي كم ميشمًًً،سونوگرافي رفتم و گفتن خوبه،ميخواستم بدونم علت اين لكه بيني چيه,ممنون

    • تحریک و انقباضات واژن باعث دیدن چیزی شبیه خون آبه میشه
      به هر حال لکه بینی که 8 روز بعد پاکی باشه ، احتمالا ناشی از تخمک گذاری بوده و مهم نیست .
      در کل این لکه بینی ها چیز خاصی نیستن . اگر در حدی بود که کاملا نظم پریودت رو بهم ریخت ، نیاز به پیگیری داره .

      • ممنون از راهنماييتون.
        فقط اينكه من هر سري كه با اين رابطه بدون دخول أرضا ميشم بعدش اين لكه بيني رو دارم و اينكه روز بعدش تبديل به خونريزي ميشه و تا يك هفته ادامه داره ،كلا نظم پريودم ريخته بهم،ميخوام بدونم علتش چي ميتونه باشه.من هنوز دخترم به نظرتون بايد معاينة بشم؟

  • ممنون از راهنماييتون.
    فقط اينكه من هر سري كه با اين رابطه بدون دخول أرضا ميشم بعدش اين لكه بيني رو دارم و اينكه روز بعدش تبديل به خونريزي ميشه و تا يك هفته ادامه داره ،كلا نظم پريودم ريخته بهم،ميخوام بدونم علتش چي ميتونه باشه.من هنوز دخترم به نظرتون بايد معاينة بشم؟

  • سلام
    من با با دوست دخترم نزدیکی و عشق بازی داشتم ودخولی صورت نگرفته در حد مالش آلت روی ناحیه شرمگاهیی و یه مقدار فشار روی ناحیه شرمگاهی بیشتر شد و خون رویت شد دلیل ش چه چیزی میتونه باشه احتمال از بین رفتن بکارت هست ممنون میشم راهنماییم کنین ...

    • اگر دخولی درکار نباشه پس نباید نگران باشید مگر در صورت خروج منی که اگر به ناحیه تناسلی برسه به ندرت دیده شده باعث بارداری شده

      • ولی یک لحظه دوست دخترم احساس درد کرد بعد خون دیده شد امکان داره خون علت دیگه ای ام داشته باشه

  • سلام من 18 سالمه و با نامزدم رابطه دارم ک به دخول منجر نشهو اون التشو به صورت ضربه های تند وارد التم میکنه تو اولین بار کمی لکه دیدم ولی این بار ک ضربه ها با درد بود خون روی شرتم دیدم ایا ممکنه پردم پاره شده باشه؟ و تکرر ادرار و احساس ادرار پیدا میکنم و من تنبلی تخم دان دارم و قرص مارولین مصرف میکنم

    • در این مورد اگر آلت وارد شده باشه پس به پرده آسیب زده و سوزش ادار میتونه به خاطر عفونت در این ناحیه باشه که خوردن آب زیاد و مراجعه به متخصص توصیه میشود

      • سلام من بانامزدم دخول داشتم ویه ماهی میشه ک پرده بکارتشو زدم تواین یه ماه بخاطر راه دور فقط یبار رابطه برقرار کردیم و بتازگی ک اومدن پیش من تاکه خواستم دخول انجام بدیم همسرم درد بسیار شدیدی داشتن فقط نصف التم داخل میرفت و ازشدت دردهمسرم ادامه ندادم و همون موقع دوسه تاقطره خون اومد مشکل از کجاست؟ لازم ب ذکر است ک بار اول ک پرده بکارتو برداشتم همون اول خون نیومد و لکه بود بعد نیم ساعت خون اومد

  • سلام خسته نباشى نامزدم بعد عشق بازى بدون دخول با من دچار لكه بينى و خونريزي كم و رشته خونى شده ، ميخوام بدونم دليلش چيه؟ ممنون

  • سلام خسته نباشید، ببخشید من بانامزد رابطه بدون دخول داشتم که اخرینبار حدود2ماه پیش بوده وبخاطر دور بودن از هم نتونستیم رابطه ای تواین2ماه داشته باشیم، الآن2باره که همراه ترشحاتم کمی خون میاد.میخواستم بدونم ممکنه علتش نداشتن رابطه باشه؟

