سوالتو بپرس
X

مشکل عصبی مادرم

با سلام

مادر من از زمانی که یادم میاد بسیار پرخاشگر بوده و در موقع اعصبانیت رفتار هایی رو از خود بروز می دهد که به شدت من و برادر 12 ساله ام را اذیت می کند. قبل از به دنیا امن برادرم با هر اشتباه من مثل دیر امدن به خانه در حمام زندانی می شدم و انواع اقسام فحش ها و نفرین ها در مورد مرگ من و یا خودش را می گفت . بعد از به دنیا امدن بردار با افسردگی بعد از زایمان قضیه بد تر شد بردارم تقریبا 2 ماهه بود که فقتی از صدای گریه اش عصبانی و کلافه میشد 3 بار اقدام به خفه کردن اون با بالش کرد متاسفانه این تصویر رو نمی تئنم هیچ جوره پاک کنم هر بر برای رهایی بردارم سریع عمل می کردم ولی بار اخر کمی صبر کردم فکر کردم اگه اون قبل از این که چیزی بفهمه همچیز تموم شه درهایی که من کشیدم رو نکشه ولی بازم طاقت نیاوردم و رفتم و را برداشتم و تو اتاق در را از مادرم قفل کردم تا ارام تر شد اومدیم بیرون. بعد از بزرگتر شدن برادرم چند بار من هم رفتاری رو با اون کردم که باهام شده بود و او رو دوبار در حمام تارک گذاشتم ولی بعد از اون هرگز همچین کاری رو نکردم اصلا از هرچی که اون خوش میومد بیذار بودم و از این که شبیه اون بشم به شدت می ترسیدم و می ترسم. 

مشکلی که در حال حاضر هست اینه که همچنین با بزرگ شدن برادرم و من دیگه زورش برای تنبیه های بدنی بهما نمی رسه ولی تهدید ها و نفرین هایی که می کنه واقعا عذاب اور و من طاقت کم شده حقیقتا موقعی که به بردارم این حرفا ها رو میزنه ضربانه قلب به شدت میره بالا و سعی میکنم ازش دفاع کنم معمولا با اروم کردن وضعیت ولی یه بار کنترل خودمو از دست دادم و می خواستم وقتی سوار ماشین بودیم ماشینو به یه دیوار بزنم که دوتایی بمیریم و بقیه راخت بشن.

سوالی که از شما دارم اینه که چه طور میتونم به این وضعیت کمک کنم هم مانع صدمات بیشتر روحی برادرم بشم و هم به مادرم کمک کنم و خودم رو توی این شرایط کنترل کنم.باوجه به اینکه چندبار بهش گفتم باید به یه روان شنس مراجعه کنه ولی از کوره در میره یا ناراحت میشه و میگه فقط فشار کار خونه روم زیاده اگه شماها کمک کنید این جوری نمی شم.وقتی خوبه همچی توی خونه خوب و عالیه و لی وقتی عصبی میشه هیچ جوره نمیش ارومش کرد یه مورد دیگه معولا قبل از اینکه عصبی بشه با خودش حرف میزنه و مرتبا با یکی دعوا می کنه یه جورایی چیزی که تو سرشه رو یلند فکر می کنه 

پیشا پیش ازاتون ممنونم

cleanair:

نمایش نظرها (1)

  • با سلام خدمت شما
    سالهای سال است که مادر شما از عصبانیت ناگهانی و عدم مهارت لازم برای کنترل آن رنج می برد . خودتان نوشته اید که وقتی ایشان آرام هستند همه چی در خونه خوب و آرام است . گفتن شما برای اینکه به روانشناس مراجعه کند به جز حالت تدافعی در ایشان به وجود نمی آورد . بهترین راه حل این است که خودتان یا برادرتان را بهانه کنید و هر دو با هم نزد روانشناس بروید ، البته اگر از قبل نزد روانشناس رفته و مشکل را مطرح کنید تا روانشناس با آمادگی با شما همراهی کنید بهتر است . و احتمال مادرتان با یک اختلال قدیمی دست و پنجه نرم می کند و نیاز به کمک حرفه ای دارد تنها شما هستید که ابتدا به عبارت روشن با گول زدن مادرتان بایستی پای او را به مرکز مشاوره و احتمالا مصرف دارو چنانچه تشخیص داده شود ترغیب کنید و همچنین برادرتان . البته با شرایطی که نوشته اید خودتان نیز برای کنترل محیط و تسلط بر خود و گرفتن تصمیمات درست نیاز به کمک و یاری دارید . در ادامه مقاله در مورد حمله های ناگهانی عصبانیت در اختیارتان قرار داده می شود که می توانید مطالعه کنید . روانشناسان کانون مشاوران ایران در این زمینه می توانند خدمات حرفه ای 88422495را ارائه کنند
    دلیل عصبانیت زیاد شما چیست؟

