سوالتو بپرس
X

عشق فامیلی در نوجوانی

سلام.من یه دختر ۱۴ سالم که پسر داییم که ۱۷ سالشه رو دوست دارم.میدونم که اونم منو دوست داره و همو میخوایم و قصد ازدواج در اینده رو داریم اما من با مخالفتو سرزنش مادرم مواجه میشم.چیکار باید بکنم؟
با تشکر

2006Fatemeh:

نمایش نظرها (1)

  • با سلام خدمت شما
    دوست عزیز احساسات شما کاملا قابل درک است.
    اما در نظر داشته باشید که اینگونه احساسات در سنین نوجوانی بسیار طبیعی هستند و به دلیل جذابیتی که در این سنین جنس مخالف به وجود می آید، عواطف، احساسات و هیجانات متفاوتی در این زمینه تجربه می شوند که به دلیل تازگی بسیار جذاب هستند.
    این درحالی هست که شما هنوز مسیر زیادی را پیش رو دارید و بهتر است فعلا فقط تجربه کنید و تصمیم خاصی برای آینده تان نگیرید چرا که اینگونه احساسات در عین اینکه شدید و واقعی هستند، اما ممکن است خیلی باثبات و پایدار نباشند.
    افراد در سنین نوجوانی هنوز هویتشان به صورت کامل شکل نگرفته و هنوز نمی دانند در آینده می خواهند چه سبکی از زندگی داشته باشند و تا آینده ممکن است شخصیتشان دجار تغییرات زیادی شود، بنابراین طبیعی است که انتخابهایشان خیلی دقیق و پایدار نباشند.
    از این گذشته شما در این سن مسئولیت تحصیل و رشد خودتان را در درجه اول بر عهده دارید که باید ببینید اینگونه روابط تا چه اندازه از شما انرژی می گیرد و با توجه به آن و چالشهایی که اینگونه روابط در این سنین داردند، تا چه اندازه برای شما به صرفه است.
    سنین نوجوانی برای افراد تعیین کننده است و فرصت مناسبی اس برای رشد و کسب تجربه و اگر از دس برود تکرار شدنی نخواهد بود.
    این در حالی است که برای روابط و انتخاب برای ازدواج هنوز فرصت هست.
    و همچنین دوست داشتن به تنهایی برای تصمیم گیری برای ازدواج کافی نیست.
    تصمیم گیری برای ازدواج هم به این سادگی نیست و بهتر است بعد از دورانی که شخصیت و هویت شما به ثبات نسبی رسید و به پختگی لازم رسیدید، آنوقت وارد روابط شوید تا بیشتر از مشکلات و دغدغه و عدم ثبات و احساس ناامنی ناشی از این مسائل، برایتان احساس امنیت و ثبات به همراه داشته باشد و بتوانید روابط هدفمندی را به وجود آورید.
    بنابراین بهتر است صرفا از این احساسات خودتان آکاه باشید و بر این اساس تصمیم خاصی نگیرید که در آنده دچار ناکامی نشوید.
    به خودتان فرصت بدهید تا بعد از سنین نوجوانی که بهتر خودتان را شناختید و بیشتر رشد کردید و توانمندتر شدید، انگاه به ازوداج و تشکیل روابط اینچنینی فکر کنید.