    • اولا در دوره نامزدی داشتن رابطه جنسی ممنوعه و فقط شناخت دوطرف مدنظره اگر سیکل پریودتان منظم هست و این اتفاق فقط یک بار افتاده، اهمیت ندارد. اما اگر تکرار شود و در فواصل بین پریود خونریزی داشته باشید باید حتما مورد بررسی و معاینه قرار بگیرید. چون بیماری هایی همچون پولیپ و فیبرم با این علائم ظهور می کنند. گاهی هم خارج از زمان پریود در اثر عدم تخمک گذاری خانم ها یک مقدار خونریزی پیدا می کنند. ولی خونریزی هایی که به دلیل عدم تخمک گذاری هستند تداوم بیشتری دارند. یک حمله خونریزی و توقف سریع آن را نمی شود زیاد به این موضوع ربط داد. پس اگر باز هم تکرار شد حتما به پزشک متخصص زنان و زایمان مراجعه کنید.

  • سلام
    من چند ماهه ك ازدواج كردم،اولين رابطم بدون دردو حتي خونريزي خيييلي خيلي كم بود ولي الان بعد چهار پنج ماه خونريزي شديدي درحين رابطه و بعد آن داشتم و تا چند روز هم هم درد و هم لكه بيني دارم
    بنظرتون دليلش چي ميتونه باشه؟؟

    • دوست عزیز مهمترین علل ایجاد خونریزی پس از نزدیکی میتونه موارد زیر باشه ولی حتما با متخصص زنان باید مشورت کنید

      ۱- دیسپلازی سرویکس
      دیسپلازی سرویکس تغییرات وابسته به مرحله ی قبل از سرطان در سلول های مخاطی رحم می باشد که طی آن بافت ها رشد نابهنجار پیدا می کنند. ریسک ابتلا به این اختلال معمولا به طرق زیر افزایش پیدا می کند: داشتن شرکای جنسی متعدد، تجربه سکس پیش از سن ۱۸ سالگی، زایمان قبل از ۱۶ سالگی، ابتلای قبلی به یکی از بیماری های مقاربتی. برای درمان اصولاً جراحی به منظور برداشتن توده ی مورد نظر پیشنهاد داده می شود.

      ۲- کلامیدیا
      نوعی عفونت باکتریایی است که عموماً از طریق فعالیت جنسی، برخورد منی آلوده با جریانهای روان کننده ی واژینال و یا خون انتقال پیدا می کند.

      ۳- سوزاک
      یک بیماری با درصد ابتلای بالا است که معمولاً از طریق تماس جنسی انتقال پیدا کرده و دلیل ایجاد آن نوع معینی از باکتریها می باشد. برای درمان آن داروهای متنوعی وجود دارند.

      ۴- تورم رحم
      التهاب و تورم به همراه عفونت رحم یا واژن. درمان بر حسب دلیل ایجاد بیماری صورت می پذیرد.

      ۵- پلیپ سرویکس
      به رشد بیش از حد مخاط رحم نسبت داده می شود که دارای حالتی نرم، و رنگی متمایل به قرمز یا بنفش می باشند. این نوع زائده های گوشتی در خارج از غشای مخاطی رحم و کانال رحم رشد پیدا می کنند. پلیپ های رحمی بسیار حساس بوده، همانطور که اشاره شد در خارج از رحم رشد می کنند و خیلی راحت و بدون درد برداشته می شوند.

      ۶- تارچه زدگی(تریکومونا)
      این نوع بیماری عبارت است از آلودگی به انگل هاى تک تارچه که به طور اخص سبب آماس مهبل در زنان می شوند. اختلال فوق از طریق برقراری ارتباط جنسی انتقال پیدا می کند و عامل ایجاد آن نوعی از سلول های تک یاخته ای (پروتوزوان) می باشند. باید توجه داشت که امکان انتقال بیماری در هنگام زایمان طبیعی از طریق مادر آلوده به نوزاد نیز وجود دارد. در موارد نادر هم دیده شده که بیماری از طریق آب داخل وان حمام، ادرار، توالت فرنگی، و استخرها نیز منتشر می شود.