    دلیل عصبانیت زیاد شما چیست ؟ آیا مشکلی درونی شما را اینگونه زود عصبی می کند؟ چه کنید که کمتر عصبانیت به سراغ شما بیاید؟ در ادامه خواهید خواند که دلیل عصبانیت شما و راه حل آن کدام است.
    بازدید : 35,983 نفر
    عواملی که باعث عصبانیت زیاد شما میشود:

    دلیل عصبانیت زیاد شما چیست؟ آیا مشکلی درونی شما را اینگونه زود عصبی می کند یا اینکه به دلیل مشکل روحی و روانی عصبانیت شما ظاهر می شود؟ در ادامه خواهید خواند که دلیل عصبانیت شما کدام است.
    به طور کلی عصبانیت می‏تواند عوامل گوناگونی داشته باشد از جمله:1- حسادت، 2- کم‏ حوصلگی و کم‏ ظرفیتی، 3- ضعف و ناتوانی مزاج، 4- عدم اعتماد به نفس و خودکم‏بینی، 5- حساسیت‏های افراطی، 6- منفی‏بافی و سوء ظن به دیگران، 7- همانندسازی و تقلید از والدین، همسالان و همکلاسان و... .
    اما دلایل رایج برای عصبانیت شامل کار زیاد، خستگی، گرسنگی و تشنگی هستند به همین دلیل در این بخش به بهترین و بدترین مواد غذایی برای داشتن آرامش اعصاب و روان اشاره خواهیم کرد.
    یکی از روش های تأمین آرامش روان و کنترل تنش های عصبی استفاده از غلات و سبزی ها است. مصرف زیاد گوشت و غذاهای سرخ شده، فرد را عصبی و تندخو می کند و در بین بدترین غذاها برای اعصاب و روان فست فودها بیشتر از همه تاثیر گذارند.
    مصرف ویتامین های گروه B در کاهش عصبانیت و خستگی مفید است. مصرف ویتامین های گروه B در افزایش یادگیری نیز مؤثر است. استفاده از مواد غذایی حاوی ویتامین های گروه B در تغذیه روزمره در کاهش عصبانیت، پیشگیری و درمان افسردگی و خستگی مفید است.

    نقش تغذیه بر آرامش اعصاب

    بهترین منابع ویتامین B جگر، گوشت گوساله، ماهی، مرغ، تخمه آفتابگردان، تخمه کدو، جوانه گندم، حبوبات، غلات، شیر و لبنیات، گوجه فرنگی، کاهو، هویج، قارچ، انواع میوه و دانه ها و مغزهای روغنی هستند.
    یکی از روش های تأمین آرامش روان و کنترل تنش های عصبی، استفاده از غلات گیاهی و سبزی ها است زیرا این مواد غذایی نقش مهمی در کاهش استرس دارند.

    شیرینی ها جزو خوردنی های استرس زا هستند. همچنین مصرف شیرینی ها علاوه بر افزایش قند خون ترشح انسولین در بدن را افزایش می دهد که این حالت منجر به ایجاد استرس در افراد می شود. غذاهای آماده و فوری و به خصوص نوشابه های گازدار قند خون را افزایش می دهد که همین امر در ایجاد استرس و تنش های عصبی نقش بسیاری دارد.
    همچنین متخصصان معتقدند که کم کاری و یا پرکاری غده تیروئید و نامنظم بودن فعالیت هورمون ها از دلایل اصلی عصبانیت در زنان هستند که باید با انجام آزمایشات تشخیص و درمان شوند.