سوالتو بپرس
X

دعوا و مشاجره

با سلام
خانمی هستم ۲۵ ساله همسرم ۲۸ ساله
از زمان ازدواجمون ۷ ماه میگذره
دوران عقد ۳ ۴ ماهه داشتیم ولی از قبل دو سه سالی با هم دوست بودیم با هدف درس و پروژه ولی کم کم بهم علاقه مند شدیم و..
همسرم از بچگی مادرشو از دست داده و یه موردی که هست ایشون یه خواهر ۴۸ ساله داره و چون ک تنها بوده تقریبا رابطه ی نزدیکی دارن
به دلیل مشکلات مالی هم ما خونه پدریش زندگی میکنیم همچی خرج و مخارج با خودمونه ولی کم و بیش دخالت های بی مورد پدرش هست.
همسرم هم تقریبا بیشتر اتفاقایی که بینمون میافته که من خوشم نمیاد کسی بدونه چون از قضاوت بیمورد ب شدت عصبی میشم رو هی به پدرش حالا کمتر وحتی خواهرش میگه و بیشتر اوقات در تماس تلفنی و چت هستن
بارها تذکر دادم که بدم میاد اتفاقاتی که میفته رو کسی بدونه ولی خب درس بشو نیس که چند باری به بحث و دعوای من کشیده
من ی عادت بدی که دارم ب شدت عصبی و زودرنجم و خب بحث ها باعث میشه حتی یه چکی هم بزنمش
من این مواردو بیشتر از تو چت هاشون هم جلو جشمش هم قائمکی دیدم و هم واضح هم با کنایه بهش گوشزد کردم تا بار آخر دیروز که حتی تو بعضی چیزا اقراق میکنه و تقصیرا رو گردن من میندازه و تعریف میکنه. حتی بعضا اشتباه میکنه با این حال انگار عادت کرده باشه به اشتباه و دروغ گفتن یادش نمیاد ک واقعا از طرف خودش بوده و باعث میشه خواهرش در موردم چرت و پرت تحویلش بده عوض اینکه بزنه دهنش یا تذکر بده که زندگی شخصیت رو تعریف نکن برا من.
ب هر حال بار آخر چند روز پییش دعوای بدی داشتیم جلو خودش گوشیش گرفتم و چت هاشونو دیدم. البته قبلا موقعی که خواب بود دیدم ولی نمیدونستم چطوری بگمش بعدش ک بیدار شد چندساعت بعدش تو حالت معمولی گفتم گوشیت بده نگا کنم و .. پیاماش دیدم گفتم اینا چیه چرا اینا رو میگی و.. گفت ب تو ربطی نداره ب چ حقی نگا میکنی و منم یه سیلی زدمش و قهر…
ی عادتم داره همیشه برای آشتی من پیش قدم میشم اون بادشم نیس
ولی ایندفه تا اون نیاد آشتی در کار نیس
میشه راهنمایی دقیق کنید چیکار کنم که این عادت مزخرفشو کنار بذاره
خسته شدم از دعوا و بحث

ب زور هم بهم کمک میکنه تو کارا منزل و فک میکنه فقط وظیفه منه

Maryjooon:

نمایش نظرها (1)

  • با سلام خدمت شما دوست عزیز
    احساسات شما قابل درک می باشد اما بهتر است دقت کنید که اینگونه رفتارهای شما کمکی به بهبود مشکلتان نمی کند و بلکه باعث می شود که شما این اجازه را به ایشان نیز بدهید که بر روی شما دست بلند کند دقت کنید که شما با این کار حرمت های بینتان را می شکنید و باعث می شوید که همسرتان از شما دورتر شود و به خانوادیشان نزدیک تر شود .
    بهتر است به صورت حضوری به روانشناس مراجعه کنید تا دیدگاه شما مورد بررسی دقیق قرار گیرد و در مورد خشم و عصبانیت شما نیز بررسی لازم صورت گیرد و دوره کنترل خشم را نیز بگذرانید . بهتر است در زمانی که عصبانی هستید وارد صحبت با همسرتان نشوید و سعی کنید بگذارید زمانی از آن بگذرد تا بتوانید تصمیم گیری بهتری داشته باشید دقت کنید برای صحبت در مورد مشکلاتتان بهتر است از مقصر جلوه دادن یکدیگر خوداری کنید ، زمانی را برای صحبت انتخاب کنید که فکر می کنید همسرتان در شرایط روحی بهتری قرار دارد، اسمی از خانواده ایشان نیاورید و تنها در مورد مشکلاتتان و احساساتتان صحبت کنید چون حتی اگر حق با شما نیز باشد ایشان در مقابل شما جبهه گیری خواهند کرد ، سعی کنید علایق همسرتان را بشناسید و به آنها توجه کنید مثلا خریدن یک کادو ، خریدن یک کتاب ، دیدن یک فیلم ، ابراز احساسات به شیوه خاص که او دوست دارد، رابطه جنسی مورد نظر او و... در این مسیر هر چیز که جز علایق همسرتان باشد می تواند در این راستا قرار گیرد و کمک کند که همسرتان احساس کند برای شما فرد با ارزش است و خانه برای او محیط امن تری باشد .
    دقت کنید اینکه رفتار همسرتان اشتباه است و نباید موضوعات خصوصی زندگیتان را با خانواده و دیگران در میان بگذارند شکی نیست اما دقت کنید که رفتار شما کمکی به حل ان نمی کند بلکه شدت آن را افزایش می دهد بهتر است از مسیر دیگری برای بهبود مشکلتان گام بردارید.
    سعی کنید در هر حالتی احترام خانواده همسرتان را حفظ کنید و در جلوی همسرتان حتی اگر دلگیر نیز هستید صحبتی با توهین انجام ندهید و در کنار آن روابط خود را بهبود ببخشید و تمرکزتان را بر روی زندگیتان قرار بدهید با رفتاری چون زدن سیلی به همسرتان اعتماد به نفس ایشان کاهش می یابد و توجهشان به شما کم می شود و احترام سابق را به مرور از دست می دهید و محیط خانه تنها برای همسرتان یک محیط پرتشنج محسوب می شود .
    بهتر است برای بررسی دقیق و کمک به هردویتان و بررسی صحیح دیدگاهایتان به صورت حضوری به روانشناس مراجعه داشته باشید.

    درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
    02122354783
    شاد باشید