سوالتو بپرس
X

فرق گذاشتن مادرم

سلام خسته نباشین مرسی از این که این بستر رو فراهم اوردین تا ماها بتونیم مشکلاتمون رو بیان کنیم.من امیدم ۱۷ سالمه و به شدت از فرق گذاشتن مادرم بین من و برادر بزرگترم عاصی هستم.با برادرم که ۳۰ سالشه هیچ مشکلی ندارم و اونم همینطور ولی مادرم بسیار فرق میزاره بین ما و یجوری رفتار میکنه که انگار من اصلا براش مهم نیستم. یه خواهر ۲۸ ساله دارم که اون بیچاره هم مثل من عاصیه.همه این موضوع رو میدونن حتی پدره ترسومم میدونه ولی هیچی به مادرم نمیگه.واقعا نمیدونم چیکار کنم؟

Omidemun:

نمایش نظرها (2)

  • با سلام خدمت شما دوست عزیز
    احساس ناراحتی شما در این زمینه کاملا قابل درک است.
    متاسفانه واقعیت این است که گاهی شرایط مطابق میل و خواسته ما پیش نمی رود و گاهی دیگران حتی نزدیکترین و عزیزترین افراد زندگی ما مانند پدر یا مادر و اعضای خانواده ما ممک است رفتارهایی داشته باشند که برای ما نارحت کننده و آزاردهنده باشد.
    اما از آنجا که هر کسی فقط قدرت کنترل و تغییر خودش را دارد و ما اختیار رفتارهای دیگران را نداریم، نمی توانیم آنها را مطابق میل و خواسته خودمان تغییر دهیم.
    و واضح است که هر کسی مطابق میل و خواسته و نیازها و خواسته ها و افکار خودش و آنچه خودش درست می پندارد رفتار می کند.
    حالا در چنین شرایطی به نظر شما چه کاری از ساخته است؟
    ظاهرا در اینجور مواقع چاره ای جز پذیرفتن واقعیت نداریم وقتی قدرت تغییر آن را نداریم.
    پس شما هم بهتر است مادرتان را به همان شکلی که هست و با تمام نکات مثبت و منفی و تمام رفتارهایش بپذیرید.
    چرا که داشتن خواسته های غیر واقع بینانه و دست نیافتنی در نهایت به جز احساس نکامی های پی در پی حاصلی برای ما نخواهند داشت.
    بنابراین بهتر است خواسته هایتان را فردی و متمایل به اراده و اختیار خودتان در نظر بگیرید تا بتوانید برای آن کاری انجام دهید.
    به عنوان مثال اگر این رفتار ایشان در نهایت باعث دوری و کاهش کیفیت رابطه شما با مادرتان می شود، ببینید شما اگر چه رفتارهایی انجام دهید می توانید در بهبود کیفیت رابطه تان با مادرتان نقش و سهمی داشته باشید؟
    حتما می دانید که رفتارهایی مانند قضاوت و سرزنش و توهین و مقایسه و غر زدن و قهر کردن و پرخاشگری را افراد برای این انجام می دهند که دیگران را وادار کنند مطابق میل خودشان رفتار کنند ولی رابطه را تخریب می کنند.
    بهتر است ببینید سهم شما در این رابطه چیست و کجا با انتخاب چه رفتارهایی می توانید با وجود رفتارهای نادرست مادرتان از سمت خودتان برای بهبود رابطه تلاش کنید.
    خیلی عالی است که رابطه خوبی با برادر و خواهرتان دارید و این می تواند یک منبع بسیار مهم باشد.
    اما اگر سعی کنید خواسته های خود را تغییر دهیذ و به جای اینکه آنها را متمرکز بر دیگران کنید، بر خودتان تمرکز کنید، احساس کنترل بیشتر و در نهایت رضایت بیشتری خواهید داشت.
    البته شما توضیحی ندادید و درباره نوع اختلافاتتان صحبت یا مثالی مطرح نکردید اما مادر شما هم نمی دانیم چه استدلالی دارد ولی مسلما رفتارهایش به دلیل عدم آگاهی و یا کمبود مهارت است.
    شما باید ببینید در همین شرایط می خواهید چگونه فرزندی برای ایشان باشید و کار خوب و موثر خودتان را انجام دهید.
    برای دریافت راهنمایی های دقیقتر و تقویت برخی توانمندی هایتان یا کسب مهارتهای جدید مورد نیازتان می توانید مشاوره فردی دریافت نمایید تا بدانید چگونه در مسیر خواسته ها و اهداف واقع بینانه و دست یافتنی خودتان گام های موثری بردارید.

  • سلام به شما دوست عزیز
    احساسات شما قابل احترام هست اما دقت کنید که بهتر است سعی کنید در احترام احساسات خودتان را از جانب خودتان و نه خواهرتان با مادر در میان بگذارید تا با شنیدن صحبت های ایشان بتوانید نتیجه گیری بهتری داشته باشید .
    گاهی ممکن است دوست داشتن والدین به شیوه های متفاوتی بیان شود و در این مسیر با تعامل و اصلاح روابط می توانید نتیجه گیری بهتری داشته باشید .
    بهتر است سعی کنید که در جایگاه پدر و مادر با آنها در احترام برخورد کنید چون استفاده از کلماتی چون ترسو و.. می تواند حرمت بین شما ها و روابط را با مشکلات بیشتری مواجهه کند.