سلام، صبح بخیر، بنده به تازگی ازدواج کردم، دو مورد در خصوص همسرم عنوان می کنم و درخواست دارم در صورت امکان بنده رو راهنمایی بفرمائید:

1- به تازگی متوجه شدم که در واقع این ترس های همسرم هست که در تصمیم ها و رفتارش حاکم شده، مثلا کارمند خوبیه، سروقت میاد و مرتب و منظم کار می کنه، اما علتش ترس از اینه که کاری رو اشتباه انجام بده و مافوقش مواخذش کنه، یا با بقیه همیشه مدارا می کنه، نه به خاطر روح بلندش، بخاطر ترس از اینکه باعث ناراحتی اون فرد بشه! …..
2- به گمان بنده متعاقب مورد قبلی که عرض کردم در حال حاضر رابطه جنسی نداریم، از برخورد پایین تنه من و خودش بشدت عکس العمل نشون میده و فاصله می گیره و مدام نگران اینه که آلت من بخوره بهش، (اطلاعات جنسیش خیلی ضعیفه و تصور می کنه حتی از روی لباس و بدون دخول ممکنه باردار بشه!!! و با تمام اطلاعاتی که من بهش می دم بازم این ترس همیشگی همراهشه و در تفکراتش تغییر محسوسی حاصل نمیشه!!) توجیهش هم اینه که میخوام آرامش داشته باشم، می خوام فعلا درگیر مسئله نباشم و…که البته بی تاثیر از این نیست که نوه اول رو تقریبا خانم بنده بزرگ کرده، نه مادرش و خیلی به فکر اون بچه است (الان 19 سالشه)
همسرم بسیار حساسه و خیلی زود عصبی میشه اما در ظاهر تقریبا متوجه این حالات نمیشن و من تغییر رفتارش رو حس می کنم

ببخشید توضیحات هم طولانی بود هم کمی مبهم، تعریف کلیش کار سختیه اما اگه ممکنه کمکم کنید بدونم چطور می تونم کمک همسرم کنم و براش آرامش نسبی رو ایجاد کنم