سوالتو بپرس
X

سختی جدا شدن از رابطه

با سلام خدمت شما مشاور گرامی. من به مدت ۱/۵سال (به عنوان اولین‌ رابطه) با یکی از هم کلاسی های خودم توی رابطه‌ بودم ولی الان به علت مشکلاتی (از جمله ارتباط داشتن اون شخص با دوست پسر قبلی خودش) به مدت ۲ ماه هست که جدا شده ایم ولی متاسفانه مشکلی که برای خودم به وجود اومده اینه که بعضی از مواقع دل تنگ این خانوم میشم و به یادشم. و این فکر زندگی فعلیم رو تا حدودی مختل کرده و باعث شده که اون شادابی و نشاط سابق رو نداشته باشم حالا از شما مشاور گرامی راهنمایی میخوام و این که چجوری و چه کار هایی رو باید بکنم که حال بنده رو بهتر کنه و این که دیگه به فکرش نباشم و البته به زندگی سابقم برگردم. ممنونم

reza2110:

نمایش نظرها (1)

  • سلام به شما آقا رضا
    قابل درک هست که شما هدفمند وارد این رابطه شده اید و شرایطی که مشاهده کرده اید متناسب با افکار و مسیر مد نظرشما نبوده است و این تصمیم گیری برای ترک رابطه بعد از یک سال و نیم خب برایتان دشوار بوده است اما دقت کنید که روابط طولانی مدت وابستگی زیادی را ایجاد می کنند و باعث می شود حتی وقتی انسان دلیل قانع کننده ای برای ترک رابطه دارد بازهم مقاومت نشان بدهد .
    در این مسیر اینکه شما گاهی دلتنگ شوید و یا یاد خاطرات بیفتید و یا حتی به دنبال مقصر باشید یک امر طبیعی هست بعد از ترک یک رابطه و دقت کنید که تجربه دلتنگی تنها یک حس می باشد و قرار نیست انسان هر حسی را تجربه کرد حتما کاری برای ان انجام بدهید این ها یک سری احساسات هستند که قابل احترام هستند و با آن بخش از رابطه ایجاد می شوند که برای شما لذت بخش بوده است در این مسیر نیاز است که بجای تلاش برای پس زدن احساسات خود به آنها احترام بگذارید و آنها را بپذیرید اما به این واقعیت نیز توجه کنید که این رابطه تمام شده است و شما نیز برای تمام کردن آن دلایل مهمی داشته اید .
    بهتر است برای زندگی فعلی خود برنامه ریزی داشته باشید سعی کنید که در برنامه خود کارهایی را بگذارید که برایتان لذت بخش هستند هرچند کم ، با احساسات خود نجنگید و آن را به عنوان یک تجربه برای زندگی بهتر در نظر بگیرید ، به خودت فرصت بده تا بتوانی به مرحله پذیرش برسی .