سوالتو بپرس
X

سوال

سلام
ما دو سال پیش عقد کردیم و الان یک سال از زندگی مشترک پر از تنش ما میگذره ….
دقیقا از روز عقدمون خیلی چیزها عوض شد ….. و پس از ازدواج همه چیز عوض شد …
شوهرم یه ادم فحاش و پرتوقعه …. تمام مسئولیت های زندگی رو رو دوش من میاندازه و هیچ حس مسئولیتی نسبت به من و زندگی مشترکمون نداره فقط و فقط توقع و انتظار …. در عوض فقط نگران اینده خانواده خودشه …. من شاغلم درامد من صرف امور جاری زندگی میشه ..درصورتی که قول داده بود به حقوق من کاری نداشته باشه … در عوض درامد خودش تبدیل به سرمایه میکنه برای آینده برادزراده و خواهرزاده اش….. که پدر و مادراشون طلاق گرفتن ….زمانی که متوجه میشه من پس انداز دارم عصبی میشه و میگه زن من پول جمع کن شده … از لحاظ مخارج هم کاملا یقه خودش رو کنار کشیده از خرید مایحتاجم گرفته تا حد مریضی و دکتر رفتنم … همش رو باید خودم انجام بدم تا اقا برای خودش جمع کنه و به جای تشکر هم با توهین و فحاشی رفتار کنه …. جالب اینجاست که زیر بار هم نمیره و اصلا این حرفا رو قبول هم نمیکنه

لاله سرخ:

نمایش نظرها (1)

  • با سلام خدمت شما دوست عزیز
    احساسات شما قابل درک می باشد اما بهتر است در اول سعی کنید آرامش خود را حفظ کنید و بعد سعی کنید متوجه شوید چه چیزی تغییر کرده است که رفتارهای همسرتان از زمان عقد تا الان تغییرات زیادی کرده است . با توجه به مشکلات رخ داده شذه در بین شما بهتر است سعی کنید رد آرامش و بدون توهین با همسرتان در یک زمان مناسب صحبت کنید البته دقت کنید که بهتر است به خانواده ایشان توهینی نکنید و اصلا در این مورد صحبا نکند و بلکه در مورد احساساتتان صحبت کنید و نیازهایتان به توجه ایشان تا بتوانید نتایج بهتری به دست آورید . حساسیت شما نسبت به توجه ایشان به خانوادیشان می تواند باعث شود که ایشان حتی اگر بدانند که حق با شما است در مقابل شما جبهه گیری کنند و دیگر به صحبت های شما گوش ندهند.
    در مورد شرایط مالی خودتان و درآمدتان با صراحت و در احترام با ایشان صحبت کنید . سعی کنید هدفهای مشترکی داشته باشید تا بتوانید از درآمد هردویتان در این مسیر استفاده کنید اگر قرار باشد هریک از شما در یک زندگی مشترک مسیر جدایی را در پیش گیرد ممکن است نتایج خوبی از این مسیر به دست نیاید و در مقابل یکدیگر نیز ایستادگی کنید .
    بهتر است برای بررسی دقیق تر مشکلات موجود و دیدگاه همسرتان به صورت حضوری به روانشناس مراجعه کنید تا در این مسیر به هردوی شما کمک شود .

    درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
    021-22354783
    شاد باشید