سوالتو بپرس
X

مشاوره جنسی

با سلام
بنده و نامزدم به مدت یکسال هست که در دوران نامزدی هستیم و در شرف ازدواج هستیم و من سوالاتی در مورد روشهای جلوگیری بارداری در همان شب اول و بعدها، سکس دهانی، تشخیص زمانهای تخمک گذاری سوالاتی دارم که نمی دونم بادی با یک مشاور صحبت کنم یا متخصص زنان؟ متشکرم

قبادی:

نمایش نظرها (15)

  • با سلام خدمت شما
    سوالات شما به دو دسته تقسیم می شود:1 - شیوه رابطه جنسی 2- شیوه های جلوگیری از بارداری . که دسته اول در حوزه مشاوره با سکس تراپ قرار می گیرد که از جمله تخصص های روانشناسی می باشد و می توانید از جلسات مشاوره با سکس تراپ کمک بگیرید اما شیوه های جلوگیری در حوزه تخصصی پزشکی است. روانشناسان کانون مشاوران ایران در این زمینه می توانند کمکتان کنند 88422495

  • سلام وقت بخیر ،من با نامزدم رابطه داشتم ولی الت به بدنم تماس نداشت و آب منی رو رویه صورتم ریختن و بعدش بدنم رو با صابون چند بار شستم و صورتم رو جدا،آیا منی رو بدنم ریخته باشه یعنی رو صورتم که با شستشو و ابکشی بدن از بین میره،و من واقعا نیاز مشاوره دارم کجا باید برم راهنماییم کنید چون هیچ اصلاعاتی ندارم و همسرم رو اذیت میکنم .درضمن احتمال بارداری که نیس درسته ؟

    • چنین احتمالی اصلا" وجود نداره و به شما توصیه میکنم اطلاعات خودتون رو در این مورد حتما" به روز کنید
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      021-88472864

  • سلام دختري هستم ٢٠ساله كه دو ماه هست كه با نامزدم رابطه ي جنسي دارم اما تا حالا هيچوقت ارضا نشدم و به ارگاسم نرسيدم و از گفتن اين موضوع به نامزدم اجتناب كردم و هر بار اداي ارگاسم شدن رو دراوردم ، كم كم اين موضوع داره باعث ميشه عصبي بشم . لطفا راهكاري به من نشون بدين اين موضوع در همه ي قسمت هاي زندگيم تاثير گذاشته.

    • اولا دوره نامزدی دوره شناخت همدیگره نه دوره رابطه جنسی چون هیچ تعهدی درکار نیست
      هر وقت وارد زندگی مشترک و رسمی شدید متوجه خواهید شد وقتی استرس از روی شما برداشته میشه به ارگاسم هم خواهید رسید
      فعلا" تمرکز روی شناخت ایشون و اخلاقیاتش باشه
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید

      021-22689558

  • سلام.منو همسرم در دوران عقد به سر میبریم..تا الان چندیدن بار بهم نزدیک شده ولی نذاشتم به بکارت آسیب بزنه.
    ولی بعد از آخرین رابطه من چند روزی هست که خونریزیه خیلی کمی دارم.که شبیه خونه عادت هست.الانم موعدش نیست.
    قبلا سابقه کیست تخم دان داشتم که رفع شده.این خونریزی چی هست؟؟؟

    • مورد مهمی نیست به خاطر انقباض و تحریک شدیده
      ولی میتونید در این مورد با متخصص زنان هم مشورت کنید ... چون معاینه بالینی تاثیرش بیشتر از تایپ هست

      • با سلام
        من چهاردهم این ماه بیستو سه روز بعد از اولین روز پریودیم یه رابطه مقعدی با نامزدم داشتم که آب منی رو داخل نریخت اما پیش آب که قبل از منی هست داخل مقعد بود که بعد از رابطه داخل شورتم دستمال کاغذی گذاشتم و حدود تقریبا یک ساعت بعد پیشاب خارج شد و روی دستمال ریخت سوالم این هست ک اگر دستمال به واژینال خورده یا بدون دستمال به جلو رسیده باشه امکان بارداری هست?چون نامزد هستیم خیلی نگرانم مخصوصا که بیستو دوم هم باید پریود میشدم و تا امروز نشدم ک همیشه منظم هم نبوده و خیلی استرس دارم لطفا زود جواب بدید

