سوالتو بپرس
X

مشکلات خانوادگی

با سلام . من دختر 26 ساله هستم . 26 سال شاهد دعوای هر روز والدینم هستم. و از طرفی روحیات خیلی ضعیف دارم. دعوای لفظی هست و همدیگر رو دوست ندارن و نه تنها همدیگرو دوست ندارن بلکه برای فرزندانشون هم ارزشی قائل نمیشن. برای گرفتن پول از پدر باید به زور و التماس و خواهش رو بیاریم. من برخلاف ظاهرم اینقدر این مسایل رو ریختم تو خودم که الان واقعا نمیتونم تحمل کنم . اصلا من خوانوادم رو قبول ندارم و تو مشکلات اونها هستن که از من نظر میخوان و انگار عقل کل خانواده من هستم . خودم احساس میکنم که هیچ تکیه گاهی ندارم و از زندگی سیرم . حتی به ازدواج هم نمیتونم فکر کنم چون تحمل مشکلات رو دیگه ندارم و فقط میخوام آرامش داشته باشم. الان نمیدونم باید چطور این شرایط رو بپذیرم و تحمل کنم؟؟؟؟؟؟؟ دیگه تحملم تموم شده و مشکلات مالی عاطفی و عصبی خیلی داره بهم فشار میاره!!!!!!!

eli-sh:

نمایش نظرها (2)

  • باسلام من یه دختر 14 ساله هستم و همیشه مادرم بین منو خواهرم به خواهرم بیشر اهمیت میدهد پدرم مرا خیلی دوست دارد اما مادرم همیشه سرم داد میزند حتی اگر کاری نکرده باشم هیچ وقت اجازه نمیده به گوشیش دستت بزنم حتی برای تحقیق کل خانواده ما پسر دوست هستن و خیلی کم به دخترا اهمیت میدن حتی افراد فامیل منو مسخره میکنند که مادرم جز اوناست من باید چکار کنم؟؟؟؟؟ :cry: :cry: :cry:

    • با سلام خدمت شما دوست عزیز
      احساسات شما قابل درک می باشد اما بهتر است به این موضوع نیز توجه کنید که حتی اگر والدین به داشتن پسر بیشتر اهمیت بدهند بازهم فرزندان دخترشان هم برایشان عزیز می باشد و بهترین ها را برایش آرزو دارند . شما در سن حساس نوجوانی قرار دارید و این موضوعات برایتان اهمیت بیشتری پیدا کرده است بهتر است نسبت به خودتان شناخت بیشتری پیدا کنید و سعی کنید به سمت مسیر درست قدم بردارید و برای رسیدن به اهدافتان تلاش کنید در این صورت دیگران نیز با دیدن شما متوجه خواهند شد که دیدگاهشان اشتباه است . سعی کنید احترام خانوادیتان را حفظ کنید و متوجه شوید چه رفتاری انجام می دهید که باعث عصبانیت مادرتان می شود و سعی کنید اگر آن رفتار اشتباه است آن را تصیح کنید و یا اگر درست است و مادرتان دیدگاه مثبتی در مورد آن ندارند و سعی می کنند با این رفتار شما را منحرف کنند با ایشان صحبت کنید و در این مسیر می توانید از پدرتان نیز کمک بگیرید . هر فردی چه دختر و چه پسر ویژگی های منحصر به فردی دارد که اگر برای شکوفایی آن تلاش کند می تواند به عنوان الگو برای دیگران محسوب شود. سعی کنید در هنگام صحبت با مادرتان تن صدایتان بلند نباشد ، نشان بدهید که او را دوست دارید در کارهایتان با ایشان مشورت کنید تا متوجه شوند برایتان فرد با ارزشی هستند، نشان ندهید که شما بیشتر از او می فهمید چون با این رفتار به ایشان توهین می شود. هرچه میزان رابطه شما بهتر باشد آزادی و احترام شما نیز بیشتر خواهد شد.
      درمسیر می توانید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      02122354783
      شاد باشید