سوالتو بپرس
X

رابطه

با سلام
من یه سال عقد بودم و الان سه روزه عروسی کردم
تو رابطه و ارضا شدن مشکلی ندارم ولی میترسم از رابطع اصلی و اجازه نمیدم شوهرم دخول انجام بده. و هنوز باکره هستم. خاهشا کمک کنید ک جطور با ترسم کنار بیام. من 21 سالمه و همسرم 26

Asme:

نمایش نظرها (1)

  • سلام به شما دوست عزیز

    در این مورد نیاز است که این ترس در کنار باورها و افکار و احساساتی که تجربه می کنید به صورت دقیق بررسی شود چون می تواند شامل موارد مختلفی شود.

    جنوفوبیا ترس از رابطه جنسی است؛ درحالی‌که اروتوفوبیا معنای گسترده‌تری دارد و به ترس از امور جنسی به‌صورت کلی‌تر گفته می‌شود. ترس‌های دیگری نیز وجود دارند که معمولا به ترس از رابطه زناشویی ارتباط‌ دارند و ممکن است هم‌زمان رخ دهند. این نوع ترس‌ها شامل موارد زیر است:

    نوسوفوبیا: ترس از بیمارشدن یا انتقال ویروس است.

    جیمنوفوبیا: ترس از برهنگی است. بعضی افراد از برهنه‌شدن می‌ترسند و گروهی دیگر از اینکه کنار افراد برهنه قرار بگیرند.

    کویتوفوبیا: ترس از دخول است. بسیاری از افرادی که از دخول ترس دارند، می‌توانند رابطه‌‌‌ای رمانتیک را آغاز کنند و حتی از بوسه و نوازش لذت ببرند؛ اما از فراتررفتن رابطه جنسی می‌ترسند.

    پارافوبیا: ترس از انحراف جنسی است که به‌نوبه‌‌ٔ خود ترسی پیچیده است. بعضی افراد از اینکه خودشان منحرف شوند می‌ترسند؛ درحالی‌که بعضی دیگر، از افراد منحرف جنسی وحشت دارند. خیلی از افرادی که پارافوبیا دارند، از رابطۀ عادی جنسی تا جایی‌ لذت می‌برند که در محدودۀ قوانین اخلاقی‌شان است؛ اما بعضی افراد هر نوع رابطۀ صمیمانه‌ای را انحراف می‌دانند.

    هافه‌فوبیا: ترس از لمس‌شدن است و معمولا همۀ روابط، نه‌تنها رابطه زناشویی، را دربرمی‌گیرد. بعضی افراد حتی از این وحشت دارند که اقوام و نزدیکانشان آنها را لمس کنند؛ درحالی‌که گروهی دیگر از تماس جسمی بلند‌مدت می‌ترسند.

    فیلِمافوبیا یا فیلِماتوفوبیا: ترس از بوسیدن است که ممکن است دلایل زیادی داشته باشد. این ترس اغلب به نگرانی‌های جسمی، مانند نگرانی از بوی بد دهان یا ترس از میکرب، مربوط می‌شود.

    ترس از صمیمیت: این ترس معمولا به ترس از ترک‌شدن مرتبط است. افرادی که از صمیمی‌شدن می‌ترسند، لزوما از رابطه زناشویی نمی‌ترسند؛ اما نمی‌توانند ازنظر احساسی به دیگران نزدیک شوند و احتمال دارد همین به ترس از رابطه منجر شود.

    در کنار موارد بالا مورد دیگری هم وجود دارد به نام واژینیسم که در آن انقباض غیر ارادری در زمان رابطه جنسی وجود دارد به این معنا که انقباض واژن زمانی رخ می‌دهد که ماهیچه‌های واژن در هنگام دخول به‌صورت غیرارادی منقبض شود. این باعث دردناک و حتی ناممکن‌شدن دخول می‌شود، حتی ممکن است از ورود تامپون نیز جلوگیری کند. چنین درد جدی و مداومی احتمال دارد به ترس از رابطه زناشویی منجر شود.

    بهتر است برای اینکه بتوانیم به شما کمک کنیم به صورت حضوری و یا تلفنی به متخصص سکس تراپ مراجعه کنید.

    درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

     021-22354304