        • هر احتمالی وجود داره و بهترین توصیه به شما انجام آزمایش خون بتای حاملگیه که بطور 100 درصد به شما در این خصوص پاسخ بده

  • سلام من و همسرم یک ماه نیم ست که از عقدمون میگذره ولی در این مدت رابطه جنسی ما از روی شلوار بود وهیچوقت ارضا نشدم دیگه دارم از این موضوع عصبی میشم به نظر شما من چیکار کنم

    • دوران عقد در واقع دورانی است که شما به لطف نزدیک تر شدنتان به همسر خود، شناختی از او به دست می آورید که شاید هیچ کس دیگر نتواند تا این حد او را بشناسد و این البته صرف نظر از لذتی است که از با هم بودن نصیب تان می شود.

      در دوران عقد احساسات عاطفی شكل می‌گیرد و رابطه جنسی اگر كنترل شده و خفیف باشد می‌تواند به شكل‌گیری و ظهور این احساسات كمك زیادی كند. با این حال، رابطه جنسی تنها هدف ازدواج نیست و هیچ ازدواجی كه تنها براساس این رابطه شكل بگیرد پایدار و استوار نمی‌ماند.

      اما واقعا سوال خیلی از دختر و پسرهای عقد کرده است است که حد این روابط کجاست؟ شما در دوران عقد می توانید مثل یک زوج واقعی با هم رابطه داشته باشید یا باید همچنان از همدیگر فاصله بگیرید؟

      اگر قرار باشد پاسخ این سوال را در یک عبارت بگوییم، باید بگوییم هیچ کدام! رابطه جنسی در دوران عقد تعاریف خاص خودش را دارد. شما شرعا همسر هستید و اگر یک رابطه کامل با هم داشته باشید که حتی منجر به بارداری شود، باز هم شرعا و قانونا کسی نمی تواند به شما خرده بگیرد. اما آنچه در این میان شک و تردید به وجود می آورد، عرف است.

      در مقابل عرف نباید جبهه گرفت. همیشه آن چیزی که از قدیم باب بوده اشتباه نیست. بلکه ملاحظات دوران است که بر اساس تجربه رعایت می شود. شما و همسرتان بعد از عقد شرعا زن و شوهر هستید اما زن و شوهری که زندگی مشترکتان را هنوز آغار نکرده اید و وابسته به پدر و مادرتان هستید. این یعنی شما باید برخی از چهارچوب های زندگی دوران تجرد را همچنان حفظ کنید.

      این چهارچوب ها می گوید که شما باید در دوران عقد از فرصت محرمیت و نزدیک تر شدنتان برای شناخت بیشتر استفاده کنید. در این بین حد متوسطی از روابط نزدیک جسمی می تواند عاطفه میان شما را تقویت کند و شما را با روحیات هم بیشتر آشنا کند اما این حد، اگر نادیده گرفته شود و رابطه جنسی کاملی شکل گیرد، شما قدرت تصمیم گیری در آینده را از دست خواهید داد.

      مشکل فقط تغییرات جسمی که برای شما اتفاق می افتد نیست؛ یک رابطه جنسی کامل، شما را پایبند یکدیگر می کند. احساس تعهد می آورد، وابسته می کند و باعث می شود در جایی که باید تفکر منطقی داشته باشید احساسی تصمیم بگیرید. چگونه؟

      شاید شما احساس کنید که همسر آینده تان دقیقا آن طور نیست که فکر می کردید و زندگی با او می تواند باعث بدبختی شما شود. در چنین شرایطی، رابطه جنسی شما را در فاز وابستگی عاطفی قرار می دهد و تصمیم گیری بر اساس منطق و جدایی برایتان دشوار می شود.

      به همین دلیل است که می گویند روابط جنسی کامل خود را به زمانی موكول كنید كه باهم زندگی مشترك را آغاز کرده اید و به صورت مستقل جدا از پدر و مادر خود زندگی می‌كنید.

