3
وابستگی
پسرم دوسالشه .از وقتی اطرافیانشو شناخت وابستگی شدیدی نسبت به پدر همسرم پیدا کرد.۱۸ماهگی به درخواست خودش پوشکو کنار گذاشت و ۲۲ماهگیم خودش از شیر گرفته شد.از دو سالپی هم تقریبا شبا جدا می خوابه.پیش خودم می خوابه بعد میزارمش توی تختش.از نظر محبت .ابراز علاقه از طرف من و پدرش زیاد داره ولی کمتر همبازی میشیم.علاقش به پدرشوهرم در حدیه که اگر برن سفر شبا کابوس میبینه و تب می کنه.فقط نسبت به ایشون اینطوریه.بعد با توجه به اینکه در حال حاضر ایشون مشغول سفرن و مدت زیادی نیستن نگران حال روحی بچم هستم.
با سلام خدمت شما
شما می توانید به او کمک کنید :۱- سعی کنید روزی چند بار تلفنی با پدر بزرگش صحبت کند حتی ممکن پشت تلفن صحبت نکند ولی از پدربزرگش بخواهید با او صحبت کند حتی اگر جواب ندهد ۲- با او بازی هایی کنید و کتابهایی بخواند که در مورد رفتن و برگشتن باشد تا او متوجه شود که بعد از رفتن ، منتظر برگشتن باشید کودکتان کم سن است و نیاز به حمایت شما و وعده دادن به او هستید که پدر بزرگ بر می گردد . روانشناسان کودک در این زمینه می توانند کمک بیشتری با شناخت کودک به شما بدهند ۸۸۴۲۲۴۹۵
بسمی تعالی من محسن یوسفی متولد ۱۳۶۵هت من یک دختر شش سال دار م اسمش مریم هستش هر کار براش میکنم ولی می گویم منرابوس کن نمی کند ایا مشکل از من است راست یا درغ نمی دانم به او یاد میدهن یانه بهسوال من جواب دید
اگر ديديد كودك شش سالهتان اين اشكالات را داشت
در این مورد میتونید با متخصصین کانون مشاوران ایران، مشاوره تلفنی/تخصصی داشته باشید
۰۲۱-۸۸۴۷۲۸۶۴
۱ -با كودكان همسن و سال خود نميتواند خوب ارتباط برقرار كند و معمولا در بازي كردن با آنها مشكل دارد.
۲- در خانه دوست دارد تنها بماند و تمايلي به شركت در جمع ساير كودكان يا جمع بزرگترها ندارد.
۳- اگر از او پرسيده شود دوست داري مانند چه كسي باشي نميتواند پاسخ بدهد.
۴- احساسات خودش را بروز نميدهد. به عنوان نمونه خوشحال بودن يا نبودن او را نميتوان درك كرد. گوشهگيري دارد و كمتر حرف ميزند.
۵- با حيوانات خشن است و از اذيت و آزار رساندن به آنها لذت ميبرد. به عنوان نمونه از له كردن دم گربه يا سنگ زدن به سگ خشنود ميشود.
۶- از بازي كردن با آتش و آتشافروزي مسرور ميشود و خطر آتشبازي را درك نميكند.
۷- پيشرفت تحصيلي خوبي ندارد و معلم پيشدبستاني وي از اينكه همگام با ساير بچههاي كلاس نيست نگران است.
۸- رفتار وي در مدرسه براي ساير بچهها مزاحمت ايجاد ميكند.
۹- اشتياقي براي به مدرسه رفتن ندارد.
۱۰- سر كلاس نميتواند آرام روي صندلي خود بنشيند و مداوم وول ميخورد يا از سر جايش بدون اجازه معلم برميخيزد و در كلاس راه ميرود.
۱۱- سنش را نميداند.
۱۲- در شبانهروز بيش از دو ساعت مقابل مانيتور كامپيوتر يا تلويزيون مينشيند.
۱۳- اگر از او پرسيده شود از چه چيزهايي خوشش ميآيد، نميتواند بگويد.
۱۴- صحبتهاي وي پيچيده و غير قابل فهم است.
۱۵- كشيدن يك علامت + را نميتواند تقليد كند و اگر به او بگوييم يك نقاشي آدم بكش و هر چه ميتواني آن را خوشگلتر نقاشي كن(نبايد راهنمايي شوند)، تعداد اجزاي بدن نقاشي ترسيم شده، كمتر از ۸ قسمت است.
۱۶- اگر مقابل شما بايستد، نميتواند يك توپ پرتشده را با دو دست بگيرد.
تعريف و تشكر فراموش نشود
بچههاي اين گروه سني از تعريف و تشكري كه در محيط مدرسه و خانه از آنها ميشود، لذت ميبرند. اين گروه به تدريج قوانين اجتماعي مانند طرز عبور كردن از خيابان يا بستن كمربند ايمني را ياد ميگيرند ولي بايد مكرر به آنها نكات ايمني را يادآوري كرد. از زياد خوردن شكلات بايد احتراز كنند و نبايد از آنها به عنوان جايزه براي انجام كارهاي خوب استفاده كرد. سعي شود حداقل يك بار در روز يك وعده غذايي را با بقيه افراد خانواده با هم بخورند. رعايت ساعت خواب شب منظم حتي در روزهاي پنجشنبه تاكيد ميشود و معمولا نبايد بعد از ساعت ۹ شب بخوابند. اگر در انجام تكاليف مدرسه مشكلي وجود دارد، حتما بايد كودك از نظر اختلالات يادگيري مورد ارزيابي قرار گيرد. از ميهماني و پارك رفتن با وي غفلت نكنيد. اگر تلويزيون يا كامپيوتر در اتاق كودك است، آن را خارج كنيد و از كشيدن سيگار نزد وي جدا برحذر باشيد. كارهاي مربوط به خودش مانند جمع كردن كيف، كتاب و لباسهاي مدرسه را به وي واگذار و تاكيد كنيد.