سوالتو بپرس
X

مشکل شخصیتی

سلام
23سالمه و باید ترم اخر دانشگاه میبودم اما باتمام علاقم به عمران کم اوردم و دارم اخراج میشم
اصلا نمیتونم عاقل و منطقی باشم احساساتم تمام زندگیکو گرفته و هیچ جایی برای عملکرد منطقی نذاشته،ناامیدم و پر از ترس
انگار با همه فرق دارم یچی نشدم با اون همه غرورم ازدواجم بعد6ماه به طلاق رسید
درسم به بن بست روابط عاطفیم صفر، اعتماد بنفس خیلی پایین فوق العاده باخودم لج کردم و تیشه به ریشه ی زندگیم میزنم

مهرانا:

نمایش نظرها (16)

  • با سلام
    برای اتفاقاتی که براتون اتفاق افتاده واقعا متاسفم ولی کی گفته با اخراج شدن از دانشگاه یا طلاق دنیا به آخر میرسه؟ شما خودتون میگید 23 سالتونه یعنی هیچی یعنی سنی ندارید که بخواید اینقد افسوس بخورید،شما باید خیلی هم خوشحال باشید که اونقدر فرصت دارید که بتونید اگه در گذشته در هر زمینه ای شکست خوردید جبرانش کنید فقط اراده قوی میخواد، پس زود باش پاشو و اینقد صفات منفی رو به خودت تلقین نکن،تو خیلی هم سرحالی کی گفته زندگیت به بن بست رسیده؟اونوقت اونی که 90 سالشه و هر دفعه میره کنکور میده قبول نمیشه ولی بازم تلاش میکنه با اون روحیه شادش میگه هنوز که زنده ام و زندگی جریان داره یا اونی که چندبار ازدواج کرده طلاق گرفته و با روحیه شادش میگه لیاقت منو نداشت ولی میدونم یکی پیدا میشه که لایقم باشه
    اگه به خدا اعتماد داری دست از تلاش برندار و هیچوقت ناامید نشو
    موفق باشید

  • با سلام
    امروزه تکنیک های زیادی برای مدیریت و کنترل هیجانات در روانشناسی وجود داره. ما انسانها ممکن است که اشتباه کنیم ولی هرگز اجازه سرزنش کردن خود و یا ناامیدی را نداریم. خدا ناامیدی رو بزرگترین گناه میدونه چون با نا امیدی انسان تمام راه ها رو به روی خودش میبنده و در نهایت تسلیم افسردگی میشه.
    از این راهکارها استفاده کنید :
    1- به خدا توکل کنید
    2- 23 سال یعنی شروع جوانی و شادابی پس به دنبال فعالیتی باشید، مشغول به کاری بشوید.
    3- امیدوارم بتونید دانشگاه رو به خوبی تموم کنید، ولی به فرض اینکه اصلا اخراج شدید، می توانید از این تجربه برای تحصیل در آینده شروع کنید، خیلیها با این سن هنوز پشت کنکورند.
    4- با تأکید میگویم که از همنشینی با افرادی که نیمه خالی رو میبینند، ناامیدند، افسرده اند و یا در پایین ترین سطح اعتقادات قرار دارند بپرهیزید.
    5- نمیدونم از نظر اعتقادی در چه سطحی قرار دارید، ولی یکی از تکنیک های معتبر در روانشناسی امروز دنیا، تکنیک دعا درمانی است، پس دست از دعا و راز و نیاز با خدا بر ندارید.
    6- موسیقی گوش کنید، منتهی موسیقی که ذهن رو تسکین بده، نه اینکه نا خودآگاه رو داغون کنه.
    7- در موارد قبل گفتم و در اینجا هم با تأکید فراوان میگم که به کاری مشغول شوید، کار، و آن هم کاری آبرومند(کارمندی، فروشندگی، و...،) موجب آرامش انسان و بهداشت روان می شود.
    8- از زیبایی های طبیعت، گل و گیاه، آکواریوم، ورزش و آشپزی لذت ببرید.
    9- اجازه نفوذ انسانهایی با روان و افکار بیمار را به ذهنتان ندهید. حتی اگر شده روابطتان را با این تیپ از انسانها محدود و یا قطع کنید. و برعکس با افرادی که از ذات و رفتار سالم و روحیه مناسب برخوردارند تعامل داشته باشید.
    10- خود شناسی و خودآگاهی داشته باشید. اگر اخلاقی دارید که آزارتان میده از همین لحظه به خودتون قول بدید کم کم آن رفتار رو کنار بگذارید، ولی تأکید می کنم که به تدریج کنار بگذارید نه اینکه یک دفعه سرکوب کنید و بعد از مدتی طغیان.
    11- با توجه به ادبیات شما در مطلب بالا ("انگار با همه فرق دارم یچی نشدم با اون همه غرورم ازدواجم بعد6ماه به طلاق رسید")باید و باید نسبت به اعتماد به نفس و عزت نفس خودتون کار کنید تا بالا بره. نیمه پر رو ببینید و از نیمه خالی هم آگاه باشید.
    12- تأکید میکنم که برای بالا بردن اعتماد به نفس و عزت نفس باید و باید از یک روانشناس بالینی کمک بگیرید. امروزه مراکز مشاوره در سراسر کشور وجود داره.
    13- فقط شروع کنید، تغییر خودش میاد.
    14- با تأکید عرض می کنم که از مشاور حرفه ای کمک بگیرید. حتما کمک بگیرید و جلسات مشاوره رو ادامه بدهید.
    15- خدا در هر حالی که ما باشیم سزاوار پرستشه.
    موفق باشید