      اما در مقابل قرار نیست شما از همسرتان دوری کنید و رابطه تان را با او در حد رابطه خواهر و برادری نگه دارید. حفظ رابطه شما، نیاز به نزدیک تر شدنتان دارد و این حاصل نمی شود، مگر وقتی که شما از چهارچوب های عرفی فاصله بگیرید و به یکدیگر عشق بورزید. بسیاری از مشكلات و اختلالاتی كه در دوران عقد به وجود می‌آید ناشی از عدم آگاهی زوجین به برقراری روابط درست جنسی است.

  • سلام
    من و همسرم حدودا شش ماهی است که نامزدیم،همسر من دوره ی پریودیه نامنظمی داره ،حتی به یک ماه نمیرسه،هر ماه سه یا چهار یا هفت روز زودتر پریود میشه،دلیلش چیه ،لطفا راهنمایی کنین،ممنونم

    • دوست عزیز خانم‌ها در حالت عادی می‌بایست حدود هر 30 روز یک بار، به مدت سه تا هفت روز عادت ماهانه شوند.بعد از گذشت چند سال از عادت‌ماهیانه، چرخه‌ای برای آنها ایجاد می‌شود. بعضی خانم‌ها حتی می‌توانند ساعتی که قرار است پریود شوند را پیش‌بینی کنند.
      میزان خونی که طی هر قاعدگی از دست می‌رود، در خانم‌های مختلف متفاوت است. بعضی خانم‌ها از ابتدا پریودهای سنگین‌تری دارند و بعضی پریودی واقعا سبک دارند که اصلا احساس نمی‌شود.

      عادت‌ماهیانه نامنظم
      پریود نامنظم نوعی خونریزی است که در مقایسه با قاعدگی‌های قبلی غیرطبیعی می باشد و می‌تواند شامل هر چیزی از دیر شدن عادت‌ماهیانه تا زود رسیدن آن، خونریزی بسیار کم تا خونریزی خیلی سنگین باشد.
      اگر معمولا عوارض پیش از قاعدگی را تجربه نمی‌کنید، ولی حالا دچار دل‌دردها، نفخ و سردردهای شدید می شوید هم می‌توانید آن را نامنظم شدن عادت‌ماهیانه بدانید.

      علل عادت‌ماهیانه نامنظم
      1- بارداری
      بدن خانم‌ها در زمان بارداری، سطوح مختلفی از هورمون‌ها را ترشح می‌کند که موجب متوقف شدن عادت‌ماهیانه می‌شود. البته در برخی موارد، قبل از اینکه عادت‌ماهیانه در خانم باردار به کلی قطع شود، کم شدن خونریزی یا عقب افتادن آن را تجربه می‌کند. اگر احتمال می دهید باردار هستید، به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید.

      2- استرس
      استرس شایع ترین دلیل به هم خوردن نظم عادت‌ماهیانه است. کورتیزول که هورمون استرس است، تاثیری مستقیم بر میزان تولید هورمون‌های جنسی استروژن و پروژسترون در بدن دارد. اگر میزان بالایی کورتیزول در جریان خونتان وجود داشته باشد، زمان و میزان قاعدگی شما تغییر خواهد کرد.

      3- رژیم‌غذایی
      یکی دیگر از متداول‌ترین علت‌های بر هم خوردن نظم عادت‌ماهیانه، غذاهایی است که می‌خورید و مهم تر از آن وزنتان. اگر رژیم‌غذایی‌تان سرشار از کربوهیدرات باشد یا وزن اضافه کرده باشید، بدنتان سطح متفاوتی از برخی هورمون‌ها را تولید خواهد کرد. برای خانم‌هایی که وزن کم می‌کنند نیز این مشکل پیش می‌آید.

      4- ورزش
      بدن برای قاعدگی به انرژی نیاز دارد. اگر میزان بالایی از انرژی‌تان را در باشگاه ورزشی و از طریق ورزش می‌سوزانید، چیز دیگری برای بدنتان باقی نمی‌ماند که در جریان عادت‌ماهیانه مصرف کند.

      5- قرص‌های ضدبارداری
      ممکن است چند ماه طول بکشد تا بدنتان به دوز هورمون‌هایی که قرص‌های ضدبارداری وارد بدنتان می‌کنند، عادت کند.

