سوالتو بپرس
X

بلوغ نوجوان پسر

با عرض و سلام و خسته نباشید
پسری داریم 11 ساله و کلاس پنجم هست.
چند وقتی هست که متوجه شدم از طریق کامیپوتر و یا گوشی من صفحات جنسی را سرچ می کند مثل زن لخت و زن و مرد …
چطور با او برخورد کنم؟

resam:

نمایش نظرها (15)

  • با سلام خدمت شما
    بهتر است به او آگاهی در باره بلوغ جنسی بدهید آرام و راحت در باره فرآیندی که قرار است برای او اتفاق بیفتد صحبت کنید و اجازه دهید تا او سوالاتش را از شما بپرسد( هرچند این مسئله به آموزش جنسی شما از کودکی فرزندتان بستگی دارد) و این گونه جستجو ها را راه مناسبی برای کسب آگاهی ندانید و گمراه کننده بدانید و دلایل گمراهی را برایش توضیح بدهید این مسئله به سطح کیفیت رابطه شما با او بستگی زیادی دارد . در این زمینه می توانید از روانشناسان کانون مشاوران ایران کمک بگیرید 88422495

  • سلام مادر۴۲ساله که پسریساله داریم ازوقتی تلگرام وایستاگرام رفته یافت تحصیلی پیداکرده فکروذهنش ایستاگرامه لطفابگیدچطوری ترکش بدم

    • ترک کردنی در کار نیست فقط شما باید روش درست استفاده کردن از این وسایل رو به ایشون اموزش بدید و طوری رفتار کنید که به شما اعتماد داشته باشه و همیشه در کنارش باشید و بتونید از خطراتی که هست دورش کنید ... پس باهاش رفیق و دوست باشید تا در کنارتون احساس آرامش کنه ...

  • سلام پسر 16 ساله ام حدود یک سال پرخاشگر شده با همه دعوا می افتد یا به خودش یا به طرف مقابل آسیب می رساند همه از او شکایت می کنند, بدنش راتتو می کند. تمام مهربانی ها و هرچی میخواست براش فراهم کردیم اما گوش نمی دهد درس نمی خواند می گویید می خواهم بیرون بیایم قلیون سرا کار کنم ناامید شدیم به هر دری میزنیم زود محبت اصلاح نمی شود را چاره ای داره سر به راه بشه ممنونم

  • سلام.من یک دختر15ساله دارم ازوقتی وارد مدرسه جدید شده .زودرنج شده .زود اصبی میشه چیکار کنم

  • سلام پسری ۱۵ ساله دارم که این پسر من معاشرتی نیست بارها و بارها بهش گفتم پسرم قشنگ با صدای بلند کسی رو میبینی سلام کن و احوال پرسی کن ولی همیشه و همیشه فقط سرش را تکان میدهد و با بالا و پایین کردن سرش جواب میدهد من باید چیکار کنم که روابط اجتماعی پسرم خوب بشه

    • با سلام خدمت شما دوست عزیز
      در این مورد اطلاعات بیشتر در زمینه روابط او با دوستان و خودتان در اختیار ما قرار بدهید و اینکه او دلیل این رفتارهای خود را چه چیزی عنوان می کند ؟
      در برنامه او روابط با همسالان به چه میزان وجود دارد ؟
      روابط او با پدر چگونه می باشد و چه میزان زمان را با او صرف می کند و در منزل چه میزان استقلال دارد ؟

  • با سلام نوجوانی 16 ساله هستم دوست دارم تا مثل هم سن وسالی های خودم زبون داشته باشم وحاضر جواب باشم یعنی هرکی حرفی زد کم نیارم ویه ته دلش بندازم تا نتونه دیگه حرف بزند چیکار کنم زود رنج هم که هستم لطفا همراهیم کنید

    • با سلام خدمت شما دوست عزیز
      شما در دوران نوجوانی قرار دارید و در این سن استقلال شما مورد پذیرش می باشد اما یانکه بخواهید با این دلیل به دیگران تند جواب بدهید تا به او به گفته خودتان نتواند دیگر با شما حرف بزند کمکی به پیشرفت شما نخواهد کرد .
      بهتر است سعی کنید خودتان را بهتر بشناسید و در صورتی که از موضوعی ناراحت شدید در کنار احترام ناراحتی خود را عنوان کنید از این طریق می توانید نتیجه گیری بهتری داشته باشید.