  • سلام.من 19 سالمه.دست به هرکاری میزنم خرابکاری میکنم.مثلا چند روز پیش رفتم برای دختر عموم بنزین بزنم بهم گفت ابرومو بردی.چون نتونسم رمزشو درست وارد کنم. بنزین بزنم کارگر خود پمپ بنزین اومد زد.خلاصه اصلانم اعتماد به نفس ندارم.کم کم دارم دچار افسردگی میشم.میترسم چند روز دیگه میرم تو اجتماع کسی بهم اعتماد نداشته باشه که کاری رو بهم بده

    • خب برای هر کسی این اتفاق شما ممکنه بیفته دلیلی برای نگرانی و ناراحتی نیست ... متاسفانه خیلی از افراد جامعه ما درگیر پپرستیژهای بی مورد هستند و اگر کوچکترین نقصی در رفتار کسی ببینن اونو نشانه حقارت و آبروریزی میدونن و ارامش فکر و ذهن خودشون رو با این صحبت ها از بین میبرند

  • حرف شما کاملا صحیح.ولی دروغ چرا خودمم میدونم عیب از خودم هست.هرکاری میکنم تا کاری که بهم داده میشه رو به نحو صحیح انجام بدم.ولی توی همه ی کارها نمیتونم موفق بشمو هم به خودم ضربه وارد میشه و هم اطرافیانو نسبت به خودم بی اعتماد میکنم.

    • هر کدام از ما سه شخصیت در درون خودمون داریم کودک/والد/بالغ
      در مورد اول که باعث میشه شما رفتارهای شاد و کودکانه ای داشته باشید و در مورد دوم دقیقا" عکس اولی رفتار میکنه ... برای شما نوع والد بسیار شاخصه و همین ترس از خراب شدن کارها روی روند رفتاری شما تاثیرگذار بوده چون در دراز مدت شمارو منزوی خواهد کرد به همین خاطر باید در اجتماع و جمع باشید تا بتونید با تاثیرگرفتن از جمع به اصلاح رفتارهای خودتون هم بپردازید ...در این مورد میتونید با مشاوری مشورت کنید ولی حضورا"

  • از شما ممنونم مشاور عزیز.منم ادمیم که با هرکس به خوبی رفتار میکنمو به نحوی با همه کنار میام و خیلی هم اجتماعی هستم و همیشه توی جمع بگو بخند دارم.سعی خودمو میکنم.خیلی خیلی از شما سپاس گزارم

