سوالتو بپرس
X

رابطه قبل از ازدواج

سلام وقت بخیر من یک سال و نیم هست با دختری دوست شدم که همو خیلی دوست داشتیم رفتار هایی رو که داشت رو من نمیپسندیدم طرز لباس پوشیدنش بیرون بودن موهاش اونا رو درست کرد تازگیا دو تا دوست دختره داره من لج کردم که نباید با اونا باشی یا من یا اونا اونقد دعوا کردیم که دلسرد شدت میگه نمیخوامت ولی من نمیتونم فراموشش کنم خیلی دوسش دارم نباشه میمیرم لطفا راهنماییم کنید چیکا. کنم برگرده همون آدم باشه

Sara7411:

نمایش نظرها (1)

  • با سلام خدمت شما دوست عزیز
    احساس ناکامی و ناامیدی شما در این رابطه کاملا قابل درک است.
    اما توجه داشته باشید که رفتارهای کنترلگرانه شما ایشان را احتمالا به این نتیجه رسانده است که مناسب یکدیگر نیستید.
    چرا که نیاز به آزادی و اینکه افراد انتخابهای مستقل داشته باشند و درباره رابطه ها و معاشرتشان با دیگران و یا نوع پوشش و سبک لباس پوشیدنشان خودشان تصمیم بگیرند و به همان صورتی که هستند درون رابطه و از سوی طرف مقابلشان پذیرفته شوند و احساس ارزشمندی دریافت کنند.
    هرگونه رفتار کنترلگرانه ای مانند قضاوت کردن، سرزنش کردن، تحقیر و توهین، غر زدن، پرخاشگری، مقایسه کردن و یا قهر و بی توجهی با نیت مجبور کردن طرف مقابل به رفتار مطابق خواسته و دلخواه مان صورت می گیرند که رابطه را به شدت تخریب می کنند.
    به نظر می رسد همانطور که شما موفق نشدید ایشان را مطابق میل خودتان تغییر دهید، برای تغییر دادن نظر ایشان و برگشت به رابطه هم نمی توانید برایشان تصمیم بگیرید و یا ایشان را وادار کنید.
    بلکه فقط می تواید با حفظ حریم و خواسته ایشان برای جلب رضایت مجدد ایشان تلاش کنید و از طریق گفتگو از ایشان بخواهید که یک فرصت دیر در اختیار شما قرار دهند تا بتواند اعتماد از دست رفته را به دست آورید.
    این هم کالا به این بستگی دارد که ایشان چه تصمیمی بگیرند و اگر نخواهند چنین فرصتی را در اختیار شما قرار دهند هیچ کاری از دست شما ساخته نیست جز اینکه با واقعیت روبرو شوید و برای رابطه های آینده تان از این موضوع و ز سهم و نقش خودتان در این رابطه درس بگیرید و از تجربه های حاصل از این رابطه برای ساختن رابطه بعدی تان به بهترین شکل استفاده کنید.
    چه بسا مسئله اصلی شما هم همین است، حتی اگر ایشان به شما فرصت دوباره ای بدهند اگر قرار باشد مجددا همان رفتارها را تکرار کنید باز هم به همان سرنوشت دچار خواهید شد و این موضوع در رابطه با هر فرد دیگری هم صدق می کند.
    بنابراین به شما توصیه می شود صرف نظر از اینکه با چه کسی رابطه دارید حتما مشاوره فردی دریافت نمایید تا بدانید چگونه برای داشتن یک رابطه سالم و با کیفیت تلاش کنید و چگونه در مسیر زندگی و رابطه دلخواهتان رفتارهای موثرتری انجام دهید.