سلام.
یه مشکلی تو خانوادم بووجود اومده که فکر کردم شاید بتونم کمکی از اینجا بگیرم.
برادر من ۳۰ سالشه و سه ساله که برای تحصیل رفته آلمان. سال پیش تماس هاش کم کم باهامون قطع شد و ما با کلی بدبختی تونستیم با دوستاش تو آلمان تماس بگیریم و فهمیدیم ۶۰۰۰ یورو بدهکاری داره!
پدرم با کلی دردسر این پولو جور کرد و براش فرستاد و چندماه بعد اومد خونه. اما یچیزی راجبش هست که تغییر کرده. خیلی کم حرف شده و الان که دم دم رفتنشه کاملا عصبی و ناراحته. با کسی حرف نمیزنه. قبل از اینکه بیاد همسرش به من گفت برادرم یکسال و نیمه که اونجا دچار افسردگی شده و تحت نظر روانشناسه. چون وضعیت خانوادم اصلا خوب نبود (بخاطر همون بدهی) من چیزی در این مورد بهشون نگفتم. همچنین برادرم به همسرش گفته بود که روانشناسش بهش گفته باید یکسالی دور بمونه. این امکان نداره چون پدرم بشدت داغون میشه اگه بفهمه برادرم قصد برگشتن نداره. همسرش همین موضوعو بهش میگه اما برادرم اصرار میکنه که چندماه باید بمونه.
الان بیشتر از دوماهه که اینجاست و چند وقت دیگه میخواد برگرده ولی اصلا خوب بنظر نمیاد.
پدرم خیلی با حوصله باهاش صحبت کرد و هیچوقتم ازش نپرسید اون پولو چکار کرده. ما الان اصلا نمیدونیم قضیه بدهکاریش واسه اون ۶۰۰۰ یورو که اصلا پول کمی نیست چیبوده!
الان عمیقا نگرانشم چون واقعا جوریه که انگار دلش نمیخواد برگرده. من از این میترسم که نکنه اونجا مشکلی براش بووجود اومده باشه. اما نمیتونم هیچ حدسی بزنم. با هیچکس حرف نمیزنه و همش جواب های کوتاه میده. حتی وقتی شماره دوستشو هم خواستیم بهونه آورد و شمارشو بهمون نداد.
بنظرتون باید چکار کنم؟ چطوری میتونم باهاش حرف بزنم و متوجه مشکلش بشم؟