    • بهتره به خاطر این اختلال که در بیشتر موارد به خاطر ترشح هورمون های زنانه در شماست به مشاور مراجعه حضوری کنید و با متخصص غدد داخلی هم مراجعه کنید

  • سلام .. 18 سالمه پیش ی مشاور رفتم و بهم گفت خیلی استرس دارم ، افسردگی ، روابط اجتماعی بد ، خود خوری ، عدم اعتماد به نفس ، عدم مسئولیت پذیری و خیلی چیزای دیگه ...
    همیشه استرس دارم ناخونام تا ریشه میجوم هیچوقت آروم نیستم و زود به گریه میافتم ... تو هیچ کاری اعتماد به نفس ندارم ...
    خیلیم احساساتیم ...
    اگه از دوستام بپرسی میگن ور انرژیک ولی ....
    چرا ؟ چیکار کنم ؟

    • دوست عزیز باید در مراجعه حضوری به مشاورروانشناس و انجام تست استرس کار درمان دارویی و رفتاری رو شروع کنید
      در ضمن ریشه این حالات حساس بودن زیاده و ریشه حساس بودن زیاد اهمیت زیاد شما به مسایل
      اگر در زندگی بتونید کمی بیخیالتر باشید و بقول معروف اون عبارت رو به یاد داشته باشید که بالاتر از سیاهی نیست متوجه خواهید شد در دنیا چیزی مهمتر از وجود و آرامش شما وجود نداره
      باید روابط اجتماعی خودتون رو افزایش بدید و در روز زمانی رو برای پیاده روی در طبیعت بذارید چون به هورمونی که در این زمان در شما ترشح میشه نیاز دارید

      پس اگر استرس های روزانه موجب آزار شما می شوند و شما را با مشکل موجه کرده اند، بهتر است ادامه ی مطلب را مطالعه کنید تا با 7 راه ساده برای مقابله با استرس آشنا شوید.

      راه حل شماره 1: تنفس عمیق
      همین استراتژی ساده می تواند در مقابله با استرس کمک شایان توجهی بکند. تنفس عمیق به شما کمک می کند تا:
      هورمون های استرس را کمتر کنید.
      ضربان قلب خود را پایین تر بیاورید.
      فشار خون خود را پایین تر بیاورید
      و اما روش انجام این تکنیک ساده:
      آرام و بی صر و صدا بنشینید و یک دست را روی شکم و یک دست را روی قفسه ی سینه ی خود قرار دهید.
      آرام و عمیق و از راه بینی نفس بکشید و ریه های خود را پر از هوا کنید.
      نفستان را برای چند ثانیه نگه دارید.
      نفس خود را از طریق دهانتان به بیرون بدهید، تا زمانی که کل ریه خالی بشود.
      این حرکت را 5 مرتبه انجام دهید.

      راه حل شماره ی 2: مدیتیشن
      این راه حل کهن موجب آرام شدن ذهن و بدن شما می شود.
      روزانه در یک جای آرام و راحت بنشینید و برای چند دقیقه بر روی یکی از موارد زیر تمرکز کنید:
      دم و بازدمتان
      یک شیء
      یک کلمه یا عبارت خاص (مانترا)
      افکار آشفته و افکاری که حواس شما را پرت می کند را به آرامی از ذهنتان دور کنید. به تمرکز خود برگردید.
      شما می توانید این کار را به صورت تنهایی و یا گروهی انجام دهید.

      راه حل شماره 3: ورزش
      برای بهبود ضربان قلب خود از ورزش های هوازی استفاده کنید. موارد زیر می توانند گزینه های خوبی باشند:
      پیاده روی
      دوچرخه سواری
      شنا
      تنها 20 دقیقه انجام ورزش های هوازی ذهن شما را آرام خواهد کرد و هورمونهای استرس را کاهش خواهد داد.
      همچنین ورزش موجب ترشح آندورفین می شود که یک ماده ی شیمیایی در مغز می باشد و به بهبود خلق و خوی شما کمک می کند. حتی ورزش های سبک نیز می توانند به شما کمک کنند اما انجام ورزشهایی مانند موارد بالا می تواند موثرتر باشند.

