با سلام
یک سال هست که به یک دختر خانمی با سن بیست و هفت سال به نام زهرا علاقه‌مند شدم و علاقمندی من از چند جلسه کلاس مشترک در نظام مهندسی ایجاد شد و بعد از اون روز دیگر ایشون را ندیدم.
ولی متاسفانه به دلیل شرایط بد جامعه که ممکنه بیشترش اقتصادی باشه جرات اینکه سر صحبت رو باز کنم نداشتم.
البته که یه خونه پنجاه متری در تهران به نام خودم دارم ولی باز این رو کافی نمی دونستم.

در مدت یکسال از طریق یکی از صفحات مجازی، ایشان را دنبال می‌کردم و چند ماهی هست که متوجه شدم که ایشون با یک شخصی در رابطه عاطفی هستند.
از یکی از دوستان ایشون خواهش کردم که بدون اینکه زهرا متوجه من بشود برای من یک سوال از زهرا بپرسند که آیا نامزد دارند یا خیر؟
بعد از چند روز دوست ایشون به من پاسخ دادند که زهرا به ایشون گفته که شخصی خیلی وقته در انتظارشان است ولی زهرا اعلام کرده است که فعلاً قصد ازدواج ندارد.

ازدوست ایشون پرسیدم که ای کاش کمی اطلاعات بیشتری از زهرا گرفته بودند و مثلا ازش می پرسیدند که رابطشون با این شخصی در چه حدی است؟
اما ایشون گفتند که متاسفانه این امکان وجود نداشته و این سوال ممکنه که باعث بشه که زهرا به این موضوع شک‌ کند.
این خانم به من گفتند که تنها شخصی که میتونه بپرسه از ایشون که آیا هنوز فرصتی هست یا نه فقط و فقط خود بنده هستم زیرا ممکن است زهرا در این موارد حتی به خانواده خودش هم اطلاعی دقیقی نداده باشه و درنتیجه حتی اگر من از طریق خانواده ایشان هم این پرسش را مطرح کنم ممکنه که به جواب دقیقی نرسم و در نتیجه فقط و فقط خود من هستم که باید از ایشون بپرسم.

من واقعا نمی دونم که آیا این تحلیل دوست زهرا که روانشناس هم هست درسته یا نه؟
چند روزی است که تصمیم گرفتم که با زهرا بالاخره سر صحبت را باز می کنم اما از عواقب این ارتباط میترسم !
عواقبی مثل این که در زندگی اشخاص دخالت کرده باشم و یا اینکه باعث تغییر تصمیم شخصی بشوم و از اونجایی که خود من هنوز مطمئن نیستم که آیا واقعاً میتونم با زهرا به تفاهم برسم و رابطه مون به ازدواج ختم بشه خیلی از این کار ترس دارم.
این کار برای من هیچ عواقبی نداره ولی برای زهرا ممکنه عواقبی داشته باشه.

از شما می خواستم بپرسم آیا این کار من درسته یا غلط؟ و شما چه پیشنهادی دارید؟
من واقعا نمی دونم که این آقایی که با زهرا رابطه داره نامزدش محسوب میشه یا نه یا اینکه از کی‌ این رابطه ایجاد شده!
ولی بر فرض محال اگر فرض کنیم که زهرا نامزد داره آیا درسته که من با ایشان سر صحبت رو باز کنم در حالی که اصلاً نمی دونم که آیا صددرصد بعد از آشنایی اولیه احتمالی تصمیم به ازدواج با ایشان دارم یا خیر!
در این مورد احساس مسئولیت می کنم وگرنه اعتماد به نفس لازم را برای انجام این کار دارم.

ممنون میشم راهنمایی کنیم.