      6- مصرف الکل
      کبد با متابولیزه کردن استروژن و پروژسترون، به تنظیم چرخه قاعدگی زنان کمک می‌کند. مصرف الکل می‌تواند باعث آسیب کبد شود و در عملکرد آن برای متابولیزه هورمون‌های زنانه اختلال ایجاد می‌کند.

      7- سندرم تخمدان پلی‌کیستیک
      این مشکل موجب می‌شود که کیست‌هایی در تخمدان ایجاد شود که در تخمک‌گذاری عادی ایجاد اختلال می‌کند. سایر علائم این مشکل شامل رشد موهای زائد، افزایش وزن، شوره سر و ناباروری است. این مشکلات شامل اندومتریوز، سرطان تخمدان و بیماری قلبی می‌شود.

      8- یائسگی
      در یائسگی نیز مانند بارداری، هورمون‌های بدن تغییر می‌کنند. نامنظم شدن عادت‌ماهیانه می‌تواند 10 سال قبل از یائسگی شروع شود.

      9- مصرف داروها
      اگر اخیرا بیمار شده اید و مجبور هستید دارو بخورید، ممکن است عادت‌ماهیانه‌تان یک تا دو روز دیرتر اتفاق بیفتد. دلیل عمده آن این است که بیشتر داروها در نحوه تولید استروژن و پروژسترون در بدنتان اختلال ایجاد می‌کنند.

      برخورد با عادت‌ماهیانه نامنظم
      در مورد علائمی که دارید و وضعیت عادت‌ماهیانه‌تان به پزشک توضیح دهید. پزشک ممکن است یک برنامه درمانی برایتان تجویز کند که شامل داروهای ضدبارداری هورمونی یا مکمل‌های دارویی، فعالیت‌های کاهنده استرس، تغییر در رژیم‌غذایی و برنامه ورزشی باشد.

    • یکی از انواع اختلالات جنسی در مردان، اختلال نعوظ است. 2 دهه قبل، بیش از 80 درصد موارد اختلال نعوظ در مردان را به عوامل روحی‌روانی نسبت می‌دادند. ولی اکنون با پیشرفت علم و روش‌های تشخیصی، در بیش از 80 درصد موارد، با انجام روش‌های تشخیصی مورد نیاز بیمار می‌توان یک علت عضوی برای اختلال نعوظ پیدا کرد.

      وقتی مردی از اختلال نعوظ رنج می‌برد، 3 علت بزرگ می‌تواند داشته باشد:
      • علت عضوی: یعنی فرآیند خاصی در بدن مرد سبب اختلال نعوظ شده است؛ به عنوان نمونه، بیماری قند یا دیابت می‌تواند سبب اختلال عروقی و در نتیجه، ناتوانی جنسی مردان شود. یکی از علل شایع اختلال نعوظ مردان، همین بیماری قند است.

      • علت عصبی: این گروه از اختلالات نعوظ در مردان که منشا عصبی دارند، در اصطلاح علمی، نوروژنیک نامیده می‌شوند؛ مانند فردی که دچار آسیب نخاعی (مثلا قطع نخاع) شده یا فردی که دچار بیماری ام‌اس است.

      • علت روانی: این گروه سوم از اختلالات نعوظ در مردان که منشا روانی دارند، در اصطلاح علمی، سایکوژنیک نامیده می‌شوند؛ مانند بیماری افسردگی که در این افراد، میزان شیوع اختلالات جنسی به‌طور قابل توجهی بیشتر از جمعیت عادی است.

      خود علل عضوی یا ارگانیک به 2 دسته بزرگ تقسیم می‌شوند که عبارتند از:
      هورمونی (مانند افرادی که بیماری غدد درون‌ریز مثل تیرویید یا هیپوفیز دارند) و عروقی (مانند افرادی که دچار شکستگی لگن همراه با ضایعات عروقی می‌شوند یا افرادی که میزان چربی خون آنها خیلی بالاست). خلاصه، اختلالات جنسی انواع مختلفی دارند و بدون تشخیص دقیق، نباید فردی تحت درمان قرار گیرد و تشخیص دقیق نیز نیازمند استفاده صحیح و مناسب از اقدامات پاراکلینیک است.
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      021-88472864