      راه حل شماره 4: تمرین تکنیک تصویرسازی ذهنی هدایت شونده
      این تکنیک همان مزایای تنفس عمیق را دارد. مراحل کار به این شکل است که:
      در یک جای آرام و بی سر و صدا بنشینید. تصور کنید که دارید در این مکان قدم می زنید. تمام مواردی مانند مناظر، صداها و بوها را تجسم کنید.
      در حین تصویرسازی ذهنی به آرامی و عمیق نفس بکشید.
      به این کار ادامه بدهید تا زمانی که به طور کامل احساس آرامش کنید.
      به آرامی به دنیای واقعیت برگردید.
      برای شروع می توانید از نوار های کاست و سی دی هایی که در این زمینه وجود دارند کمک بگیرید. پزشک نیز می تواند برای آموزش این تکنیک به شما کمک کند.

      راه حل شماره 5: تغذیه مناسب
      مواد خوراکی شامل ویتامین C مانند پرتقال و گریپ فروت ممکن است در کاهش هورمون های استرس به شما کمک کنند. امگا-3 نیز که در ماهی آزاد ( و سایر ماهی های چرب) و آجیل یافت می شود ممکن است در آرام شدن به شما کمک کنند.
      به طور کلی داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل می تواند در حفظ سلامت به بدن و افزایش قدرت کنترلِ استرس، به شما کمک کند. بخشی از برنامه غذایی سالم و متعادل مربوط می شود به مصرف غلات سبوس دار، میوه ها و سبزیجات.
      شکلات تلخ نیز می تواند با کاهش هورمون های استرس، شما را آرامتر کند.

      راه حل شماره 6: با خودتان مثبت حرف بزنید
      اگر شما از آن دسته آدم هایی هستید که مدام از خودتان انتقاد می کنید، باید بدانید که این کار موجب افزایش استرس شما می شود. بنابراین رویکرد خود را نسبت به این موضوع تغییر دهید. با خودتان با دیدی مثبت حرف بزنید و با استفاده از این تکنیک به خودتان در کسب آرامش کمک کنید.
      افکار منفی را با افکار مثبت جایگزین کنید. به موتور مولد "من می توانم" تبدیل شوید و به جای "من می دونم که نمی تونم." از عبارت "من می تونم" استفاده کنید.

      راه حل شماره 7: خوب بخوابید.
      خواب خوب شبانه می تواند به کاهش استرس شما در روز بعد کمک کند. منظور از خواب خوب داشتن حداقل 7 ساعت خواب شبانه است.
      اگر با مشکلات خواب مواجه هستید نکات زیر می تواند به شما کمک کند:
      سعی کنید برنامه ی خواب منظم داشته باشید و در ساعت مشخص به رختخواب بروید و در ساعتی مشخص بیدار شوید. سعی کنید در روزهای تعطیل نیز به این برنامه پایبند باشید.
      از ساعت 3 بعد از ظهر به بعد از نوشیدن کافئین پرهیز کنید.
      اگر به چرت زدن عادت دارید آن را در ساعت های اول روز انجام دهید و سعی کنید تا می توانید زمان آن را کوتاه کنید.
      به طور منظم ورزش کنید.
      در این مورد میتونید با مشاوران کانون، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      021-22354282

      021-88422495

  • با سلام و درود -
    من می خواستم پروفایل یک خانمی که عضو سایت ازدواج هست را برای شما کپی نمایم تا نظر کارشناسی شما در مورد شخصیت این خانم را برایم ارسال کنید برایم بسیار مهم هست التته نظرهای دوستان و خانواده در مورد شخصیت این خانم متفاوت هست بعضی دوستان نظر مثبتی ندارند و وی را فردی سلطه جو و خودسر معرفی میکنند و بعضی او را فاقد عشق و محبت و بسیار خشک نظر میدانند با تشکر از شما