    • سلام به شما آقا امیر
      شما با وارد شدن به دوران نوجوانی یک سری علایم را در خودت تجربه می کنی که کاملا طبیعی می باشد و یکی از آنها رشد و درد در ناحیه سینه می باشد البنه اگر ادامه داشت و یا درد بیش از اندازه بود بهتر است که با پزشک هم مشورت کنید اما هنگامی که پسرتان در اوایل بلوغ قرار دارند، ممکن است بافت پستان برای یک یا دو سال کمی متورم شود، زیرا برخی از هورمون های او به استروژن تبدیل می شوند. در اکثر پسران، این مورد موقتی است و بیش از حد نیست، اما در برخی از پسران، این امر می تواند آشکارتر باشد، به خصوص اگر آنها دارای اضافه وزن باشند.
      علایم دیگری که ممکن است مشاهده کنی و بهتر است به آن آگاه باشی می تواند شامل موارد زیر باشد :
      علانی تر شدن بدن: شانه ها پهن تر شده و عضلات راحت تر دیده می‌ شوند.
      تغییر صدا: در این دوران تارهای صوتی قطورتر شده و سیب گلو در پسران ظاهر می‌ شود. همین پدیده باعث می‌ شود تا صدای پسران بم تر به گوش برسد.صدای پسر شما تقریبا زمانی تغییر می کند که سرعت رشد او کمی کند می شود. این اتفاق بر اثر حجیم شدن تارهای صوتی و حنجره اتفاق می افتد.قبل از اینکه صدایش کاملا تغییر کند، ممکن است گرفته و بلند شود و تغییراتی داشته باشد که این می تواند برای او شرم آور باشد، بنابراین مراقب این موضوع نیز باشید.
      تعرق بیشتر: فعالیت غدد فوق کلیه می‌ تواند منجر به تعرق بیشتر افراد شود. به همین خاطر پسران در این دوره بوی ناخوشایند تری دارند. این تعرق در نواحی زیر بغل و کشاله های ران بیشتر دیده می ‌شود.
      تغییرات در آلت تناسلی، کیسه بیضه و بیضه ها:این سه عضو در سن 20 سالگی تقریبا تا 8 برابر رشد می‌کند. مجراهای داخلی و غدد سیستم تولید مثل نیز در طول بلوغ افزایش می‌یابد. پسران اغلب نعوظ یا سفت شدن آلت تناسلی خود را تجربه می‌کنند. همچنین خروج غیرارادی اسپرم در طول خواب که اغلب با رویاهای جنسی همراه است اتفاق می‌افتد. نخستین انزال در 12 تا 16 سالگی اتفاق می‌افتد. در این سن شما ممکن است انزال شبانه را تجربه کنید پس نگران نباشید چون این یک اتفاق طبیعی هست.
      رشد موها: مو در اطراف گوش، زیر بغل و صورت رشد می‌کند. موهای اطراف ناحیه شکم به طور کلی گسترش می‌یابد که گاهی به ناحیه زیر شکم نیز می‌رسد. مو در قفسه سینه بیشتر می‌شود و در مناطق دیگر مانند کمر و شانه‌ها هم منتشر می‌شود. موهای دست و پا بیشتر شده و موهای اطراف آلت تناسلی نیز رشد می‌کند.
      آکنه: مردان و زنان ممکن است در دوران بلوغ دچار آکنه شوند که به دلیل تغییرات بدن آنها و افزایش تولید هورمون است. این تحولات می تواند چربی اضافی ایجاد کند که به شروع آکنه کمک می کند. شستن روزانه صورت با پاک کننده ممکن است به کنترل آکنه کمک کند.