1
نوجوان و مشکلات برنامه ریزی🤕
سلام خسته نباشید.من پایه یازدهمم و برای کنکور دارم خودمو اماده میکنم ولی مشکلی رو به روی خودم و رسیرن به اهدافم دارم و اون رفتار خودمه و بعضی اخلاق هام.در واقع من روزانه برنامه مشخصی را دارم برای مطالعه و در یک نمودار جدول عمل به انها را درصد بندی کردم و متاسفانه همیشه در نوسانه ویا روز ۶۰ درصد روز بعد تنها ۱۵ درصد میشه و دوباره همین طور😑🤕و حس میکنم این یک عادت برای من شده و به شدت در این باره ناراحتم که حتی یک روز هم نتوانستم به برنامه ام
به طور کامل پایبند باشم
و از طرفی حس میکنم که خانوادم منو درک نمیکنن و اگه باهاشون درباره مشکلاتم صحبت میکنم هم فایده ای نداره
واقعا نمیدونم مشکلاتم از کجا سرچشمه گرفته تا اونا رو حل کنم لطفا منو راهنمایی کنید
ممنون❤
سلام به شما نرگس جان
ببین عزیزم در این مسیر در اولین گام بهتر است از سرزنش کردن خودت دست برداری چون سرزنش کردن خودت هیچ کمکی به رفع مشکلاتی که داری نمی کند و تنها شرایط روحی بدتری را ایجاد می کند که بر روند درسی شما نیز تاثیر می گذارد .
بهتر است در این مسیر تمام تلاش خود را بکنی که حداقل از این ۶۰ و یا ۱۵ درصد نهایت استفاده را ببری اما اینجا نیاز است که شما در کنار درصد دهی به نوع عملکرد یک روز در برگ دیگری دلایل افت عملکرد را یاداشت کنی در این مورد نیاز است که شما در پایان روز نیم ساعت را به این موضوع درصد دهی و بررسی عملکرد برای پیدا کردن مشکل و نه سرزنش خود اختصاص بدهی در برگ جدید با تاریخ دهی و نوشتن درصد آن روز نیاز است که یاداشت کنی که چه مشکلاتی و چه اتفاقتی باعث افت عملکرد شده است مثلا : توجه بیش از اندازه به گوشی ، تماس بدون برنامه با دوستتان ، حضور در شبکه های اجتماعی ، صدا و….. هر چیزی که در زمان درس خواندن باعث کاهش تمرکز شما شده است را یاداشت کنید و سعی کنید که برای آنها برنامه داشته باشید مثلا استفاده از گوشی را در تایم مشخصی قرار بدهید ، استفاده زا فضاهای مجازی که وقت زیادی می گیرد را برای آخر هفته ها و در تایم مشخص بگذارید ، تماس با دوستان و یا جواب دادن به آنها را از قبل مشخص کنید و مثلا در یک تماس بی موقع با یک پیام بیان کنید که فلان ساعت به او زنگ میزنید در این حالت شما عوامل بیرونی را مدیریت می کنید تا بتوانید عملکرد بهتری را تجربه کنید.