سوالتو بپرس
X

لکنت زبان

سلام. من پسر 4 ام حدود شش ماه هست دچار لکنت زبان شده است. اوایل بصورت تکرار حرف اول هر کلمه از یک جمله بود که این هم همیشه نبود اما بعد از این که توی شرایط فعلی قرار گرفتیم و بیرون نمیره خیلی لکنت زبانش بدتر شده. توی یک جمله برای گفتن هر کلمه گیر میکنه تا جایی که عصبی میشه. واقعا از این موضوع ناراحت هستم و میدونم خودش خیلی بیشتر ناراحت هست. چیکار کنم؟

Klik200:

نمایش نظرها (1)

  • با سلام خدمت شا
    دوست عزیز احساس نگرانی شما درباره فرزندتان کاملا قابل درک است.
    این نوع اختلالات معمولا زمینه اضطرابی دارند وبه همین علت ممکن است در این شرایط که بچه ها بیشتر در خانه می مانند و تحت فشار بیشتری هستند، اینگونه مشکلات عود بیشتری پیدا کرده و شدیدتر شوند.
    به اینکه آیا شش ماه پیش اتفاق خاصی رخ داده که ایشان دچار این مشکل شده اند و آیا تا به حال برای درمان اقدامی انجام داده اید یا خیر، اشاره ای نکرده اید و توضیحی در این زمینه نداده اید.
    با توجه به شرایط موجود به نظر می رسد بهتر باشد به این مشکل او توجه نکنید و او را برای درست حرف زدن تحت فشار نگذارید تا بعد از این دوران حتما برای دریافت درمان اقدام نمایید.
    همچنین می توانید برای دریافت راهنمایی های دقیقتر در این زمینه برای همین دورانی که در خانه هستید، از یک متخصص و روانشناس کودک توصیه ها و راهکارهای لازم را دریافت نمایید.
    شما می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تخصصی تلفنی داشته باشید:
    ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