      ۷- عفونت قارچی واژینال
      رشد بیش از حد قارچ های طبیعی که در منطقه ی واژن وجود دارند منجر به ایجاد عفونت قارچی می شود. از جمله سایر علائم می توان به خارش، سوزش، و ترشحات بی بو، سفید رنگ و پنیری شکل اشاره کرد.

      ۸- اندومتریوز و ادنومی
      اندومتری در لغت نامه ی پزشکی “درلند” چاپ ۲۷ به این ترتیب تعریف شده است: تورم غشای داخلی رحم ( داخلی ترین پرده ی درونی زهدان) که در برخی موارد با فرورفتن لایه ی اندومتر به میومتر (بافت عضلانی رحم) همراه می شود. ادنومی هم به جایگزینی اندومتر رحم در جایی غیر از حفره ی رحمی اطلاق می شود. به این ترتیب که غشای اندومتروز به رحم یا سایر اندام ها مثل تخمدان چسبیده و سبب به وجود آمدن نابجاى بافت هاى درون زهدانی شود.

      ۹- پلیپ رحمی
      پلیپ های رحمی زمانی ایجاد می شوند که غشای داخلی رحم رشد نابهنجار پیدا می کند و سبب ایجاد برآمدگی در رحم می شوند. کمتر اتفاق می افتد که رشد این نوع پلیپ ها به مرحله خوش خیم و یا بد خیم برسد. همچنین خانم هایی که به این اختلال گرفتار می شوند به ندرت خونریزی غیر طبیعی رحم بین دو سیکل قاعدگی را تجربه می کنند. سایر علائم عبارتند از: خونریزی پس از سکس، لک دیدن، خونریزی بیش از حد در زمان قاعدگی، خونریزی پس از یائسگی، و خونریزی در حین هورمون درمانی. بهترین شیوه ی مداوا درمان هیستروسکوپیک است. با این شیوه کل حفره رحمی از طریق هیستروسکوپ قابل رویت می باشد و نسبت به شیوه درمانی دی – سی (کورتاژ تشخیصی درمانی) مزیت بیشتری دارد چراکه روش دوم با تراشیدن بافت رحم همراه است و این امکان وجود دارد که بسیاری از پلیپ ها جا گذاشته شوند.

      ۱۰- غدد فیبروئید
      غدد فیبروئیدی رحم جزء تومورهای خوش خیم محسوب می شوند و معمولاً متشکل از تکه های جامد با بافت های الیافی هستند. کمتر دیده شده که غدد فیبروئید به شکل تومورهای بدخیم درآیند. علائم این اختلال در خانم متفاوت است و برخی از خانم ها به هیچ وجه هیچ نشانه ای از آن را احساس نمی کنند. اگر بتوانند تا زمان یائسگی صبر کنند، به مرور زمان فیبرون ها به دلیل توقف ترشح استروژن، کوچکتر شده و کم کم به طور کلی از بین می روند. خانم هایی که دارای فیبرون هستند باید دقت داشته باشند که هیچ گاه استروژن را در هیچ شکل و فرمی مصرف نکنند حتی به صورت قرص های ضد بارداری؛ چراکه استروژون سبب رشد نامتعارف غدد فیبروئید می شود. درمانهای متنوعی برای از بین بردن این غدد وجود دارد از میمکتومی (برداشتن عضله ی رحم) گرفته تا آمبولیزه کردن شریان های رحم (مسدود کردن شریان ها) و یا روش قدیمی هیسترکتومی که همراه با جراحی برای برداشتن همه یا بخشی از رحم می باشد.

      تشخیص صحیح دلیل خونریزی پس از ارتباط جنسی نیاز به تخصص دارد. به همین دلیل هر زمان که متوجه بروز یک چنین مشکلی شدید، حتماً با پزشک متخصص تماس حاصل نمایید.