    کدبانوی هنرمند و خوش رو فقط برای زندگی مشترک انسانی - ضمنا از دخترهای معمولی نیستم که فقط و فقط به مادیات و یا ظاهر اشخاص توجه کنم اینکه ادعای انان مال و ثروتش باشد گرچه لازم هست اما تعیین کننده نیست زیرا به اعتقاد من ازدواج بین انسانهایی که به بلوغ فکری و اجتماعی رسیدند معنا پیدا می کند مادیات و ظاهر افراد جزوه این مقوله محسوب نمی شوند ..........دنیای ارتباطات و فضای مجازی این فرصت را به ما میدهد تا از احساسات و فرهنگ مخاطب مان شناخت نسبی در گزینش همسریابی داشته باشیم و از طرفی از شکل ازدواج سنتی گذشته دوری کنیم لذا شخصی که تصمیم جدی برای ازدواج دارد صداقت نوشته هایش از محتوای پروفایلش هویدا هست از نصب تصویر تا توضییحات لازم در باره اش و انتظاراتی که از همسر آینده اش دارد مانند انچه که در صفحه مجاور در مورد همسر دلخواه نوشتم که بیان کننده معیار و تفکرم در زندگی مشترک هست و امیدوارم مخاطب من به ان دقت و توجه کافی داشته باشد و سرسری به آن نگاه نکند چراکه هر جمله آن بار معتایی سنگینی را با خود حمل میکند که قابل کشش برای هرشخصی نیست.......... بنابراین ضمن اخترام به خواننده پروفایلم اشخاص محترمی که مدعی مدارج علمی یا شغلی هستند با مدارک معتبر ثابت کنند و نیز افرادی که پروفایلشون فاقد آلبوم تصاویر هست و یا افرادی که زیر سی هفت سال هست و نیز اقایون متارکه شده که تجربه ازدواج را دارند خواهشا پیام نفرستند چون جوابی داده نمی شود. بهتر هست به کیس های مشابه خود رجوع کنند سپاس

    ویژگیهای همسر:

    از هر طبقه ای هست باید انسانی شریف و زحمتکش با خانواده دارای افکار مدرن یعنی " شهروند" باشد نه " شهرنشین" .... با فهم و چشم پاک و اهل کار و تلاش و مسئولیت پذیر و خانواده دوست باشد - صادقانه زندگی کند و افکار " مرد سالاری مذهبی " نداشته باشد. حد و حدود خود را بداند و رعایت کند خصوصا رعایت "حقوق زن" را - باشخصیت و مستقل چنانچه دارای موقعیت اجتماعی هست قصدش تشکیل یک زندگی آبرومندانه باشد... متاسفانه در جامعه ای زندگی میکنیم که دورغ گفتن فضیلتی بزرگ و ریاکاری یک هنر محسوب می شود. و حاصل ان نیز چیزی جز " روان پریشی (سایکوپات) شخصیت فرد را بدنبال نخواهد داشت.

    • در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      021-22354282

  • سلام
    من چند روز قبل ایمیلی برای شما ارسال کردم با موضوع بررسی شخصیت جهت انتخاب همسر گرچه یادآوری نمودم در سایت منشر نشود اما متاسفانه نتنها تا کنون جوابی دریافت نکردم نوشته ارساله ایم را در سایت منشر شده است آیا من درخواست خود را اشتباها ارسال کردم؟ ممنون

    • دوست عزیز
      نمایش متن در سایت بطور عمومیه و به همین خاطر با درخواست خودشما از انتشارش خودداری کردیم.
      شما برای مشاوره تخصصی میتونید با شماره زیر تماس بگیرید .
      در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
      دفتر سعادت آباد:
      ۰۲۱-۲۲۳۵۴۲۸۲ خط ویژه